2 van de 2
 < Vorige 1 2

Kopzorgen of niet? V6 van Xmturboct
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12528

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 04 juni 2008 02:43 AM
  [ # 16 ]
Lucas Unger schreef:

Als je dan de intentie hebt om nog jaren met deze XM te rijden en deze ellende gewoon weer terug in je auto hangt ben je in mijn ogen een prutser.

Als de conditie van dit blok verder niet meevalt zijn er in dit geval twee opties, of je doet een revisie, of je neemt een ander blok. Het mag voor zich spreken dat als je voor een ander blok kiest je dan ook een blok gebruikt dat aantoonbaar in goede conditie is en niet zo maar een ander pakket ellende in huis haalt.

Dat is ook mijn gedachte en zo heb ik het ook aan Arjan gevraagd.

Wat die zwarte prut betreft, dat is niet om te schrikken, als de koppen eraf zijn, kijk dan naar de cylinderbussen en meet ze even op, dat zegt een hoop over de conditie van het blok. Eigenlijk had je een compressietest moeten doen voordat je de boel uit elkaar trok, dan had je meteen geweten of het de moeite nog waard is.

Profiel  

citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4311

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 04 juni 2008 10:35 AM
  [ # 17 ]
Simmetje schreef:

Ik ben jullie maar ff voor, maar hier heb ik absoluut geen verstand van…

Is zo’n motorreiniger niet gigantisch gevaarlijk ? Kan er dan niet overal in de oliekanaaltjes troep blijven zitten ?

Puur informatief omdat Citroen monteurs deze spullen schijnbaar gebruiken.

Gevaarlijk is het niet , ik gebruik het al jaren. De troep word opgelost en gaat met de olie mee richtig oliefilter.
Je mag er ook iet telang mee rond rijden , volgens mij iets van 1500km.

Profiel  

XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1691

Gepost: 04 juni 2008 09:17 PM
  [ # 18 ]

Mss ben ik gek, misschien ook niet Laughing In de Autoweek staat iemand die zijn Mits Sigma voor 20.000 Euro heeft laten opknappen…

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

2 van de 2
 < Vorige 1 2

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook