14 van de 19
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
BX 19 GT van Furio: HIJ GAAT TOCH WEG (definitief)
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 04 juni 2008 11:51 PM
  [ # 196 ]

Als ik in de GT ga ‘pimpen’ doe ik dat het liefst zo veel mogelijk zelf (en met anderen). Ik heb deze zomer namelijk tijd en vind het leuk om te sleutelen en er vooral meer over te leren. Het is dus niet zozeer een financiele kwestie, maar vooral dat ik het graag zelf wil doen.

Mocht ik dit zo gaan doen, dan ben ik heel benieuwd of er mensen zijn (van het forum en/of BX club) die het leuk lijkt/zin hebben om mij komende zomer daarmee te willen helpen. Dat zou ik erg leuk vinden.

Zijn er dan eventueel mensen in voor een sleuteldag/weekend in juli?? Uiteraard wordt dan voor bier/eten e.d. gezorgd door mij.

Dingen die ik dan zou willen doen:
- Nieuwe deuren erin
- Motor nakijken (kleppen stellen/seals, carb reviseren, handchoke inbouwen, benzinetoevoer nakijken)
- tank ontluchten
- versnellingsbakolie verversen
- nieuwe kleine octopus erin knallen
- En andere dingen die aan het licht kunnen komen repareren

Laat het maar horen. Ik zou het erg leuk vinden en waarderen!

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 juni 2008 02:28 AM
  [ # 197 ]

Mijn rood GS-je staat altijd buiten, en kan daar goed tegen….

Citroen!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 juni 2008 02:30 AM
  [ # 198 ]

En toen ik in Duitsland stage liep, had ik ook een GS X3, in de winter, met veeeel sneeuw….

Citroen!

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 05 juni 2008 02:48 AM
  [ # 199 ]

Bemoedigende woorden Very Happy

Maar ik vind het wel nogal een verschil tussen een goede GSA met lelijk plaatwerk buiten te hebben of een mooie GS. Of ie echt mooi is moet ik eerst maar eens afwachten trouwens..

Maar een GS kan dus prima het hele jaar buiten staan zonder direct weg te rotten is jouw ervaring?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 05 juni 2008 03:46 AM
  [ # 200 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Maar een GS kan dus prima het hele jaar buiten staan zonder direct weg te rotten is jouw ervaring?

Ik zou zeggen, kom nog eens in Berlikum kijken! Op zich valt het mij mee na twee jaar dagelijks verkeer in weer en wind, maar je moet er vanuit gaan dat de wagen er absoluut onder te lijden heeft. Veel meer dan een BX!

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 juni 2008 11:09 AM
  [ # 201 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Bemoedigende woorden Very Happy

Maar ik vind het wel nogal een verschil tussen een goede GSA met lelijk plaatwerk buiten te hebben of een mooie GS. Of ie echt mooi is moet ik eerst maar eens afwachten trouwens..

Maar een GS kan dus prima het hele jaar buiten staan zonder direct weg te rotten is jouw ervaring?

Mits goed behandeld kan ook een GS goed tegen buiten staan (en rond rijden, schijnen ze voor gemaakt te zijn….).

Citroen!

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 05 juni 2008 11:52 AM
  [ # 202 ]

Rijden? Wat is dat?  Wink

Bedoel je met goed behandeld een goede tectyllaag eronder smeren? Of meer dan dat?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 05 juni 2008 11:56 AM
  [ # 203 ]

Buiten staan valt nog wel mee qua roest. Ja de auto wordt regelmatig nat, maar waait ook goed droog. Alleen met langdurig natte perioden en sneeuw had ik altijd zo mijn twijfels over het niet hebben van een garage voor de CX (Serie2 en nu Serie1)

Nu kan de Serie1 wel in de garage, net als de GSA vroeger. Maar met als nadeel dat als de auto onverhoopt zeiknat de garage in gaat, dat het lang duurt voordat ‘ie droog is.

Echt slecht voor ouwe troenen (en andere merken) is pekel. Als je de kans hebt, de auto te laten staan in pekeltijden: DOEN. Als je altijd door moet rijden: BX in de antiroest (geen tectyl!) of jongere troen en door de pekel rossen Twisted Evil

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 juni 2008 11:58 AM
  [ # 204 ]

Tectyl is leuk, voor even. Pekel heeft weinig moeite om tectyl weg te spoelen. Echt goed spul is Mike Sanders Fett.
Buiten en onder de deurrubbers gewoon schoon houden.

Citroen!

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 05 juni 2008 12:05 PM
  [ # 205 ]

Aha. En wat doet Mike Sanders Fet?

Moet dat net als tectyl toegepast worden?

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 juni 2008 12:31 PM
  [ # 206 ]

mischien een alternatief, een BX diesel? gewoon diesel geen turbo. Dergelijk sterk! En vanwege de KM die je gaat maken lekker zuinig!

Wellicht een break heb je gelijk een bak ruimte! Dan koop je een GSA als je een leuke ziet (heeft geen haast) en probeer je die ergens te stallen. (patje?)

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 05 juni 2008 12:52 PM
  [ # 207 ]

Ik weet nog niet exact hoeveel ik ga rjiden, maar als alternatief op benzine kies ik liever gas dan diesel. Diesel zal alleen maar duurder worden en rap ook.

Ik heb bij Patrick al gevraagd en in principe is de stalling al vol. Eventueel kan ik bij een afzegging een auto stallen daar.

Weet je wat het is met BX diesel, die heb je eigenlijk bijna niet in type 1. En ik vind het type 1 BX echt verschrikkelijk veel leuker dan de latere types.

De gas TRS van Lars is eventueel een optie dan als ie in de verkoop gaat. Maar dan mote ik ook mijn GT slijten omdat ik dan niet kan inruilen. En zoals jij ook weet, is er geens tormloop op onze GT-tjes op dit moment. (heel onterecht natuurlijk)

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 05 juni 2008 02:20 PM
  [ # 208 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Aha. En wat doet Mike Sanders Fet?

Moet dat net als tectyl toegepast worden?

Ja. Je kan het verspuiten in de holle ruimtes, alleen moet je het eerst verwarmen (in een oude frietpan of zo) tot ca. 90 graden Celsius. Het blijft vet. Daarna blijft het jaren zitten en bestand tegen pekel.

Citroen!

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 05 juni 2008 07:23 PM
  [ # 209 ]

ik snap je probleem maar een Bx diesel kan al snel uit! een BX type 1 en een GSA lijkt me niet erg pekel vriendelijk en onderhouds vriendelijk (student geen geld dat idee, in mijn ogen bijde leuke auto`s!!! voor erbij!

Zeker omdat je lange afstanden gaat rijden zou ik een nieuwere en dergelijkere auto aanraden. JA ik weet het wijsneuzen een GSA of een type 1 Bx kan ook betrouwbaar zijn! Tuurlijk… maar daar staat een prijs tegen over.

Een Bx diesel gewoon lekker kale diesel is zowat onverwoesbaar!

Ik zou zeggen probeer eerst eens te kijken hoeveel je ongeveer gaat rijden maak dan maar is een berekening. Houd dan gelijk rekening mee dat een LPG auto meer onderhoud nodig heeft dan een diesel (als je het zelf kunt is dat natuurlijk geen probleem)

Een zuinige AX is natuurlijk ook altijd leuk!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Visa Ventje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 852
Geregistreerd: 14-09-2006

Gepost: 05 juni 2008 09:29 PM
  [ # 210 ]

Ik heb het allemaal ff gelezen, maar het komt er op neer dat jij de GT weg wil doen omdat ie veel verbruikt? Je wilt dat wel verhelpen, maar onder toezicht van een specialist.

Je wilt wel een GS(A), maar aangezien de pekel en het buitenstaan (in het buitenland), lijkt jou dat niet zo goed idee vanwege de roestgevoeligheid.

Een diesel valt af, maar een 1400 of 1600, misschien op LPG, vind je interessanter.

Profiel  
 
 
14 van de 19
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook