Zeurende rem
icefire
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 283

- CX 2.2 TRS
Gepost: 21 mei 2008 08:19 PM

Als ik het rempedaal bedien hoor ik telkens een zeurend geluid. Geen piep, meer een steun/kreun (maar geen geheig). Geluid komt pal achter het pedaal vandaan en het lijkt niet op het geluid van een veer die zich spant of ontspant. Geluid blijft ook als de auto (net) uit is.
Weten jullie wat dit voor een geluid is en of het verholpen dient te worden?

Tevens heb ik het gevoel dat ik meer pssst hoor dan normaal bij het bedienen van het rempedaal. Zit er een ontluchtingspunt ergens bij het rempedaal of heb ik lucht in de leidingen?

De hd-pomp slaat ook bij remmen en optrekken wat vaker aan. Bij gewoon touren en stationair draaien slaat ie niet echt vaker aan.

De auto remt verder wel normaal.

CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.

Profiel  

GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1659

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 22 mei 2008 01:00 AM
  [ # 1 ]

Wellicht lucht in je remsysteem of een overleden remservo. In die zin overleden dat hij wel werkt maar ook veel lekolie retour laat gaan naar het voorraadvat. Begin met goed te ontluchten van je remmen en check als het niet over is in je voorraadvat door iemand anders te laten remmen. Zie je bubbels tijdens het remmen? Dan weet je genoeg. Zakt de achterkant relatief snel ten opzichte van de voorkant? Dat is meestal ook een teken van slijtage van je remservo. Bij de remservo zit geen ontluchtingsmogelijkheid alleen aan de remcilinders.

Breng Peter Bonhof in Epe een bezoekje als je een andere remservo zoekt….

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 22 mei 2008 04:00 PM
  [ # 2 ]

er zat mij iets bij dat de ‘87er 22rs die ik gesloopt heb wel een ontluchtingsnippel op de remservo had. Op latere remservo’s is de leidingrangschikking anders en is één gat afgesloten met een blind plugje.

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook