1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
Juiste stationair toerental V6.24?—> Nu te hoog!?
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 29 mei 2008 02:29 AM

Weet iemand wat ongeveer het juiste stationair toerental moet zijn van een XM V6.24, ZPJ4-blok? Die van mij zit op 900-950 rpm, dat voelt wat laag aan.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 29 mei 2008 02:23 PM
  [ # 1 ]

Is goed, ik zit op 1000 RPM, en vind dit net iets te veel!
Hoe lager het stationair toerental, waarop hij mooi blijft lopen,de motor, hoe beter voor het verbruik.
Jammer dat bij de V6’en het stationair niet af te stellen valt. Wink

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 30 mei 2008 05:59 PM
  [ # 2 ]

Wat wordt er enthousiast gereageerd…al 1 antwoord…  Rolling Eyes

Dank je Blooper.

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 30 mei 2008 06:50 PM
  [ # 3 ]

De stappenmotor stuurd het toerental aan, mijn 2.0l loopt stationair 500trp. Ik vond het echt niet slecht lopen Matthijs. Maar ik weet het verder ook niet, misschien een telefoontje naar Nard of Wil W!?

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
JayJay
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 138
Geregistreerd: 18-03-2008

Gepost: 31 mei 2008 02:21 AM
  [ # 4 ]

Mijn TCT draait tegen de 1000 stationair, en dat klinkt goed.

Weet wel dat mijn 19TZI BX altijd 1500 draaide en dat was de correcte waarde werd er gezegd van XM heb ik verder geen idee.

greetz,

JayJay

Ben niet met geluk aan mijn kont geboren.

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 31 mei 2008 01:39 PM
  [ # 5 ]

Weet wel dat mijn 19TZI BX altijd 1500 draaide en dat was de correcte waarde werd er gezegd van XM heb ik verder geen idee

Wie heeft je dat eerste wijsgemaakt? de verkoper zeker?

Een XM V6 hoort onder de 1000 toeren te draaien stationair. Die van mij zit rond de 800 a 900 volgens mij.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 31 mei 2008 03:44 PM
  [ # 6 ]

mijn v6 draait stationair (P of N) iets onder de 1000 en in de D 800 toeren.

De diesel draait keurig 800 toeren, met airco 750.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 31 mei 2008 04:59 PM
  [ # 7 ]

De ambiance loopt tussen de 800 en 2000 toeren Surprisedops:, de Exclusive 0 Very Happy , de VSX rond de 600 en de turbo iets onder de 1000…
Dat laatste lijkt me het meest gezond…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 02 juni 2008 03:38 PM
  [ # 8 ]

De mijne loopt stationair ook rond de 900 rpm, heb er geen problemen mee.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 05 november 2008 02:55 AM
  [ # 9 ]

Even afstoffen…

Hij liep dus altijd stationair rond de 1000 rpm, maar sinds heel kort is ie nogal harder gaan lopen….
1250 bijna, toch 25% hoger dan 1000….maar eerder vandaag had ie ook periodes dat ie steeds stationair op 1500 rpm zat.  Confused
Hoe kan dit nou ineens?

Tevens heb ik de laatste tijd, wanneer ik in de 1e of 2e versnelling vaart minder en het koppelingspedaal indruk, dat het toerental opeens kortstondig 500-750 toeren omhoog schiet en direct daarna weer zakt. Heeft dit iets met het voorgaande te maken?

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 november 2008 03:32 AM
  [ # 10 ]

Ik ga uit van een vervuilde stappenmotor, deze is vrij simpel schoon te maken.
Dus voor nu even de goedkoopste oplossing, is het na de schoonmaak beurt nog niet opgelost dan zoeken we toch gewoon verder.

Luchtmasameter/bougiekabels/valselucht etc.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 05 november 2008 03:18 PM
  [ # 11 ]

Zoals eXpelliarmus aangaf:
check eerst de stappenmotor, deze regelt het stationair toerental. Maak het schoon met WD40 oid.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 05 november 2008 09:25 PM
  [ # 12 ]
eXpelliarMus schreef:

Ik ga uit van een vervuilde stappenmotor, deze is vrij simpel schoon te maken.
Dus voor nu even de goedkoopste oplossing, is het na de schoonmaak beurt nog niet opgelost dan zoeken we toch gewoon verder.

Luchtmasameter/bougiekabels/valselucht etc.

Ha Wes, lang niet gezien.
De stappenmotor, die kon je toch met remmenreiniger schoonmaken?

Bougiekabels denk ik ook wel eens aan, maar dan meer in het kader van een soms brandend motormanagementlampje…

En valse lucht las ik iets over in een ander topic, bij valse lucht naar je MAP-sensor kan je motor toch onregelmatig gaan lopen?

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 05 november 2008 09:26 PM
  [ # 13 ]
Citrophile schreef:

Zoals eXpelliarmus aangaf:
check eerst de stappenmotor, deze regelt het stationair toerental. Maak het schoon met WD40 oid.

Is WD40 niet te vet om mee schoon te maken?

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 05 november 2008 09:44 PM
  [ # 14 ]

Schoonmaken met remreiniger en om te smeren een druppie wd40 of motorolie op het hefeltje doen.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 05 november 2008 09:47 PM
  [ # 15 ]

Je kunt eerst met remmenreiniger schoonmaken en daarna nog wat WD40 erin spuiten zodat er ook nog wat gesmeerd wordt.

Toen ik af en toe een brandend MMlampje had met de 24v, lag het probleem aan de achterste lambdasonde. De Lexia gaf dit telkens aan na het herhaaldelijk wissen van de tijdelijke storing. Een nieuwe (universele) lambdasonde deed wonderen.

Dus eerst uitlezen wat het probleem is, wissen en kijken of hetzelfde probleem terugkomt. Dit voorkomt dat je zomaar iets gaat vervangen.

Laatst heb ik mijn ACAV kleppen vervangen, ook de rubberen slangetjes besteld. Ik dacht dat de slangetjes op maat waren, maar ik kreeg een rol slang.
Na controle van overige slangetjes van de MAP sensor en benzindrukregelaar, bleken deze droogtescheurtjes te bevatten en meteen vervangen. Mijn motor pakt rustig en vloeiend op vergeleken met de oude slangetjes, toen was het onderin schokkerig.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook