Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
winnetou schreef:Vandaag rond 18.30 een blauwe (Bleu Olympe? I.i.g. zelfde kleur als XBXG’s 14TE) BX GTI gespot in Hilversum op de rotonde van het Gooilandplein, richting Emmastraat. Deze BX zat lekker vol, de achterbank was ook bezet. Kenteken begon met YD.
Ik heb hem vandaag ook gezien:
Behalve dat het een kleur is om op te kwijlen en die nooit gaat vervelen is het ook nog eens het zusje van die van Thijs. Wel jammer van die rode striping. Rood op deze kleur is naar mijn mening ridicuul, zwart had me mooier geleken.
Eveneens ben ik tevens ook.
KWIJL!!
Ik wist dat er een YD-50-LH bestond, maar wist niet dat die ook Bleu Olympe was. Wat een mooie BX zeg!
Is dat trouwens langs de spoorlijn naar Baarn/Amersfoort?
Ami 8 Club (1970)
ex: 2CV (‘79) | Dyane (‘81) | GS (‘79) | AX (‘95) | 17 x BX

Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
zou die ook te koop zijn???
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Totaal aantal Berichten: 9071
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Een type 1 break (zeldzaam!) die er nog prachtig uit ziet!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Misschien is ie dan wel saai grijs, maar hij ziet er bijzonder goed uit. Als nieuw zelfs! En dat voor een ultra-rete-zeldzame BX Break type 1.
Mooie spot!
PS: Kun je trouwens het kenteken achterhalen?
Ami 8 Club (1970)

Totaal aantal Berichten: 8165
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Houdt me tegen! Zo’n Break type 1 en een Bleu Olympe mogen zo op mijn pad worden achtergelaten. Erg mooi zeg.
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Rustig Patrick. Moet er weer een nieuw toetsenbord worden gekocht, omdat de oude weer is ondergekwijld?
Ami 8 Club (1970)

Totaal aantal Berichten: 105
- BX BX 19 TZI Break
- Xantia V6 Exclusive Automaat
- C5 C5 Tourer - 2.2 HDi 204 PK
- C5 Break 2.0-16V Ligne Prestige
Dit weekend gezien drie BX-en op een camping bij Sneek.
Groetnis fan Roel Tiemersma.
Akkrum. Friesland
http://www.bxclub.nl
http://www.citroenbx.nl
ik probeer de laatste tijd er op te letten, maar het aandeel BX op de weg is echt genant laag. Klopt dit of ben ik gewoon stekeblind.
ex: ‘96 Citroen Xantia Turbo CT 2.0 VSX break (DE/FR/NL) - de foto’s - xantiablog - overloper binnen de PSA groep, nu een ‘00 Peu 306 1.8XT 16V break quartz gris

Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
knäckor schreef:winnetou schreef:Vandaag rond 18.30 een blauwe (Bleu Olympe? I.i.g. zelfde kleur als XBXG’s 14TE) BX GTI gespot in Hilversum op de rotonde van het Gooilandplein, richting Emmastraat. Deze BX zat lekker vol, de achterbank was ook bezet. Kenteken begon met YD.
Ik heb hem vandaag ook gezien:
...
Yep, dat is hem!! Schitterende kar, word ik erg hebberig van, zeker vanwege die schuifdak! Het viel me wel op dat het rechterachterwiel al een beetje \ stond, dus versleten ADAL-etje. Eigenlijk dacht ik eerst dat XBXG het was (enne, sorry voor de vergissing wb typeaanduiding Wouter ops: ). Ik was die dag daar in de buurt aan het wandelen in het bos, sinds ik er niet meer werk kom ik nog nauwelijks in H’sum.
Guerilla schreef:ik probeer de laatste tijd er op te letten, maar het aandeel BX op de weg is echt genant laag. Klopt dit of ben ik gewoon stekeblind.
Je bent niet de enige hoor. Ik zie misschien 1 BX per 2 à 3 weken en dat vind ik echt bedroevend laag.
@Winnetou: het enige dat mijn BX gelijk heeft met de YD-50-LH, is de kleur. Er zit toch een hoop verschil tussen mijn ultra-basis-BX en een full-options-GTI.
IK kom overigens bijna nooit meer in Hilversum, ondanks dat ik er geboren en getogen ben. ops:
PS: Zie ik nu dat die GTI een Break-achterdemper i.p.v. een berline-achterdemper heeft?
Ami 8 Club (1970)

Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
XBXG schreef:@Winnetou: het enige dat mijn BX gelijk heeft met de YD-50-LH, is de kleur. Er zit toch een hoop verschil tussen mijn ultra-basis-BX en een full-options-GTI.
Haha, dat kun je wel zeggen! Het contrast kon niet groter zijn. Maar als je in een flits een Bleu Olympe BX in je ooghoek ziet verschijnen, en je weet dat een zekere bezitter van zo’n BX is geboren en getogen in Hilversum ga je toch snel die link leggen.
XBXG schreef:IK kom overigens bijna nooit meer in Hilversum, ondanks dat ik er geboren en getogen ben.
ops:
En de omgeving is er zo mooi?!

Totaal aantal Berichten: 9071
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Guerilla schreef:ik probeer de laatste tijd er op te letten, maar het aandeel BX op de weg is echt genant laag. Klopt dit of ben ik gewoon stekeblind.
Nou, toen ik in Utrecht was, ging er een wereld voor mij open! Nog nooit zoveel BXen op één dag gezien..
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Totaal aantal Berichten: 3844
- CX 2200
- CX 2200
bxtrdturbo schreef:Dit weekend gezien drie BX-en op een camping bij Sneek.
mooie concorde velgen op die witte!