Vandaag eindelijk datgene gedaan waar ik al weken naar uitkeek: mijn CX Limousine ophalen! Jongens jongens, wat een fanastische wagen!
De terugreis van Enschede naar Damwoude was een uitermate positieve ervaring. Erg comfortabel en de TD motor levert nog steeds erg veel power. Velen van jullie zullen haar een tijdje geleden wel hebben zien staan op marktplaats en haar zeker herkennen als ik foto’s plaats(sorry, nu nog even niet )
Echt heel mooi is ze niet meer. Even een ‘kort door de bocht to do lijstje’:
-Kleine schade’s aan het koetswerk laten herstellen(paar lelijke deukjes)
-Laswerk verrichten aan de onderkant(beetje roest op de bekende plekken, niet zorgwekkend)
-Velgen opnieuw laten spuiten en afdraaien
-Motor even een flink onder handen nemen
-strips en type plaatjes aanbrengen
Nadat dit allemaal is gebeurd(hopelijk is ze helemaal klaar voor de kerst), wil ik er een keer mee op vakantie naar Frankrijk en daarna zien we wel verder.
En dan nu nog een paar vraagjes:
-Hoeveel Limousines rijden er nog rond in NL?
-Volgens mij heb ik een tijdje geleden hier ergens iets gelezen over een ‘snelgloeisysteem’ wie kan me hier meer over vertellen?
Zo, genoeg voor nu! Foto’s komen nog!
Groet,
Rudmer

Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Weer een dame in goede handen!
Gefeliciteerd en veel plezier ermee!!

Totaal aantal Berichten: 763
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
37
Hoi Rudmer, en gefeliciteerd met je Limo!
De CX Club is momenteel bezig met het opzetten van een CX Register, waar gegevens en foto’s van alle nog rijdende CX-en op Nederlands kenteken in verzameld worden. De lijst is op het moment nog niet compleet maar het zal al wel een redelijk beeld geven: er staan 37 Limousines in die nog bij het RDW bekend zijn. Ter vergelijking: tussen de 1774 RDW-bekende CX-en die nu in het register opgenomen zijn, staan 129 22 TRS-sen.
Groet,
Jaco

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
Hey Rudmer,
welkom bij de (limousine)club!
Lees wbt de zeldzaamheid dit topic er nog eens over na.
Je hebt de witte type 1 limousine van marktplaats gekocht?
Limousines type 1 zijn extreem zeldzaam in NL, type 2 zijn er meer…. Opgeteld zijn het er nog niet veel
Ik ben benieuwd naar de fotos!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

- CX 2200
- C-Zero EV
25trd schreef:Hey Rudmer,
@25trd: Het Register is al flink uitgebreid sinds het topic waar jij naar verwijst! Het aantal van 1050 CX-en waar we toen gegevens over hadden is inmiddels opgelopen tot 1774 en het aantal van 1400 CX-en (bekend bij het RDW) dat in totaal zou rondrijden blijkt van geen kanten te kloppen. We zijn bezig om RDW-gegevens op te vragen, gedetailleerde gegevens hebben we nog niet maar het aantal nog bij het RDW bekende CX-en hebben we al wel kunnen lospeuteren…dat zijn er geen 1400 maar…4650!!! Zesenveertighonderdenvijftig, meer dan drie keer zo veel dan we dachten!
Het Register bevat op het moment dus gegevens over een kleine 40% van de auto’s, en tussen die auto’s zitten 37 Limousines. Van die 37 zijn er 6 van het eerste type, van die 6 zijn er drie origineel Nederlands.
Groet,
Jaco
Ha Rudmer, gefeliciteerd!
Hij staat niet thuis zeker?
Citroënloos

Totaal aantal Berichten: 4911
- C15 GV (Grand Volume)
jmmj schreef:25trd schreef:Hey Rudmer,
@25trd: ...dat zijn er geen 1400 maar…4650!!! Zesenveertighonderdenvijftig, meer dan drie keer zo veel dan we dachten!
Wauw, ik ben heel benieuwd wat hier van waar is en wat we er nog meer over uit kunnen vinden…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Bedankt voor de leuke reacties mensen. Ik begrijp dat er omtrent de zeldzaamheid nog wat onduidelijkheid is, maar dat het een unieke auto is zeker!
@Hielke: de Limo staat inderdaad niet thuis, ze staat in Dokkum. Voor veel werkzaamheden moet ze op de brug en als ik daar met mevrouw aan de slag ga zijn er bijna altijd twee vaklui die me met raad en daad terzijde staan dus dit leek me de beste oplossing. Kom maar eens kijken
Ik ben er een beetje onduidelijk over geweest en heb het ook niet goed vermeld in m’n lijstje met auto’s, maar de Limousine die ik bezit is een serie 2.
Het is niet de witte serie 1 die een tijdje geleden op marktplaats stond, maar de paars/blauwige(geen idee hoe de kleur heet) die ongeveer 6 weken terug op marktplaats te koop stond in Enschede. Vorige eigenaar was Remko Kootstra. Nu moeten er wel belletjes gaan rinkelen denk ik!
Oja, ik heb op citromobile een typeplaatje van gekocht van een serie 1 Limo. Mocht ik geen serie 2 plaatje kunnen vinden gaat deze d’r op, maar mochten er mensen zijn die ergens een typeplaatje van een serie 2 weten houd ik me aanbevolen!
Groet,
Rudmer
p.s: foto’s komen op z’n vroegst van’t weekend denk ik
En dan nog even wat: De zilvergrijze CX 22 TRS die momenteel op marktplaats te koop staat voor €600 is ook van mij. Technisch perfect, toont ook nog leuk, heeft wel laswerk. Bekijk de advertentie maar eens! Een forummer mag hem komen halen voor 350 euro. Kan gewoon rijdend worden mee genomen, geen probleem.
Ik weet het, ‘t is offtopic, maar ik wou het toch nog even vermelden

- CX 2200
- C-Zero EV
Gemuggezift over type-aanduiding
Hoi Rudmer,
Sorry voor het muggeziften hoor, maar als het een Serie 1 is dan klopt de benaming van de auto bij je forumnaam niet: daar staat namelijk CX Limousine TRD Turbo 2, een Limousine is nooit een TRD: TR is een uitrustingsniveau, D is diesel, terwijl de naam Limousine bij de CX automatisch al een verlengde dieselauto in de meest rijk uitgeruste uitvoering betekent.
Ook kan het geen Turbo 2 zijn als het een Serie 1 betreft, de intercooler (de belangrijkste verandering waardoor het tweetje erbij is gekomen) is pas in modeljaar 1988 leverbaar geworden dus er zijn wel Serie’s 2 met Turbo 1’s, maar geen Serie’s 1 met Turbo 2’s
...tenzij een vorige eigenaar er natuurlijk een andere motor in heeft gebouwd…
Als je foto’s en gegevens eenmaal hebt houd ik mij natuurlijk, als administrator van het Register, zeer aanbevolen!
Groet,
Jaco
Hoi Rudmer,
Gefeliciteerd met je nieuwe dame. Ik ben erg benieuwd naar de foto’s.
Ik heb een cx break super td2 ‘‘Rappold’‘gehad uit ‘80,liep ook als een speer.
Staat ook wel leuk zo,n intercooler onder een serie 1,hangt gewoon onder de bumper.
Als hij het over vermogen heeft zal er wel geen 75pk diesel meer in het vooronder zitten.
Veel plezier met je limo,heb er zelf ook nog een.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
he rudmer gefeliciteerd.
mooi spul he? zo’n limousine.
maar uh je kleur heet denk ik cassis nacre.
en voor de rest heb jij volgens mij een serie 2 met trd2 motor.
die is absoluut zeldzamer dan een serie 2 met trd1 motor, en misschien zelfs wel zeldzamer dan een serie 1 maar dat weet ik niet zeker.
heb ergens nog eenlijstje met produktieaantallen, zal morgen eens zoeken.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v
Hé mensen,
Sorry voor de aanhoudende onduidelijkheid over het type wat ik heb aangeschaft. Het gaat dus om een Limousine serie 2, met type 2 motor. 88 kw, met intercooler dus. Dit is orgineel, geen achteraf ingebouwde intercooler.
Het staat nu ook correct onder m’n forumnaam Dat TRD verhaal wat ik eerst had geschreven was niet juist. Had zomaar wat uit m’n hoofd getypt, had ik als liefhebber moeten weten