







Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
jmmj schreef:Michelangelo schreef:Mijn associatie met oude diesels is niet al te best want luidruchtig en stinkend zal het wel zijn (of vergis ik me?)
enne wat houdt dat Gosliga/van Egmond in? Volsmeren met anti-roest prut?
Gosliga en van Egmond verzorgen complete anti-roestbehandelingen met dinitrol, de rolls-royce onder de antiroestmiddeltjes. Kijk voor details op http://www.gosliga.com. KT88 noemt 1500 euro, lijkt mij wat veel want ik was bij Gosliga vorig jaar 700 euro kwijt voor een complete dinitrol-behandeling. Nog steeds een hoop geld maar ik ben het met hem eens: meteen doen, het is het behoud van je auto.
Mike Sanders vet is de CX onder de antiroestmiddelen. Ik weet het is niet de meest gelukkige vergelijking maar er is meer en beter dan Dinitrol.
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Waxoyl
CX GTi Turbo 2 - All Black
jmmj schreef:
Gosliga en van Egmond verzorgen complete anti-roestbehandelingen met dinitrol, de rolls-royce onder de antiroestmiddeltjes. Kijk voor details op http://www.gosliga.com. KT88 noemt 1500 euro, lijkt mij wat veel want ik was bij Gosliga vorig jaar 700 euro kwijt voor een complete dinitrol-behandeling. Nog steeds een hoop geld maar ik ben het met hem eens: meteen doen, het is het behoud van je auto.
De prijsquote komt uit een verhaaltje in Klassiek & Techniek, dus dat zal dan wel per auto verschillen.
@ Michelangelo:
Zelf lassen? Als je het kunt, is dat alleen maar meegenomen!
Denk nou niet dat ik anti-CX ben geworden hoor, integendeel!
Als Madame niet zo goed beviel, had ik al dat geld en dat werk er niet ingestoken…...
Eenmaal CX, altijd CX!
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
t valt me overigens op dat er redelijk wat cx 25 worden aangeboden, maar bijna geen kleine motoren.. Zijn er gewoon zo weinig of zijn er nog maar weinig over? verder vond ik een opknap auto voor 500 auro. In hoeverre staat veel tijd aan de auto besteden tegen meer geld betalen bij de aanschaf? Als ik gewoon een maand aan het klussen kan, is het het dan waard tov de goedkopere aanschafprijs?
Laat ik in ieder geval zeggen: een auto van onder de 1000 is een aanschaf deze maand nog mogelijk, alles erboven kan ik niet direct lappen. Tot zolang, blijf ik lekker doorvragen!
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Als je veel vrije tijd hebt en zin in een project, dan kun je natuurlijk altijd voor een mindere god gaan. Qua geld zul je uiteindelijk vaak meer kwijt zijn bij een project dan wanneer je direct een ‘goeie’ koopt, maar dan weet je ook meteen 100% dat het in orde is en je hebt fun gehad.
Animal triste post coitum







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
ik word een beetje verscheurd tussen mijn gewoonlijke ‘WOEHOE moet NU (vul maar in) hebben’-houding, in dit geval een cx, en het volwassen ‘laat ik een verstandige keuze maken’.. zucht…
Heeft niet iemand een cx staan die nodig bereden moet worden? voor een maand of 2?
ook: hoeveel technische kennis is er echt nodig om wat grondiger opknapwerk te doen? Mijn kennis reikt helaas niet zo heel ver
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Met een CX moet je vooral kunnen lassen
Animal triste post coitum
Serge schreef:Met een CX moet je vooral kunnen lassen
![]()
![]()
een goede CX voor weinig bestaat (helaas) niet meer. Zelfs in F. weten ze de prijs al aardig.
Als het plaatwerk er al aardig uitziet betekent dat niet automatisch dat de bodem en de vele verborgen plekjes ook goed zijn….
Het rijdt idd geweldig, dus laat je vooral goed voorlichten en neem iemand mee die al vaker aan (liefst hopeloze) CXen heeft gelast, want die weet alle plekjes waar het mis kan gaan. En dat zijn er een aardig aantal
CX GTi Turbo 2 - All Black
Misschien dat je met jouw budget ergens een redelijke 20 re kunt scoren.
Een redelijke belastingvrije kun je wel vergeten.
Succes met de zoektocht!
Gr Raymond
Het was een cx of niks
Ik heb vorig jaar mijn oude 22TRS verkocht aan een vriend van mij, die wil de auto weer verkopen omdat hij er niet zo goed in kan zitten (lengte meer dan 2.10) Ik denk dat als je 2000 euro biedt, je de auto hebt! Niet belastingvrij, wel een zeer goede roestvrije zuidfranse CX met slechts 150.000 km. Distributie en spanrollen vervangen, ook de kachel is nieuw, veerbollen ook! Ex D’oro auto met dinitrol behandeling.








Totaal aantal Berichten: 763
Geregistreerd: 08-11-2007
- C4 (2004-heden) C4 Cactus 1.2 PureTech Shine
- CX 2200
- C-Zero EV
22 TRS is een prima keuze - maar heeft niet die rollende metertjes die Michelangelo graag wil
Dat is natuurlijk waar ops:




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
Evan schreef:Serge schreef:Met een CX moet je vooral kunnen lassen
![]()
![]()
een goede CX voor weinig bestaat (helaas) niet meer. Zelfs in F. weten ze de prijs al aardig.
Als het plaatwerk er al aardig uitziet betekent dat niet automatisch dat de bodem en de vele verborgen plekjes ook goed zijn….
Het rijdt idd geweldig, dus laat je vooral goed voorlichten en neem iemand mee die al vaker aan (liefst hopeloze) CXen heeft gelast, want die weet alle plekjes waar het mis kan gaan. En dat zijn er een aardig aantal
Als je lang genoeg zoekt vindt ge gerust een cx die rond de 1500-2000 euro schommelt…Misschien niet in nederland maar zie geregeld op de belgische sites en er komt wel wat boven drijven…
een iets duurdere maar wel zeldzame wagen ergens is wallonie waar zo’n dingen nog gemakkelijk te vinden zijn….
http://www.kapaza.be/Autos/Citroen/9317227/Citroen_cx_2000_super_1977_61000km_impec.html
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!







Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
geen slechte auto, hij ziet er mooi uit dat wel!
Maar inderdaad is importeren ook een goede mogelijkheid. Wat voor kosten kom je dan tegen onder aan de streep voordat ie hier staat?
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,


































Totaal aantal Berichten: 15738
Geregistreerd: 16-05-2005
- Traction Avant 11B Forest
- Overig Peugeot 306 1.6 Cabriolet Saint Tropez
- Overig Volvo 240 DL estate
- Panhard Dyna Z1 ToutAlu
- 2CV 2CV6 Spécial
- Overig Volvo V60 T5 Inscription
- GS/GSA Special
Heel weinig, invoerrechten betaal je niet op een oldtimer, dus reken op een invoerkeuring, verwijderingsbijdrage, kosten voor het maken van kentekenplaten etc. De exacte tarieven ken ik op dit moment niet (ga ik wel opzoeken, want moet de GS ook invoeren), maar reken op een paar honderd euro.