20 van de 22
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende > 
   
Over m’n XM’s: Exit project en nieuwe XM
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 18 mei 2008 09:53 PM
  [ # 286 ]

Ik heb een vermoeden dat er een koppakking lek is. Als dat het geval is moeten de koppen er af en die kun je dan net zo goed reviseren.

Groet,

L

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 18 mei 2008 11:15 PM
  [ # 287 ]

Das geen half werk Arjan en Lucas!!!! Shocked

Ben wel benieuwd naar het eind resultaat. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 18 mei 2008 11:18 PM
  [ # 288 ]

Nou wij zijn ook benieuwd naar het eindresultaat. Binnenkort aan de slag om de automaat los te schroeven en de koppen los te maken…
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 23 mei 2008 04:49 PM
  [ # 289 ]

Vandaag even bij mijn dealer geïnformeerd naar hydraulische stoters en nog wat dingetjes. Nou dat is dus allemaal niet meer leverbaar! Shocked Niet of nauwelijks in voorraad bij de Citroëndealer. Bij Peugeot ook lastig. Nu maar verder zoeken…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 mei 2008 04:55 PM
  [ # 290 ]
Lucas Unger schreef:

Ik heb een vermoeden dat er een koppakking lek is. Als dat het geval is moeten de koppen er af en die kun je dan net zo goed reviseren.

Groet,

L

Een vermoeden is nog immer geen diagnose. De V6 motoren staan bekend om hun goede kwaliteit en gaan slechts in een uitzonderlijk geval écht kapot. Een lekke koppakking zou voor mij absoluut geen reden zijn om de hele motor te gaan reviseren…....

Of je moet geld en tijd te veel hebben Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 23 mei 2008 07:38 PM
  [ # 291 ]

Nou en ik heb ook nog eens gesproken met deze en gene, de prijzen van een aantal onderdelen opgevraagd en ben tot de conclusie gekomen dat ik het bij de koppen hou. Dat is ook in het kader better safe than sorry.
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 23 mei 2008 10:17 PM
  [ # 292 ]
waterman771 schreef:
Lucas Unger schreef:

Ik heb een vermoeden dat er een koppakking lek is. Als dat het geval is moeten de koppen er af en die kun je dan net zo goed reviseren.

Groet,

L

Een vermoeden is nog immer geen diagnose. De V6 motoren staan bekend om hun goede kwaliteit en gaan slechts in een uitzonderlijk geval écht kapot. Een lekke koppakking zou voor mij absoluut geen reden zijn om de hele motor te gaan reviseren…....

Of je moet geld en tijd te veel hebben Wink

Dat klopt, het zou ook mijn voorkeur hebben om op zijn minst eens de compressie te meten voor het besluit te nemen of de koppen er af gaan. Die distributie met die kettingen is toch een heel gedoe als dat los moet, dat doe je liever niet.

En ALS de koppen er af moeten, daan gaat het in ieder geval niet om een complete motorrevisie, maar hoogstens om een koprevisie. Het hele onderblok mag fijn in elkaar blijven, dat is in mijn ogen wel dusdanig hufterproof dat ik me niet voor kan stellen dat dat ook schade heeft.

Groet,

L

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 23 mei 2008 10:22 PM
  [ # 293 ]
XMTurboCT schreef:

Vandaag even bij mijn dealer geïnformeerd naar hydraulische stoters en nog wat dingetjes. Nou dat is dus allemaal niet meer leverbaar! Shocked Niet of nauwelijks in voorraad bij de Citroëndealer. Bij Peugeot ook lastig. Nu maar verder zoeken…

Welke onderdelen heb je naar gevraagd?

Gret,

L

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 23 mei 2008 10:33 PM
  [ # 294 ]

Heb dus gevraagd naar hydraulische stoters, zuigerveren en drijfstanglagers. In het kader van doe het supergoed. Maar dan ben je echt ver van huis qua prijs. De overige onderdelen heb ik niet gevraagd, eerst het boodschappenlijstje maken.
Omdat het blok er nu uit ligt, is een compressietest wel mogelijk maar niet zo eenvoudig.
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 23 mei 2008 10:43 PM
  [ # 295 ]

Zuigerveren en drijfstanglagers, sjemig. Moet dat?

Klepstoters, ja, dat is niet zo’n gek idee. Heb je daar wel een onderdeelnummer van gevonden? Ik kan dat niet vinden.

Groet,

L

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 23 mei 2008 11:00 PM
  [ # 296 ]
Lucas Unger schreef:

Zuigerveren en drijfstanglagers, sjemig. Moet dat?

Niet als je alleen de kop gaat reviseren, onderblok is bijna onverwoestbaar

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 23 mei 2008 11:15 PM
  [ # 297 ]
Willem schreef:
Lucas Unger schreef:

Zuigerveren en drijfstanglagers, sjemig. Moet dat?

Niet als je alleen de kop gaat reviseren, onderblok is bijna onverwoestbaar

Precies, lijkt mij bijzonder veel zinloos werk. Ik heb nog nooit een V6 gezien met een slecht onderblok. Alles kan stuk en gaat stuk, behalve die motoren.

Groet,

L

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 24 mei 2008 12:21 AM
  [ # 298 ]

Eventueel zou je de lagerschalen van de krukas kunnen bekijken of ze blauw zijn. Ik zou toch het carter loshalen om alle ouwe olie-meuk eruit te halen.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 24 mei 2008 12:25 AM
  [ # 299 ]

Ik stel voor: eerst een compressietest, dan verder lullen met z’n allen.

Groet,

L

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 24 mei 2008 12:41 AM
  [ # 300 ]
Lucas Unger schreef:

Ik stel voor: eerst een compressietest, dan verder lullen met z’n allen.

Groet,

L

precies; spanning op die startmotor en meten maar.  Wink

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
 
20 van de 22
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook