4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
   
veiligheidsriemen
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 juni 2008 11:40 AM
  [ # 46 ]

Mijn gordel unit zit met M12 door de balk beneden.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 11 juni 2008 02:43 PM
  [ # 47 ]

Zal je 1 tip geven: 2x M10 8.8 is het minimum om de gordels vast te zetten en dan ook nog aan een dikke verstevigingsplaat die GOED vastgemaakt is aan de hoedenplank.

Waar baseer je dit op? Is dit ergens beschreven? Ik ga af op mijn 20 jaar ervaring met de volvo 140 serie, daar heb ik in de loop daar jaren veel gordels achter ingebouwd. Daarvoor zitten er vanuit de fabriek al bevestigingpunten. De rolgordel zelf komt op de hoedenplank te liggen en wordt dan vastgezet met 1 bout UNF 3/8 ( 9,5 mm). De hoedenplank zelf is 1 mm dik, daaronder is een plaatje van 1,5 mm waar de moer op vastgelast is. Als dit voldoende is moeten 2 M8 voor een rolgordel die onder een hoedenplank gemonteerd wordt voldoende zijn. Boven op de hoedenplank heb ik een plaatje van 1,5 mm en het frame waar de gordel op zit is ook gemaakt van 1,5mm plaat.


Groet,

Mathieu.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 11 juni 2008 02:48 PM
  [ # 48 ]

Het houdt niet over Mathieu, 2x M8 op afschuiving is niet veel. Bij een flinke aanrijding trekt dit dwars door je plaat heen…...

Als je kijkt naar de bevestigingen zit er meestal een M10 bout met volle schacht op het dragende deel en dan een dragende dikte van een mm of 5. Dat ga je niet redden met die 2 M8-jes. Het kan wel, maar las er dan draadbussen onder met een verstevigingsplaat die je op meerdere plaatsen afzekert naar je hoedenplank.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 juni 2008 02:52 PM
  [ # 49 ]

Waar ik dat op baseer? Op ervaring, o.a. als docent Autotechniek, waarbij ik ook het vak Boutberekening regelmatig geef. Reken maar eens uit wat er voor een kracht op de bevestiging komt bij een zware aanrijding….
Belangrijk is vooral ook de bevestiging op een deugdelijke ankerplaat.

Citroen!

Profiel  
 
Mathieu
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 169
Geregistreerd: 10-03-2007

Gepost: 11 juni 2008 03:01 PM
  [ # 50 ]

Hoi DriverD

Als dat zo is dan zou ik het fijn vinden als je dat eens voor mij uitrekend.
Ik zelf ben niet bekend met zulke berekening en ik ging er dus maar van uit dat ze bij Volvo al die jaren wel wisten waar ze me bezig waren, maar mocht dat niet zo zijn dan pas ik mij werk met liefde aan!

Groet,

Mathieu.

Profiel  
 
GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 11 juni 2008 03:17 PM
  [ # 51 ]

Niet vragen om berekeningen, als je die hebt, begrijp je er toch niets van. Wink Gewoon goede adviezen van DriverD volgen…......

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 11 juni 2008 03:18 PM
  [ # 52 ]
Mathieu schreef:

Hoi DriverD

Als dat zo is dan zou ik het fijn vinden als je dat eens voor mij uitrekend.
Ik zelf ben niet bekend met zulke berekening en ik ging er dus maar van uit dat ze bij Volvo al die jaren wel wisten waar ze me bezig waren, maar mocht dat niet zo zijn dan pas ik mij werk met liefde aan!

Groet,

Mathieu.

Ken je mijn uurtarief al? Smile

Citroen!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 juni 2008 11:41 PM
  [ # 53 ]
DriverD schreef:
Mathieu schreef:

Hoi DriverD

Als dat zo is dan zou ik het fijn vinden als je dat eens voor mij uitrekend.
Ik zelf ben niet bekend met zulke berekening en ik ging er dus maar van uit dat ze bij Volvo al die jaren wel wisten waar ze me bezig waren, maar mocht dat niet zo zijn dan pas ik mij werk met liefde aan!

Groet,

Mathieu.

Ken je mijn uurtarief al? Smile

eeeh twee pils?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 12 juni 2008 02:00 AM
  [ # 54 ]

Nee, dat is JOUW uurtarief! Laughing

Citroen!

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 19 september 2008 06:49 PM
  [ # 55 ]

bevestigingsgaten op de dorpel

Ik heb al veel berichten gelezen over het vastmaken van de rolcassette achterin, maar voor de rolcassette mis ik nog een oplossing voor mijn probleem. Je hebt voor bevestigen van de rolcassette gaten zitten aan de zijkant van de dorpel. Nu wil ik graag de rolcassette plaatsen op de dorpel. Nu heb ik het gat gevonden dat op de dorpel vlak bij de B-stijl zit, maar daar zit geen schroefdraad onder. Hoe bevestig ik daar de cassette? Moet ik daar een plaatje laten lassen?  Of is er speciaal bevestigingsmateriaal voor?

Hoor graag weer van jullie.

Bye,

jeroen

salut

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 19 september 2008 07:20 PM
  [ # 56 ]

Re: bevestigingsgaten op de dorpel

J.Werges schreef:

Ik heb al veel berichten gelezen over het vastmaken van de rolcassette achterin, maar voor de rolcassette mis ik nog een oplossing voor mijn probleem. Je hebt voor bevestigen van de rolcassette gaten zitten aan de zijkant van de dorpel. Nu wil ik graag de rolcassette plaatsen op de dorpel. Nu heb ik het gat gevonden dat op de dorpel vlak bij de B-stijl zit, maar daar zit geen schroefdraad onder. Hoe bevestig ik daar de cassette? Moet ik daar een plaatje laten lassen?  Of is er speciaal bevestigingsmateriaal voor?

Hoor graag weer van jullie.

Bye,

jeroen

Bij mij zit daar draad in.. Die moer zit IN de dorpel.. Is niet zo makelijk een plaatje in maken..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 19 september 2008 08:18 PM
  [ # 57 ]

Daar zit bij mij geen moer onder…maandagochtendauto? Sad
Zal wel een foto maken om het te laten zien.

salut

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 19 september 2008 08:27 PM
  [ # 58 ]

Voor alle duidelijkheid: ik wil de cassette bovenop de dorpel plaatsen en niet aan de zijkant. Ik heb een gat gevonden ca. 5 cm uit de B-stijl en dan 3 cm naar voren toe.

salut

Profiel  
 
J.Werges
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 235
Geregistreerd: 20-01-2008

- ID/DS ID 20/ DSuper 5
Gepost: 19 september 2008 10:29 PM
  [ # 59 ]

Geen schroefdraad te zien. Aan beide kanten (L+R) niet.


Zou het lukken om via het gat van de ventilatiebuis een verstevegingsplaatje en bout aan te brengen?  Rolling Eyes

salut

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10299
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 19 september 2008 11:32 PM
  [ # 60 ]

Ik heb ff voor je gekeken in mijn DS:

Het gat, met moer eronder, zit ter hoogte van de B-stijl, iets verder naar achter dus. Om precies te zijn: circa 1 cm achter het hart van de B-stijl.

Ff beter zoeken dus! Smile

Citroen!

Profiel  
 
 
4 van de 5
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook