weet iemand misschien eenduidig of je het dak van een break nu moet verhogen of niet voor een grijs kenteken als je daarnaast wilt volstaan met alleen een schot achter de voorstoelen en niet zo,n scheidingswand, ondanks telefoontjes met de ambtenarenbrij en snuffelen in de inrichtingseisen en met de rolmaat door de auto kruipen blijft het voor mij en ook voor de ambtenaren waarmee ik gebeld heb een vaag gebied, graag een ervaringsdeskundige tip,


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Uhmmm, die eisen zijn wat vaag, maar ze staan wel ergens. Ik zou zeggen als je auto er aan voldoet gewoon laten keuren en kijken wat er gebeurt. Je kan geloof ik ook een proefkeuring doen. Ik heb nog wel een ambulance dak te koop als je een grijs kenteken wilt bouwen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
dank je voor het aanbod van het ambulance=dak maar dat is nu net wat ik niet wil het dak aanpassen, de zijruiten dicht ok, kan er nog leuk reclame op voor mijn zaakje maar de stroomlijn aantasten gaat me te ver. proefkeuren wat, keuren ze de zooi af zit ik met dichtgemetselde achterruiten, dus nog maar even wachten op een gouden tip.


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Nou, om mee te beginnen, ruiten blinderen mag niet voor grijs kenteken, het moeten echt andere niet doorzichtige platen zijn.
Maar goed dit is allemaal te vinden op de site van de belastingdienst :
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
De achterklep zou een wat hoger scharnier moeten hebben. Het fiscale blok van 120 x 100 x 80 past er anders net niet in. En als je voor de keuring niet de vloerbedekking eruit wil halen, dan moet je het dak ook iets verhogen.
Maar bel* voor absolute zekerheid even met de RDW en de Douane/Belastingdienst. Zij kunnen je dat wel vertellen.
*=Of ga langs bij een RDW station, vaak heeft de Douane daar ook een kantoor. Kunnen ze de auto nog zien/meten ook.
Test
De break is een beetje een twijfelgeval kwa afmetingen,de hemel zal in ieder geval eruit moeten,de dakspanten moet je aanpassen
Ik denk niet dat je het zonder verhoogd dak red.
Er zijn ook wel beschaafde verhoogde daken,hoeft niet veel te zijn.
Zover ik me kan herinneren,moet je een schot van boven tot beneden hebben als je aan minimale eisen voldoet.
Bij een ambulance die ruimschoots aan de eisen voldoet,mag je een klein schotje hebben.
Gr Raymond
Het was een cx of niks
beste mensen, bedankt even wat antwoorden, inderdaad de zijruiten zeker van plaatijzer, en dan weer de onduidelijkheid, zover was ik ook al gekomen zoveel vragen aan de rdw zoveel antwoorden, ik denk dan maar thijs, het ijzer smeden als het heet is erlangs gaan en kijken wat ze zeggen, maarja als jantje zegt dat het mag of kan en pietje keurt hem vervolgens drie weken later niet goed ....we zien het wel en ik zal het zeker laten weten.o ja de virtuele blok PAST er wel in inderdaad zonder hemel en vloerbedekking maar GAAT er niet in, wel plat maar dan kun je hem niet omhoog kantelen het kan verkeren ik hou jullie op de hoogte, nogmaals jammer dat niemand dit traject al doorlopen heeft, groet frits
ik WEET uit ervaring dat je een cx op twee manieren grijs kan maken.
* of een dicht schot tussen cabine en laadruimte en de dakspanten eruit of
* een verhoogd dak en een tussenschot van 30 cm
en uiteraard de achterruiten van staal/plastic/lexaan en een vlakke laadvloer. er zijn hier en daar nog kentekens te koop.
that’s the easy way
grts, Hugo
ex CX ambulance Heuliez, XM Service break Ambiance, C15D Grand Volume, diverse BX, 2CV, Peugeots en R4, Xsara 2.0 HDi break en Berlingo “kruiwagen”
Momenteel Volvo V70 en een Punto
beste hugo, ook bedankt nog voor je tips , maar ik neem aan dat als je een kenteken koopt je alsnog de voorzieningen moet treffen die daar bij horen of mis ik hier iets gr.frits
wat Hugo bedoelt is natuurlijk gewoon gaan rijden met dat kenteken.
hij heeft gelijk: je moet wel een hele grote pechvogel zijn wil je een boete krijgen omdat het blok niet in de auto past.
misschien wel niet heel legaal, maar volgens mij ben je geen crimineel als je het doet.
realiseer je je wel dat een grijs kenteken zonder bedrijf geen zin meer heeft?
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Het idee is goed,.............
maar bedenk wel waar je aan begint. Tegenwoordig controlereert men toch regelmatig en als je dan in een
fuik rijdt denk ik dat je niet kan lachen omdat je papieren niet kloppen.
Ligt natuurlijk waar je woont, qua kansberekening.




Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Rockefeller,
hoe is dit verhaal afgelopen? :
Ik begin de berlingo nu aardig zat te worden en ben iedere week weer blij dat het vrijdag is, dan ‘moet’ ik met de CX de kids halen en brengen.
Ik ben dus erg benieuwd hoe het bij jou is gegaan!?
Ik hoop dat je dit nog leest want het is al weer ff geleden.