2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
startprobleem
jomae
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 06-05-2008

- C1 tendance EGS 5 DRS
- DS 4 e-hdi 115 egs
Gepost: 29 mei 2008 06:38 PM
  [ # 16 ]

bedankt! Ik zal het eens gaan bestuderen.
Heeft iemand trouwens ervaring met het vervangen van het contactslot? Veel werk denk ik, stuur en airbag eruit en zo? Kun je trouwens vóór dat je dit contactslot gaat vervangen het nog op een of andere manier doormeten? Het is wel zo handig om zeker te weten of het probleem veroorzakt wordt door het contactslot, voordat je het vervangt.

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 29 mei 2008 07:01 PM
  [ # 17 ]

Ik heb het nog nooit gedaan, maar het stuur eruit halen lijkt mij niet nodig. En de airbag eruit halen al helemaal niet, hoewel dat beiden 1 handeling is.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 29 mei 2008 09:33 PM
  [ # 18 ]

Lijkt me dat het ook wel zonder kan. Kwestie van dat stukkie plastic rondom de stuurkolom verwijderen. Gaat niet heel gemakkelijk. Er zijn 5 of 6 torxen die los moeten. Het verwijderen van het kunststof is vooral lastig bij de hendel van de stuur verstelling. Bij mij is er een klein stukkie afgebroken. En je zult ook de stengels voor de ruitenwissers even los moeten schroeven…
Succes!

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 29 mei 2008 11:17 PM
  [ # 19 ]

Ik kan U verzekeren het is een takken klus en wel hier om, je hebt alles weg gehaald om bij het contaktslot te komen, deze zit geborgt in een stalenhuis een soort korte buis, om het kontakt slot er uit te krijgen moeten de borg palletjes weg geslagen worden en dat is echt kl*ten.
Er zal best een andere mannier voor zijn want in de fabriek hebben ze hem er ook in gekregen, maar ik weet het niet, ik heb dus de palletjes weg hakt en bij de nieuwe de palletjes weg gevijld. Geen leuke klus maar het is wel te doen, oja wergeet niet het borg schroefje weg te halen en weer terug te plaatsen.

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 30 mei 2008 12:49 AM
  [ # 20 ]

Ga nou eerst maar dat relais bekijken, volgens mij komt dat veel vaker voor dan een stuk contactslot. Zeker als die dealer zegt dat het het contactslot is, zou ik eerst maar eens andere dingen onderzoeken…

Profiel  
 
Matthijs309
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2028
Geregistreerd: 26-06-2006

Gepost: 30 mei 2008 12:55 AM
  [ # 21 ]
eXpelliarMus schreef:

Ik kan U verzekeren het is een takken klus en wel hier om, je hebt alles weg gehaald om bij het contaktslot te komen, deze zit geborgt in een stalenhuis een soort korte buis, om het kontakt slot er uit te krijgen moeten de borg palletjes weg geslagen worden en dat is echt kl*ten.
Er zal best een andere mannier voor zijn want in de fabriek hebben ze hem er ook in gekregen, maar ik weet het niet, ik heb dus de palletjes weg hakt en bij de nieuwe de palletjes weg gevijld. Geen leuke klus maar het is wel te doen, oja wergeet niet het borg schroefje weg te halen en weer terug te plaatsen.

Heerschap, wanneer u de sleutel tussen uit en 1e contact stand zet (of was het nou 1e en 2e contact stand) dan kunt u vrij simpel de borgpinnen indrukken.

Wink

Ouwe mopperkont

Profiel  
 
eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006

- Xsara Scootertje.
Gepost: 30 mei 2008 01:07 AM
  [ # 22 ]
Matthijs309 schreef:
eXpelliarMus schreef:

Ik kan U verzekeren het is een takken klus en wel hier om, je hebt alles weg gehaald om bij het contaktslot te komen, deze zit geborgt in een stalenhuis een soort korte buis, om het kontakt slot er uit te krijgen moeten de borg palletjes weg geslagen worden en dat is echt kl*ten.
Er zal best een andere mannier voor zijn want in de fabriek hebben ze hem er ook in gekregen, maar ik weet het niet, ik heb dus de palletjes weg hakt en bij de nieuwe de palletjes weg gevijld. Geen leuke klus maar het is wel te doen, oja wergeet niet het borg schroefje weg te halen en weer terug te plaatsen.

Heerschap, wanneer u de sleutel tussen uit en 1e contact stand zet (of was het nou 1e en 2e contact stand) dan kunt u vrij simpel de borgpinnen indrukken.

Wink

Juist en dat kon dus niet meer omdat de heren van het boevengilde er iets in achtergelaten hadden die dat blokkeerde. Wink

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  
 
Paul Cornelisse
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 857
Geregistreerd: 27-07-2004

- XM V6 24V Exclusive
Gepost: 30 mei 2008 01:15 AM
  [ # 23 ]

Kijk nou eerst maar eens even of alle kabels op de startmotor goed vastzitten. Ik heb hetzelfde bij de BX gehad en daar bleek het de bout, waarmee de dikke kabel op de startmotor zit, te zijn. Die was gewoon losgetrild. Waarschijnlijk had ik ‘m zelf niet goed vastgezet toen ik een aantal jaren daarvoor de startmotor vervangen had.

ANWB was er al bij geweest, die gaf een klap en het werkte weer even. Iedereen dacht dat het de bendix was maar uiteindelijk zag ik een vonk overspringen toen ik iemand anders liet starten.

Oh ja, luister even of je het relais hoort klikken als je het contact aanzet en de wagen niet wil starten. Klikkende relais zijn meestal niet kapot en al hij klikt is je stuurslot ook niet defect.

Sic gorgiamus allos subjectatos nunc

Profiel  
 
jomae
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 06-05-2008

- C1 tendance EGS 5 DRS
- DS 4 e-hdi 115 egs
Gepost: 02 juni 2008 09:12 PM
  [ # 24 ]
Paul Cornelisse schreef:

Kijk nou eerst maar eens even of alle kabels op de startmotor goed vastzitten. Ik heb hetzelfde bij de BX gehad en daar bleek het de bout, waarmee de dikke kabel op de startmotor zit, te zijn. Die was gewoon losgetrild. Waarschijnlijk had ik ‘m zelf niet goed vastgezet toen ik een aantal jaren daarvoor de startmotor vervangen had.

ANWB was er al bij geweest, die gaf een klap en het werkte weer even. Iedereen dacht dat het de bendix was maar uiteindelijk zag ik een vonk overspringen toen ik iemand anders liet starten.

Oh ja, luister even of je het relais hoort klikken als je het contact aanzet en de wagen niet wil starten. Klikkende relais zijn meestal niet kapot en al hij klikt is je stuurslot ook niet defect.
Als hij niet startte hoorde ik inderdaad wel een klik. Nu doet ie het trouwens al weer een week zonder problemen, maar over een maand ga ik naar frankrijk en dan wil ik toch wel zeker weten dat ik onderweg niet stil kom te staan. Ik denk niet dat het relais van de versnellingsbak kapot is, want dan doet ie bij een poging tot starten helemaal niets. toch?
we zoeken verder.gr joost

Profiel  
 
malle pietje
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3359
Geregistreerd: 07-10-2004

Gepost: 02 juni 2008 10:50 PM
  [ # 25 ]

Als de selector van de bak niet meer goed is, zal je niets horen, alleen een klik, alsof de startmotor er niet in zit.

Als de startrelais het niet doet, hoor je geen klik, dan hoor je gewoon niks.

Controleer eens met een spanningszoeker of de dikke oranje draad die uit je startslot komt spanning geeft als je de sleutel omdraait tot starten. Zoja, dan is er niets mis met het startslot.

Controleer dan de relais boven de rechter koplamp. Het zijn allemaal dezelfde relais die je uit iedere sloper kunt trekken. Ze branden vaak door, dit komt daardat de pootjes te kort zijn voor de houder waar ze in zitten. Zo gaan de fan-relais ook regelmatig kapot. VOor de automaat-relais zoek je een zwarte geloof ik.

Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!

Profiel  
 
xmrijder
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 122
Geregistreerd: 08-06-2007

Gepost: 03 juni 2008 02:11 PM
  [ # 26 ]

spikeline ik denk je startmotor die wordt namelijk warm tijdens rijden nieuwe accu leverd meer stroom en krijgt hem dus nu nog wel rond maar starks ook niet meer.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook