Totaal aantal Berichten: 1902
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Hey das mooi!
Nieuwe filmpjes komen er dus aan
Hahaha, zeker!
Iemand geen zin om me te helpen met een filmpje te maken over het vervangen van enkele HD leidingen?
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
Hoi Allemaal
Na wat heen en weer gedoe is hij dan toch maandag in de garage aangekomen. Deze heeft hem op de brug gegooid en volledig nagekeken.
Conclusie was een XM welke zeer slecht is onderhouden geweest in zijn levensjaren. De leidingen zijn zodanig verrot, ze zouden nog nooit een neveltje “Dinitrol” hebben gehad.
De garagist heeft de diesel tank moeten uitbouwen om aan de leidingen te komen. Er is nu 13 uur gewerkt en ongeveer een 100-tal euro aan nieuwe leidingen en olie. Deze avond krijg ik een totale prijs. De garagist heeft me ook foto’s doorgestuurd om aan te tonen hoe erg de leidingen zijn.
Nu deed de garagist mij zojuist een mailtje. Ze wilde net een testritje doen, maar de auto wilt niet. Hij start en de motor draait voor 1 seconden, en valt terug stil. Hebben ze geprobeerd de computer uit te lezen, en deze geeft geen communicatie :S
Dus ja, nu is het dit weer!! Even afwachten dus.
De foto’s:
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
ik hoop dat je baas niet een max heeft opgegeven want als ik het zolees kan het nog stevig oplopen….
Best kans dat je beter uit was met een andere…. Heb je niet vooraf een prijs opgave gevraagd? Ik bedoel… 13 arbeidsuren…
Tja, ik heb al zoveel garages afgelopen, en dit leek mij de meest eerlijke.
En ja, je moet toch eerst uitproberen vooraleer je echt weet of ie je een oor aan naait of niet, denk ik hé.
Juist reactie gehad van de garage, dit is zijn antwoord:
De computer van uw wagen is niet dood , ons nieuwste diagnosetoestel herkent echter dat systeem blijkbaar niet
Zodoende nam ik er ons toestel ELIT jaren negentig erbij
Wel DIAGNOSE
De EPIC electronisch gestuurde brandstof injectie pomp geeft een storing aan
Sensor ROTOR intern in deze pomp is een sensor op de rotor van de pomp
Deze storing kan veroorzaakt worden door luchtbellen in de pomp
Echter zijn zeker en vast nu alle luchtbellen uit die pomp
Echter blijft elke keer wanneer ik deze storing wis, ze na de eerste startpoging terug komen
Tot op dit moment kennen wij hier geen andere oplossing voor dan de pomp eraf nemen en
Laten ontgrendelen of herstellen !
Dure aangelegenheid
We blijven nog nadenken en proberen, en raadplegen collega’s of ze dit voorval kennen of herinneren
Dus ja….enige suggesties?
Xeno
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
ik zou zeggen ZELF op naar de sloop…. Lever jij die pomp aan je garage.
Met zoveel arbeidsloon kan hij dat moeilijk weigeren.

Vind maar eens een goeie pomp op de sloop.. Die krengen zijn vreselijk duur en zeldzamer dan betrouwbare garage’s..

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Kan je ‘m niet alsnog aan die geinteresseerde slijten en dan een betere kopen? Die foto’s stemmen niet erg hoopvol. En dan komt ook de diagnose van die garage erbij.

Dat is geen slecht advies..
Ik weet uit ervaring dat ALS een garage aan het spitten gaat en er komen allemaal nare dingen naar boven… dan is het einde een beetje zoek.

Totaal aantal Berichten: 4695
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ik kan dit gewoon niet begrijpen! die XM is van 1997 en zo rot???
Die van mij is van 1992,en ziet er als nieuw uit onderaan???
die van mij heeft net 87.000 km, die van de topicstarter heeft er meer dan 250.000 km,dus die van mij heeft meer stil gestaan,dan gereden op haar 15 jarige leeftijd.dus zou die van mij in ergere staat moeten verkeren,niet??

Dat blijft inderdaad ook nog heel idioot. De ene XM is gewoon roestgevoeliger dan de andere terwijl ze allemaal met robots zijn gebouwd…
Een dieselpomp voor een XM D12T heb ik nog wel liggen. Keuze tussen automaat en handbak.
Dat van die poreuze slang, das helemaal niet zo’n gek idee
De brandstof tank is er af geweest en na hermontage is er iets fout gegaan
2000 XM 3.0 V6 24v Exclusive Auto - 84k km RP8569

Totaal aantal Berichten: 820
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Hydrauliek ziet er inderdaad roestig uit.
Als je echter een auto lopend brengt moet ie ook lopend de werkplaats uit. Ik vind niet dat de garage jouw voor de rekening kan laten opdraaien.
Dit klinkt inderdaad als een probleem met de brandstoftoevoer.
Domme vragen bestaan niet.