Dat ringetje zit er ook echt wel op hoor ! Alleen zo jammer dat je het er niet af kan halen zonder te slopen en dat het ringetje al in elkaar gedrukt was bij de vorige montage. Maar mijn busje Innotec vloeibare pakking (wie had het hier over goedkoop?) deed weer dienst !
Schijt aan originaliteit.
Trouwens, als ik had willen besparen had ik de olie die gelijk weer uit m’n blok zeek door het vergeten van de carterstop wel gerecycled. Er zat niet zoveel koelwater in tenslotte. Ook denk ik dat je een carterstop prachtig mooi lekvrij kan maken met vloeibare pakking. Maar gelukkig hebben we op het werk een heel rek met allerlei soorten en maten koperen ringetjes. Scheelt weer wat geknoei.
Schijt aan originaliteit.
André schreef:EW schreef:In ieder geval geen domme dingen kunnen doen…
Hoezo geen domme dingen?
Carterplug vergeten is toch een echte sleutelblooper.
Dat doe je ook maar één keer toch? Heb je zelf vast ook wel eens meegemaakt
Ich bin ein Breaker
Het is best wel een blooper omdat mijn vader het ook eens gedaan had (maar die had er geen bakje onder) en ik vantevoren me nog bedacht wel eerst die stop er in te draaien voor de verse olie er in ging. Maar door die ellende met dat thermostaathuis was ik een ietsje afgeleid geloof ik.
Schijt aan originaliteit.
Zelf doen is toch anders.
Ich bin ein Breaker
Das waar. Maar ik denk dat het ook een wijze les was
Schijt aan originaliteit.
Lelijke Eend schreef:Dat ringetje zit er ook echt wel op hoor ! Alleen zo jammer dat je het er niet af kan halen zonder te slopen en dat het ringetje al in elkaar gedrukt was bij de vorige montage.
Dat soort afdichtingsringen zijn er ook niet voor om te hergebruiken, maar gewoon wegooien en een nieuwe erop, net als het afdichtingsringetje van de carterpan, bakolie, etc.
Arjan Verkade schreef:Lelijke Eend schreef:Verder heeft Emiel ook gewerkt aan de kachel (die vent is echt top!) dus de ventilator draait weer. Het defect was een kapotte kachelweerstand. De kachelkraan is nog steeds het oude, maar het is wel warmer in m’n BX !
Zowel weerstand als de kraan zijn idd standaard BX kwalen
en wat te denken van het rubber onder de dashbordmond wat de uitmonding met het kachelhuis verbindt??? blaast de warme lucht bij tijpes 2 en 3 gewoon onder het dashbord weg
pb me maar voor de modificatie?
de citroen-liefhebber
Wat een discussie over mijn foto Ten eerste kan ik in december geen foto’s maken op een evenement wat in mei is, ten tweede had je op de link kunnen klikken die het woord vehikel vormt, ten derde ben ik dit jaar niet op citromobile geweest, ten vierde is er elk weekend wel een evenement bij die hal, als ik fotos op de mackdag maak denk je dan ook dat het citromobile is, ten vijfde kan ik heel goed tellen en ten zesde maakt een half dozijn.
Ik heb al een tijdje een rammel/tik in Criezel. Een collega die vandaag meereed vermoedt dat het een aandrijfas is. Het gerammel wordt ook steeds erger en bij in- en uitveren kraakt/knerpt het een beetje. Binnenkort maar eens even kijken wat het is ...
Schijt aan originaliteit.
Ik begin te denken aan de adalletjes. Maar de aandrijfassen loop ik ook even na. En de nieuwe startmotor. En de nieuwe radiateur. En de rest.
Schijt aan originaliteit.
Alexxxxx schreef:Wat een discussie over mijn foto
Ten eerste kan ik in december geen foto’s maken op een evenement wat in mei is, ten tweede had je op de link kunnen klikken die het woord vehikel vormt, ten derde ben ik dit jaar niet op citromobile geweest, ten vierde is er elk weekend wel een evenement bij die hal, als ik fotos op de mackdag maak denk je dan ook dat het citromobile is, ten vijfde kan ik heel goed tellen en ten zesde maakt een half dozijn.
Tot 6 tellen kan ik ook nog wel Dus mij heb je nog niet bewezen dat je goed kan tellen die andere dingen heb ik geen zin om te gaan controleren.
Als we gaan knokken wil ik er bij zijn !
Schijt aan originaliteit.


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Maar ik niet.
Dus….
Ik film alles wel!