Bij vochtig weer en koude motor loopt de motor van men CX heel onregelmatig. Als ik optrek houdt hij in, maar eens hoger in de toeren draait hij weer normaal. Het lijkt wel of hij een paar arbeidsslagen overslaat.
Ik d8 zelf aan een probleem met de ontsteking? Wat denken jullie?
Het is een CX met 2 liter douvrin motor btw.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als de auto een keer goed droog is, de kabels en distributiekap eens bespuiten met een antivocht spray.
Ok, ga ik zeker is doen, kheb toevallig zo’n spuitbus liggen. De contactpuntjes in de verdelerkap lijken mij trouwens redelijk versleten. Hoe controleer ik dat?

Totaal aantal Berichten: 1412
- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Nieuw verdelerkapje monteren, zijn niet zo duur.
Voor de rest: inspuiten.
‘Spirit of avant-garde’
Heb van ‘t weekend nieuwe bougies, bougiekabels, verdelerkap en rotor gaan kopen. Helaas hebben ze mij de verkeerde kabels meegegeven en moet ik ze gaan omruilen. Nu vroeg ik mij af, is de lengte van de bougiekabels belangrijk? Ik zag in de werkplaatshandleiding dat de weerstand toch wel significant verandert bij verschillende lengtes… Ik begrijp niet hoe dat kan, het is toch gewoon koper, dat kan toch niet meer zijn als een ohm ofzo?

Totaal aantal Berichten: 2864
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Bij het oude type kabel (met koperen kern) wordt de weerstand groter naarmate de lengte toeneemt.
De nieuwere siliconen kabels hebben meestal een grafiek-kern en daarbij maakt lengte eigenlijk niet uit.
‘Spirit of avant-garde’