Iets heel simpels? Retour / aanvoer omgewisselt?
Ouwe mopperkont
Hoi allemaal
Alvast bedankt voor de vele reacties.
Wat de Autogarden garage betreft…Ik ben niet de enige met slechte ervaringen bij onze goede vrienden. Het komt er een beetje op neer dat je een oude auto gewoon niet bij een wisselstukkencentrum moet binnen doen welke als aller enigste oog heeft om een nieuwe wagen te verkopen, maar bij een echte, liefhebbende garage.
Ik heb ondertussen beter nieuws van de garagist:
Het is haast 22.00 h , ik stop nu met de arbeid aan Uw wagen !
Eureka ! de motor draait eindelijk
We hebben die geblokkeerde rotor in de pomp blijkbaar los gekregen
Andere leidingen, externe kruik brandstof , extra hand opvoerpomp ertussen ; en een vacuümpomp.
Rechtstreeks vooraan op de pomp onder motorkap aangesloten
Dit alles afwisselend in de doorstroom richting, en daarna in de tegengestelde richting gemonteerd
Één persoon pompen tot de zaak op springen stond , om druk te zetten , en terwijl andere zijde vacuüm trekken
Tegelijkertijd starten , en met een hamertje kloppen op de romp van de pomp.
Wel tien keer deze aansluiting omgekeerd, en zelfs met perslucht aan het blazen geweest erin.
Resultaat? Plots bleef de motor draaien, en JA deze storing is gewist ,en blijft nu weg.
Blijkbaar heeft die sensor -stift in de pomp, na enkele dagen niet ondergedompeld te zijn in brandstof zijn positie niet meer willen
Aanpassen (bij het starten stroomt de diesel door een schijfje dat tegen een stift duwt, en de sensor bediend
Eerste vereiste om de injectiepomp berekeningen te laten uit voeren.)
Dinsdag gaan we de handel die gedemonteerd is voor dit defect te zoeken terug monteren
En aansluitend kunnen we het hydraulisch systeem + de remmen ontluchten
Aansluitend een proefrit maken, pffff, hopelijk gaat dat goed !
Dus, toch niet zo een slechte garage denk ik…bij een ander smijten ze de pomp weg, steken er een nieuwe op en zeggen je dat die gewoon defect was. Plus, ik zie de jongens van autogarden nog niet direct tot 22:00 aan mijn wagen werken. Dat is 17:00, tikkaartje en naar huis.
Dus, even afwachten voor de prijs
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
Als ik zo de communicatie zie tussen klant en garagist kan ik alleen maar zeggen dat, ondanks dat het niet echt leesbaar Nederlands is, ik bij deze garage meer vetrouwen zou hebben dan bij menig andere tent.
Ik heb zelf nog nooit een garage gehad waar men zoveel informatie vrij gaf van de reparatie.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:
Ik heb zelf nog nooit een garage gehad waar men zoveel informatie vrij gaf van de reparatie.
mwah, ze zullen straks die hoge nota toch ergens mee moeten verklaren….
En wat het doorzetten betreft… Hoeveel uurloon is er nu in die pomp gaan zitten? Hij was schijnbaar niet alleen , dus keer 2? Wat koste een nieuwe pomp ook alweer?
Ok,
Juist weer een nieuw mailtje gehad van de garagist:
Beste ,
Vandaag monteerden wij alles verder.
De remmen en vering zijn ontlucht. Ik maakte een proefrit.
De tank terug zijn inhoud gegeven
ABS geeft een storing ( linker voorwiel ), en de verlichting/dimlichten , werken niet vooraan.Om de storing van de ABS en/ of de verlichting verder na te zien vragen wij U ,ons opdracht te geven
Oorzaak van de ABS storing hebben we nog geen diagnose gesteld( geeft wel linker voorwiel aan)
Verlichting vooraan is de oorzaak een gecorrodeerde en afgebroken ‘’ relais ‘’ + stekker op het voorpaneel.
Afhankelijk van de aard van defect kunnen de kosten variëren.
Om U een beeld te geven van de toestand van een aantal elektrische aansluitingen op Uw wagen (kijk foto)
Geef ik het voorbeeld van de inmiddels herstelde aansluiting van de gloeirelais.
De tot op heden gedane herstelling- factuur detail in bijlage.
Dus ja…weer enkele vreemde zaakjes die ineens niet meer werken…
Maar, de factuur bedraagt € 700, incl die pomp waarmee ze hebben gerommeld.
De ABS storing geeft die altijd aan, maar blijkt niets te zijn. De ABS werkt prima. Heb hem dat ook terug gemaild, ik ben benieuwd
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
qua uren enzo valt de factuur wel mee moet ik zeggen. Aan de andere kant, ze zijn er nog niet en voor 2 keer die factuur heb je ook wel een xm die gewoon rijd.
Ja, ik vind de factuur persoonlijk ook wel meevallen.
Ik heb ook juist een mailtje terug gehad, voor 50 euro vervangen ze de relais en steken ze enkele nieuwe fittingen die, volgens hen, wat te zeer gecorrodeerd zijn.
Dus dat is een factuur van een € 750. Is een “meevaller”
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
als dat alles blijkt te zijn is het zeker de moeite waard.
Ok
Totale factuur is 760 euro.
Dus ik denk dat ik mijn garagist heb gevonden
Heb er ook nog een halfuurtje mee staan praten over de vreemde voorvallen, XM’s, BX-en, etc…echt wel een kenner.
Dus, voor de mensen in de buurt:
Citroën Garage Reynders, koolmijnlaan 398, 3550 Zolder, Limburg, België
Voila, dan ook maar een beetje reclame gemaakt, goede garagisten zijn schaars heb ik uit persoonlijke ervaring ondervonden, dus bij deze
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
is voor dat geld nu alles helemaal in orde??
Tot zo ver ik merk wel.
Hij veert beter als voorheen.
Als je even onder de wagen inpiept zie je allemaal splinternieuwe, blinkende leidingen lopen. De overige leidingen zijn opgeschuurd en ook verzorgd tegen roest.
Daarnaast heeft de benzinepomp nieuwe leidingen gekregen en is die schoongemaakt.
Ook is er een nieuwe relais incl bekabeling gestoken voor de verlichting voorraan.
Alles loopt prima.
Eindelijk na 5 weken weer zweven!
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Uitstekend man!
En nu rap met de rekening naar je baas, ‘hoef’ je geen 3/407 voor te rijden..
Niets ten nadele voor een nieuwe Peus, maar een XM zit wel een stuk beter!
‘Spirit of avant-garde’