vochtig weer
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 27 mei 2008 12:25 PM

Bij vochtig weer en koude motor loopt de motor van men CX heel onregelmatig. Als ik optrek houdt hij in, maar eens hoger in de toeren draait hij weer normaal. Het lijkt wel of hij een paar arbeidsslagen overslaat.
Ik d8 zelf aan een probleem met de ontsteking? Wat denken jullie?
Het is een CX met 2 liter douvrin motor btw.

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 27 mei 2008 12:33 PM
  [ # 1 ]

Als de auto een keer goed droog is, de kabels en distributiekap eens bespuiten met een antivocht spray.

Profiel  
 
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 27 mei 2008 02:14 PM
  [ # 2 ]

Ok, ga ik zeker is doen, kheb toevallig zo’n spuitbus liggen. De contactpuntjes in de verdelerkap lijken mij trouwens redelijk versleten. Hoe controleer ik dat?

Profiel  
 
cxfanatic
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1412
Geregistreerd: 21-12-2005

- CX Prestige
- GS/GSA Club
- CX 2200 Pallas
Gepost: 27 mei 2008 02:54 PM
  [ # 3 ]

Lijkt me ook het eerste waar je het zoeken moet. Anders eventueel een vervuilde carburateur of valse lucht.

*** Kom op 1 juni naar   ! ***

Napoleon liet wegen aanleggen.
André liet ze gladstrijken.

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 27 mei 2008 03:53 PM
  [ # 4 ]

Nieuw verdelerkapje monteren, zijn niet zo duur.
Voor de rest: inspuiten.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
slichte mins
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 108
Geregistreerd: 18-05-2007

Gepost: 02 juni 2008 04:35 PM
  [ # 5 ]

Heb van ‘t weekend nieuwe bougies, bougiekabels, verdelerkap en rotor gaan kopen. Helaas hebben ze mij de verkeerde kabels meegegeven en moet ik ze gaan omruilen. Nu vroeg ik mij af, is de lengte van de bougiekabels belangrijk? Ik zag in de werkplaatshandleiding dat de weerstand toch wel significant verandert bij verschillende lengtes… Ik begrijp niet hoe dat kan, het is toch gewoon koper, dat kan toch niet meer zijn als een ohm ofzo?

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 02 juni 2008 08:41 PM
  [ # 6 ]

Bij het oude type kabel (met koperen kern) wordt de weerstand groter naarmate de lengte toeneemt.
De nieuwere siliconen kabels hebben meestal een grafiek-kern en daarbij maakt lengte eigenlijk niet uit.

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook