wupie schreef:Heb eerst de C3 gehad en nu de C4 allebij met het zelfde verhaal zoals jullie al aangeven.Soms gaat het als een gek tekeer voor een paar druppels.
Heb het eigenlijk nog nooit aangekaart bij de garage,zal het de volgende keer eens doen.
Ook de regensensor in de C5 doet hetzelfde. Slaat soms helemaal op hol bij een paar druppeltjes en bij een flinke bui heb je zoiets van…..je mag nu ook wel eens beginnen te wissen.
Grand C4 Picasso 2.0 ltr 16V Lumiere
Zwart met Roskilde wielen.
Voorheen: BX 1.4, BX 1.6 TRI, Xantia 1.8, Peugeot 406, Xantia 1.8 Break, C5 break 2.0

Totaal aantal Berichten: 481
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
ice96 schreef:@ Pierlo:
Bij vandalisme verwacht men idd eerder dat alles “onder handen” wordt genomen. Bovendien is het ook meestal zo dat niet één auto wordt beschadigd maar meerdere naast elkaar; tenzij iemand daadwerkelijk op jou gemunt heeft…Wellicht is het een kleine troost maar ik meen dat vandalisme volledig wordt gedekt door de verzekering. Maar dan is nu de vraag wordt deze schade als vandalisme gezien?
Hoe dan ook, sterkte er mee en hopelijk zal het niet meer voorkomen!
Onze verzekering (ing in België, en is kleine omnium, geen volledige) dekt vandalismeschade enkel als het bewezen is dat het vandalisme was, zo staat het in de brochure ongeveer; hoe je dat dan moet bewijzen, tenzij er juist een cameraploeg in de buurt was, vraag ik me toch af.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.
Door een PV te laten opmaken door de politie. Mijn omnium verzekering komt daar ook voor tussen maar ik heb een franchise van 500 euro. Bij glasbreuk heb ik dit niet, dus ik hoop dat ze het als glasbreuk zullen beschouwen.

Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Pierlo schreef:Door een PV te laten opmaken door de politie.
Yep, zo gaat dit in NL ook
Zo opweg naar weer en nieuwe voorruit…
Vorige week op de snelweg hoorde ik wat klapperen, het was de strip links van de voorruit bestuurderszijde. Dus maar met een koude hand door het raampje vastgehouden tussen Gouda en Utrecht op de A12 (Ja, ja ik was te lui om te stoppen ops: ).
Wat bleek, na het meermaals vervangen van de ruit door Carglass waren er een aantal plastic nokjes van de strip afgebroken. (Op de foto zie je de plastic resten nog in het metalen profiel zitten). Vermoedelijk door het ongeinteresseerd terugslaan van de strip door de Carglassmedewerker die snel weer weg moest naar een volgende klant.
Wat me vorigjaar al opviel was de lelijke kitrand tussen ruit en het glazen panoramadak. Nu ik het nog eens goed bekeek zaten er zelfs gaten in de kitrand (nog geen lekkage gelukkig). Vermoedelijk wat gekrompen en stond op meerdere plaatsen gewoon aantal centimeter open.
Even langs de Carglass gegaan. Deze verbaasde zich over de slecht geleverde kwaliteit (februari 2007) van hun collega filiaal.
Ze bestellen nu op hun kosten 2 meegespoten strips (links en rechts ook gelijk maar) bij Citroen en halen de voorruit er opniew uit, dodat deze veel netter op het panorama dak aansluit en de afdichting een stuk beter is. Komt de ruit er niet heel uit, dan plaatsen ze onder garantie en nieuwe.
Advies voor iedereen: Heb je een kapotte ruit en moet je verplicht naar Carglas (opdracht LM), verijder dan zelf voorzichtig de 2 strips, en plaats ze zelf terug. Kan Carglas het niet verkloten.
C4 Coupé VTS, 1.6 16v, Noir Obsidien, Panorama dak, LPG
Citrolover schreef:Wat bleek, na het meermaals vervangen van de ruit door Carglass waren er een aantal plastic nokjes van de strip afgebroken. (Op de foto zie je de plastic resten nog in het metalen profiel zitten). Vermoedelijk door het ongeinteresseerd terugslaan van de strip door de Carglassmedewerker die snel weer weg moest naar een volgende klant.
Zelf ben ik geen fan van Carglass, maar volgens de dealer die mijn voorruit twee keer verving kunnen deze strips maar eenmaal gemonteerd worden. Bij demontage breken er bijna altijd nokjes af. Carglass monteert de strips opnieuw om een gunstig tarief voor de leasemaatschappij te kunnen bieden. Mijn dealer mocht de strips ook niet vervangen van de leasemaatschappij omdat Carglass dat ook niet doet.
Citrolover schreef:Wat me vorigjaar al opviel was de lelijke kitrand tussen ruit en het glazen panoramadak. Nu ik het nog eens goed bekeek zaten er zelfs gaten in de kitrand (nog geen lekkage gelukkig). Vermoedelijk wat gekrompen en stond op meerdere plaatsen gewoon aantal centimeter open.
Die kitrand is erg lelijk en hoort hier niet te zitten. Het panoramadak heeft een rand van rubber waar de voorruit een stukje overheen steekt. Misschien is bij het uitsnijden van de oude ruit de rand van het dak beschadigd, of had de monteur niet gezien of onthouden dat voorruit en dak niet aan elkaar gekit zaten.
Citrolover schreef:Ze bestellen nu op hun kosten 2 meegespoten strips (links en rechts ook gelijk maar) bij Citroen
en halen de voorruit er opniew uit, dodat deze veel netter op het panorama dak aansluit en de afdichting een stuk beter is. Komt de ruit er niet heel uit, dan plaatsen ze onder garantie en nieuwe.
Nieuwe strips bestellen is netjes, daar worden ze niet voor betaald. Ruit moet zo geplaatst kunnen worden dat de lelijke kitrand niet nodig is. Die hoort er echt niet te zitten.
Citrolover schreef:Advies voor iedereen: Heb je een kapotte ruit en moet je verplicht naar Carglas (opdracht LM), verijder dan zelf voorzichtig de 2 strips, en plaats ze zelf terug. Kan Carglas het niet verkloten.
Of de strips heel gehouden kunnen worden weet ik niet. Ook de dealer redt dit niet. Ik ben blij dat ik een dealer heb gevonden die met de LM heeft kunnen regelen dat hij de ruit(en) heeft mogen vervangen.
Pff ik zie er al tegenop als m’n voorruit vervangen zal worden als ik dat hierboven lees. Hopelijk zal ik er niet veel van merken.
Ik ben dus gisteren bij m’n dealer geweest. Zij kunnen niet geloven dat het desbetreffende krabbertje die krassen zou gemaakt hebben. Ze hebben zelf ook eens een kras proberen te maken (ruiten zijn toch voor de vuilbak), niemand kon een kras in de ruit maken met het krabbertje. Zij denken eerder aan vandalisme.
Bestek zullen ze nu opmaken voor de verzekeraar, ik hoop dat zij zullen tussenkomen.
Bestek ontvangen voor het herstellen (lees vervangen) van de ruiten. Een goeie 1.900 euro.
Nu nog antwoord krijgen van de verzekeringen…

Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gisteren heb ik door steenslag ook twee sterren in de voorruit gekregen en mijn gevoel zegt dat de voorruit vervangen moet gaan worden. Ze gaan dinsdag wel eerst een poging wagen om de ruit te repareren, maar ik moet nog zien of dat gaat helpen.
Zodra de vervangingsbeslissing wordt gemaakt ga ik wel eisen dat de dealer dit gaat regelen, vooral gezien het stripprobleem.
De ruit wordt nu gerepareerd bij Autotaalglas.

Zoals ik in mijn vorige post reeds meldde: de voorruit moet inderdaad vervangen worden. In verband met de feestdagen gaat dit volgende week woensdag gebeuren bij Autotaalglas.
Ik heb de goede man reeds gewezen op het problematisch losgaan van de strips, maar hij zei dat hij al verschillende voorruiten had vervangen en dat dit verder geen probleem mocht geven. we zien wel.
Ik vind het wel jammer dat er een nieuwe ruit in moet, want bij deze had ik betrekkelijk weinig last van dubbelbeelden. We moeten nog maar zien hoe zich dit verder gaat ontwikkelen.

Totaal aantal Berichten: 229
- C5 2.0 16V Ligne Prestige Break
effe checken of ze bij autotaalglas Pilkington plaatsen, die heb ik als originele voorruit en geen last van dubbelbeelden.
Van Visa naar AX, BX, AX, BX, Xsara, Xantia, C4, C4 en nu C5

Vanmorgen ben ik gebeld door Autotaalglas dat de vervanging van de voorruit vandaag niet door kan gaan, omdat deze in backorder staat. Zowel Pilkington als Saint Gobain zijn volgens hem op dit moment niet te leveren.
Vandaag heb ik bericht gekregen dat mijn polis glasbreuk tussen zal komen. Ik mag dit bij de dealer laten herstellen (lees vervangen van 5 ramen). Ik voel me wat opgelucht.

Welpotverdrie….. de nieuwe voorruit, die er sinds enige weken inzit, is het afgelopen weekeind uit zichzelf gaan scheuren vanaf de onderkant. Wel, niet helemaal, want net onder de linker ruitenwisser zit een miliscule beschadiging. Dit kan er niet ervoor zorgen dat de ruit ‘zomaar’ begint te scheuren, toch? Na contact met de LM opgenomen te hebben moet de ruit bij dezelfde Autotaalglas, al dan niet onder garantie, weer vervangen worden. Dit gaat a.s. vrijdag gebeuren.
Ik denk toch dat deze voorruit een maandagochtend model was, want ik heb 1x geprobeerd om met de ijskrabber wat vastgekoekte vogelpoep te verwijderen, maar dat resulteerde direct in een tweetal krassen.
Na 1,5 jaar zit bij mij de 3e voorruit er in.
De eerste was door de dealer gesloopt toen ze het dashboard verwijderde om een carkit in te bouwen. De 2e was na een steentje gaan scheuren.
Beide ruiten zijn bij de dealer vervangen. De auto stond daar toch al, of moest er een dag later heen, vanwege allerlei andere problemen.