XMTurboCT schreef:Ha Roy,
Klopt, veel slijpsel en zwarte olie… Toch maar geen oliewissel?
Groet, Arjan
ja wel dus maar het vreemde is dat ik dat ook voor die tijd al had gedaan, nou wel was natuurlijk wel die bak al naar zijn grootje… of bedoel je een ruilbak”?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Roy, ik ben benieuwd naar die Exclusive van je. Maak je nog een topic?
Matthijs2006 schreef:Roy, ik ben benieuwd naar die Exclusive van je. Maak je nog een topic?
zo gauw mogelijk
erg druk met de voorbereidingen van het huwlijk, daar boven op hebben we besloten om twee daarvoor met een ander huis bezig te gaan ,dus komt nog
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Matthijs2006 schreef:Ik was net bij een garagebedrijf dat ook wel redelijk wat van Citroëns afweet, en ze zeiden dat ik juist niet de bakolie moet gaan vervangen, want dan gaat juist de bak kapot, gezien mijn km-stand. Omdat nieuwe olie vetter zou zijn, zouden die drukplaatjes daar niet tegen kunnen.
Tja, wat is wijsheid?
Ik zou het niet weten. Zelf heb ik het wel laten doen en wel 2x kort achter elkaar. Ik denk dat ik het bij de komende beurt nog een keer laat doen. Maar ja ik heb ook nog geen 308 maar slecht 190k op de klok.
En nieuwe olie vetter? Ik zou iig niet door ATF2 of ATF3 laten vervangen, maar met good old ATF











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Er hoort iig ATFII in de bak. Als de olie nog nooit of al heel lang niet is vervangen schijnt het wel eens verkeerd te gaan. Maar hoe goed de bak dan nog is? Dus wanneer is het voor het laatst gedaan? En hoe ziet de olie eruit?
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

















Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Ik zou zeggen je bakolie verversen en het filter schoonmaken, niet verversen betekend vaak een kapotte bak.
Het verhaal van de garage dat nieuwe olie vetter is en daarom niet je bakolie te verversen, met een grote boog om deze garage heen .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker
!
Ja, klonk ook wat tegenstrijdig.
Nieuwe olie lijkt mij nooit slechter te kunnen zijn voor een bak dan oude.
Hoi,
Is het gemakkelijk zelf te doen?
Ik heb ook een automaat dus zou dat weleens willen doen.
Verder is de mijne een 2.1TD uit oktober 1999 is dat type 18 of type 20 bak?
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Is ook voor mij goed te doen
Staat hier ook compleet beschreven
En ja er mag gewoon ook ATFIII in, is maar iets duurder dan ATFII. Mijn bak schakelt na 3 wissels nog slechts af en toe hard terug van 4-3, maar dat kan ook aan de hydraulische regelaar liggen volgens de Wup, of aan een lossige motorsteun.
Maar in het algemeen: als boter
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Rogier Verhoef schreef:Is ook voor mij goed te doen
![]()
Staat hier ook compleet beschreven
En ja er mag gewoon ook ATFIII in, is maar iets duurder dan ATFII. Mijn bak schakelt na 3 wissels nog slechts af en toe hard terug van 4-3, maar dat kan ook aan de hydraulische regelaar liggen volgens de Wup, of aan een lossige motorsteun.
Maar in het algemeen: als boter
Ik zet m’n geld op de lossige motorsteun…..
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002