2 van de 2
 < Vorige 1 2

400000 km
leo greiner
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 264

Gepost: 20 mei 2008 08:41 PM
  [ # 16 ]

400000 km

het vervangen van de verstuivers lijkt bij mij ook noodzakelijk.
Als ik wel eens een dot gas geef (bij warme motor uiteraard) wil er wel eens wat rook uit de pijp komen. Ooit wist een garagehouder mij wijs te maken dat dan de katalysator schoon werd gemaakt. Ik weet niet of dat juist is. Wel weet ik dat ik me niet helemaal lekker voel bij zo’n pluim uit de uitlaat. Wie weet raad, zijn het de verstuivers of is het een vuile katalysator?

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4311

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 20 mei 2008 11:25 PM
  [ # 17 ]

Ik weet wel dat als je nooit hard rijd met een diesel dat er veel roet verzameld in het gehele uitlaat systeem.
Als je dan een keer hard gas geeft of door trekt in toeren blaas je dat eruit.

Ik denk niet dat het perse aan de verstuivers hoeft te liggen , als die slecht zijn komt ie ook niet door de roetmeting van de apk.

Profiel  

Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2028

Gepost: 21 mei 2008 12:20 PM
  [ # 18 ]

Re: 400000 km

leo greiner schreef:

het vervangen van de verstuivers lijkt bij mij ook noodzakelijk.
Als ik wel eens een dot gas geef (bij warme motor uiteraard) wil er wel eens wat rook uit de pijp komen. Ooit wist een garagehouder mij wijs te maken dat dan de katalysator schoon werd gemaakt. Ik weet niet of dat juist is. Wel weet ik dat ik me niet helemaal lekker voel bij zo’n pluim uit de uitlaat. Wie weet raad, zijn het de verstuivers of is het een vuile katalysator?

Ik denk dat je garageman in de war is met het regeneratie proces van een roetfilter Smile Maar als het goed is gaat die niet nog een keer extra pluimen, want dan bereik jeje doel van die filters nog steeds niet.

Ouwe mopperkont

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook