
























Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Ik heb een vermoeden dat er een koppakking lek is. Als dat het geval is moeten de koppen er af en die kun je dan net zo goed reviseren.
Groet,
L























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Das geen half werk Arjan en Lucas!!!!
Ben wel benieuwd naar het eind resultaat.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Nou wij zijn ook benieuwd naar het eindresultaat. Binnenkort aan de slag om de automaat los te schroeven en de koppen los te maken…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Vandaag even bij mijn dealer geïnformeerd naar hydraulische stoters en nog wat dingetjes. Nou dat is dus allemaal niet meer leverbaar! Niet of nauwelijks in voorraad bij de Citroëndealer. Bij Peugeot ook lastig. Nu maar verder zoeken…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Lucas Unger schreef:Ik heb een vermoeden dat er een koppakking lek is. Als dat het geval is moeten de koppen er af en die kun je dan net zo goed reviseren.
Groet,
L
Een vermoeden is nog immer geen diagnose. De V6 motoren staan bekend om hun goede kwaliteit en gaan slechts in een uitzonderlijk geval écht kapot. Een lekke koppakking zou voor mij absoluut geen reden zijn om de hele motor te gaan reviseren…....
Of je moet geld en tijd te veel hebben
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Nou en ik heb ook nog eens gesproken met deze en gene, de prijzen van een aantal onderdelen opgevraagd en ben tot de conclusie gekomen dat ik het bij de koppen hou. Dat is ook in het kader better safe than sorry.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

























Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
waterman771 schreef:Lucas Unger schreef:Ik heb een vermoeden dat er een koppakking lek is. Als dat het geval is moeten de koppen er af en die kun je dan net zo goed reviseren.
Groet,
L
Een vermoeden is nog immer geen diagnose. De V6 motoren staan bekend om hun goede kwaliteit en gaan slechts in een uitzonderlijk geval écht kapot. Een lekke koppakking zou voor mij absoluut geen reden zijn om de hele motor te gaan reviseren…....
Of je moet geld en tijd te veel hebben
Dat klopt, het zou ook mijn voorkeur hebben om op zijn minst eens de compressie te meten voor het besluit te nemen of de koppen er af gaan. Die distributie met die kettingen is toch een heel gedoe als dat los moet, dat doe je liever niet.
En ALS de koppen er af moeten, daan gaat het in ieder geval niet om een complete motorrevisie, maar hoogstens om een koprevisie. Het hele onderblok mag fijn in elkaar blijven, dat is in mijn ogen wel dusdanig hufterproof dat ik me niet voor kan stellen dat dat ook schade heeft.
Groet,
L

























Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
XMTurboCT schreef:Vandaag even bij mijn dealer geïnformeerd naar hydraulische stoters en nog wat dingetjes. Nou dat is dus allemaal niet meer leverbaar!
Niet of nauwelijks in voorraad bij de Citroëndealer. Bij Peugeot ook lastig. Nu maar verder zoeken…
Welke onderdelen heb je naar gevraagd?
Gret,
L
Heb dus gevraagd naar hydraulische stoters, zuigerveren en drijfstanglagers. In het kader van doe het supergoed. Maar dan ben je echt ver van huis qua prijs. De overige onderdelen heb ik niet gevraagd, eerst het boodschappenlijstje maken.
Omdat het blok er nu uit ligt, is een compressietest wel mogelijk maar niet zo eenvoudig.
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

























Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Zuigerveren en drijfstanglagers, sjemig. Moet dat?
Klepstoters, ja, dat is niet zo’n gek idee. Heb je daar wel een onderdeelnummer van gevonden? Ik kan dat niet vinden.
Groet,
L





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Lucas Unger schreef:Zuigerveren en drijfstanglagers, sjemig. Moet dat?
Niet als je alleen de kop gaat reviseren, onderblok is bijna onverwoestbaar
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

























Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Willem schreef:Lucas Unger schreef:Zuigerveren en drijfstanglagers, sjemig. Moet dat?
Niet als je alleen de kop gaat reviseren, onderblok is bijna onverwoestbaar
Precies, lijkt mij bijzonder veel zinloos werk. Ik heb nog nooit een V6 gezien met een slecht onderblok. Alles kan stuk en gaat stuk, behalve die motoren.
Groet,
L





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Eventueel zou je de lagerschalen van de krukas kunnen bekijken of ze blauw zijn. Ik zou toch het carter loshalen om alle ouwe olie-meuk eruit te halen.
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

























Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Ik stel voor: eerst een compressietest, dan verder lullen met z’n allen.
Groet,
L
Lucas Unger schreef:Ik stel voor: eerst een compressietest, dan verder lullen met z’n allen.
Groet,
L
precies; spanning op die startmotor en meten maar.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.