Lucas Unger schreef:Als je dan de intentie hebt om nog jaren met deze XM te rijden en deze ellende gewoon weer terug in je auto hangt ben je in mijn ogen een prutser.
Als de conditie van dit blok verder niet meevalt zijn er in dit geval twee opties, of je doet een revisie, of je neemt een ander blok. Het mag voor zich spreken dat als je voor een ander blok kiest je dan ook een blok gebruikt dat aantoonbaar in goede conditie is en niet zo maar een ander pakket ellende in huis haalt.
Dat is ook mijn gedachte en zo heb ik het ook aan Arjan gevraagd.
Wat die zwarte prut betreft, dat is niet om te schrikken, als de koppen eraf zijn, kijk dan naar de cylinderbussen en meet ze even op, dat zegt een hoop over de conditie van het blok. Eigenlijk had je een compressietest moeten doen voordat je de boel uit elkaar trok, dan had je meteen geweten of het de moeite nog waard is.























Totaal aantal Berichten: 4311
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Simmetje schreef:Ik ben jullie maar ff voor, maar hier heb ik absoluut geen verstand van…
Is zo’n motorreiniger niet gigantisch gevaarlijk ? Kan er dan niet overal in de oliekanaaltjes troep blijven zitten ?
Puur informatief omdat Citroen monteurs deze spullen schijnbaar gebruiken.
Gevaarlijk is het niet , ik gebruik het al jaren. De troep word opgelost en gaat met de olie mee richtig oliefilter.
Je mag er ook iet telang mee rond rijden , volgens mij iets van 1500km.
Mss ben ik gek, misschien ook niet In de Autoweek staat iemand die zijn Mits Sigma voor 20.000 Euro heeft laten opknappen…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!