Uitval hydraulisch systeem
Bramduiven
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008

- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
Gepost: 06 juni 2008 02:22 AM

Hallo,
Vanmiddag reed ik naar Zwolle met mijn DS 20 Pallas om deuren op te halen.
Ik heb de auto pas een maand.
Op de terugweg viel opeens alles uit. Stuurbekrachtiging viel uit, remmen werkten niet meer goed en ik kon de halfautomaat niet meer gebruiken.
Ik heb hem aan de kant gezet en van alles geprobeerd om hem weer aan de praat te krijgen. Hij liep gewoon maar de hydrauliek werkte niet meer. Ik iemand gebeld om me op te pikken en te kijken wat er nou precies aan de hand was. Dus wij rollen de ds naar een veilige plek en ik denk, nog 1 keer proberen. Toen deed alles het gewoon weer en kon ik gewoon naar huis rijden. Er kwam rook uit de LHM bak toen de auto stopte. Alles gecontroleerd maar de olie zat op het goede peil en ik had de olie ververst toen ik de auto gekocht had. Heeft iemand een idee wat dit geweest kan zijn. Alles werkt weer prima.
Ik wil natuurlijk voorkomen dat me dit nog een keer gebeurt.
Groeten Bram

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 06 juni 2008 02:35 AM
  [ # 1 ]

Klinkt als een haperende hydraulique-pomp of de hogedrukrgelaar die een tijdje bleef hangen, waardoor de pompopbrengst direct naar het reservoir ging.

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 06 juni 2008 11:21 AM
  [ # 2 ]

Niet ontlucht na vervangen LHM?

knuffel

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 06 juni 2008 11:36 AM
  [ # 3 ]

Ontluchtschroef een beetje los?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 06 juni 2008 03:00 PM
  [ # 4 ]

Misschien wel kogeltje kwijtgeraakt…...

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 06 juni 2008 08:55 PM
  [ # 5 ]

Rook in de LHM reservoir wijst meestal op een mengsel van LHM en lucht in je systeem .

Bekijk de rubber aanzuigslang van het vat naar de HD pomp eens grondig , bij twijfel vervangen . ( ja ik ben een manual een het vertalen .... Rolling Eyes  )

Laatst had ik een minimaal bartsje aan de onderkant van de slang aan de plastiek aanzuigpijp op het reservoir .

Lekte geen LHM maar trok wel lucht mee in de pomp met allerlei rare gevolgen vandien .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 25 oktober 2009 02:27 PM
  [ # 6 ]

He Bram, hoe is dit afgelopen??

knuffel

Profiel  
 
Bramduiven
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 58
Geregistreerd: 06-06-2008

- ID/DS DS 23 IE Pallas
- ID/DS DS 20 prefecture
- ID/DS ID 19 B
Gepost: 25 oktober 2009 03:32 PM
  [ # 7 ]
vlietmansje schreef:

He Bram, hoe is dit afgelopen??

Inmiddels is het alweer lang geleden.
Het was de treiterslang die gescheurd was.
Ik heb die ds toen verkocht, was erg slecht.
Inmiddels heb ik ergens in een schuur een aantal ds’en gevonden.
Na een gesprek met de eigenaar een deal gesloten en heb ik 3 ds’en gekocht.Ik moest ze of alle drie kopen of niks. Dus dat heb ik gedaan
1 om zelf te houden en 2 om te verkopen.
Ik heb nu zelf een ds23 ie pallas 5bak in totaal gerestaureerde staat.
Staat nu bij de garage voor de APK.
Dan heb ik nog een id19b die inmiddels verkocht is.
Als laatste nog een DS20 Prefecture. De prefecture heeft een gerestaureerd chassis en een totaal gerestaureerde carrosserie. Het plaatwerk is echt prachtig en met de zwarte b en c stijl ziet ze er erg mooi uit. Het interieur is slecht. Er hoort grijs stof in maar er zit nu zwart skai in. De achterbank is flink gescheurd. Motorisch is ze niet gerestaureerd en tijdens het starten kwam er een hoop LHM onder de auto uit. Voor zover ik kon zien was het de treiterslang.
Ik twijfel nu of ik de auto zo ga verkopen of dat ik hem eerst APK waardig maak.
Ik ga er binnenkort naar kijken en dan zal ik wel weer een hoop vragen hebben. Je hoort er dus nog meer over

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook