Scharend geluid Prestige
hmcl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26

Gepost: 20 mei 2008 11:32 AM

Er klinkt soms een scharend geluid bij een van de voorwielen van mijn CX Prestige automatic. Soms begint het na hard rijden; soms na het maken van een snelle bocht.

Afremmen tot bijna stilstand, en het geluid verdwijnt. Net alsof er iets aanloopt tegen de bovenkant van de remschijf. Niets te zien bij de ophanging.

Enig idee, iemand?

Met dank,

hmcl

CX: Eindeloos

Profiel  

Gepost: 20 mei 2008 01:11 PM
  [ # 1 ]

Een schArend geluid? Dan doet je caravan raar Laughing  Ik neem aan dat je schurend bedoelt?

Profiel  

Marty
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 92

Gepost: 20 mei 2008 02:24 PM
  [ # 2 ]

Heb ooit het zelfde gehad. Bij mij bleken de kogellagers aan vervanging toe.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 20 mei 2008 03:13 PM
  [ # 3 ]

Vliegroest op je remschijven? Is vrij eenvoudig te controleren…

Edit:

sorry, laat maar, ik ben er niet helemaal bij…. Dit gaat alleen op als je een schurend geluid hoort als je remt, maar dat schrijf je niet Confused

Iets te vroeg opgestaan vanochtend Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

docitro
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 102

Gepost: 20 mei 2008 04:24 PM
  [ # 4 ]

Ik heb denk ik een beetje hetzelfde.
Het was eerst een piepje wat bij het linker voorwiel vandaan leek te komen, vooral bij lage snelheden. Nu hoor ik daarbij een knakkend geluid, maar gek genoeg lijkt dat vooral veroorzaakt te worden door in en uit veren, over korte hobbeltjes bij lage snelheden.
En de laatste weken is er nog dat ‘scharendende’ of knarsende geluid bijgekomen, bij stuurbewegingen, maar ook weer op lage snelheid.

Zou dit inderdaad het wiellager kunnen zijn? Heb de auto al eens op gekrikt en aan het wiel gedraaid, maar hoor en voel dan niks vreemds.

Kan het nog wat anders zijn?

Profiel  

KT88
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 178

Gepost: 20 mei 2008 04:34 PM
  [ # 5 ]

Het schurend geluid kan veroorzaakt worden door de luchtgeleider om de schijf heen, bij 14 ” velgen zit die soms akelig dicht tegen de velgrand aan.

Even bijbuigen met een waterpomptang.

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  

yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 859

- CX 2400 GTI
Gepost: 20 mei 2008 05:05 PM
  [ # 6 ]

off topic en op het gevaar af een stomme vraag te stellen, rijd jij met een prestige rond in Bankok?! Shocked en Cool

Dat moet toch de nodige reacties losmaken!

Profiel  

hmcl
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 26

Gepost: 20 mei 2008 07:50 PM
  [ # 7 ]

Antwoorden

Allen,

Scharend/schurend: Beter was geweest “schrapend”. Luchtvanger remschijf klinkt aannemelijk, maar dat is niet zichtbaar. Kogellagers - lijkt me sterk met al meer dan 80,000 km zo gereden te hebben (af en toe ‘schrapend geluid’), zeker omdat het niet altijd is. Alleen bij hogere snelheden en na het maken van een snelle bocht, nooit bij het wegrijden of optrekken vanuit stilstand.

Ik rijd met de auto in NL wanneer ik hier ben. Net APK gekeurd, en binnenste aandrijfashoes is lek.

CX: Eindeloos

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook