2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Vraag over automaatbak XM
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 11 juni 2008 10:22 PM
  [ # 16 ]
XMTurboCT schreef:

Ha Roy,
Klopt, veel slijpsel en zwarte olie… Toch maar geen oliewissel?
Groet, Arjan

ja wel dus maar het vreemde is dat ik dat ook voor die tijd al had gedaan, nou wel was natuurlijk wel die bak al naar zijn grootje… of bedoel je een ruilbak”?

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 11 juni 2008 10:29 PM
  [ # 17 ]

Roy, ik ben benieuwd naar die Exclusive van je. Maak je nog een topic?

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 11 juni 2008 10:31 PM
  [ # 18 ]
Matthijs2006 schreef:

Roy, ik ben benieuwd naar die Exclusive van je. Maak je nog een topic?

Laughing  zo gauw mogelijk Wink  erg druk met de voorbereidingen van het huwlijk, daar boven op hebben we besloten om twee daarvoor met een ander huis bezig te gaan ,dus komt nog Wink

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 11 juni 2008 10:51 PM
  [ # 19 ]
Matthijs2006 schreef:

Ik was net bij een garagebedrijf dat ook wel redelijk wat van Citroëns afweet, en ze zeiden dat ik juist niet de bakolie moet gaan vervangen, want dan gaat juist de bak kapot, gezien mijn km-stand. Omdat nieuwe olie vetter zou zijn, zouden die drukplaatjes daar niet tegen kunnen.  Confused

Tja, wat is wijsheid?  Confused
Ik zou het niet weten. Zelf heb ik het wel laten doen en wel 2x kort achter elkaar. Ik denk dat ik het bij de komende beurt nog een keer laat doen. Maar ja ik heb ook nog geen 308 maar slecht 190k op de klok.

En nieuwe olie vetter? Ik zou iig niet door ATF2 of ATF3 laten vervangen, maar met good old ATF Cool

Profiel  
 
boukewerff
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007

- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Gepost: 12 juni 2008 06:39 PM
  [ # 20 ]

Er hoort iig ATFII in de bak. Als de olie nog nooit of al heel lang niet is vervangen schijnt het wel eens verkeerd te gaan. Maar hoe goed de bak dan nog is? Dus wanneer is het voor het laatst gedaan? En hoe ziet de olie eruit?

Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 12 juni 2008 09:05 PM
  [ # 21 ]

Ik zou zeggen je bakolie verversen en het filter schoonmaken, niet verversen betekend vaak een kapotte bak.

Het verhaal van de garage dat nieuwe olie vetter is en daarom niet je bakolie te verversen, met een grote boog om deze garage heen Exclamation .

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 12 juni 2008 09:07 PM
  [ # 22 ]

Ja, klonk ook wat tegenstrijdig.

Nieuwe olie lijkt mij nooit slechter te kunnen zijn voor een bak dan oude.

Profiel  
 
www.citrofiel.tk
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 641
Geregistreerd: 30-03-2006

Gepost: 12 juni 2008 10:19 PM
  [ # 23 ]

Hoi,

Is het gemakkelijk zelf te doen?
Ik heb ook een automaat dus zou dat weleens willen doen.

Verder is de mijne een 2.1TD uit oktober 1999 is dat type 18 of type 20 bak?

Hans Arrow

BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.

http://www.citrofiel.tk

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 12 juni 2008 11:58 PM
  [ # 24 ]

Is ook voor mij goed te doen Smile

Staat hier ook compleet beschreven

En ja er mag gewoon ook ATFIII in, is maar iets duurder dan ATFII. Mijn bak schakelt na 3 wissels nog slechts af en toe hard terug van 4-3, maar dat kan ook aan de hydraulische regelaar liggen volgens de Wup, of aan een lossige motorsteun.
Maar in het algemeen: als boter Cool

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 juni 2008 02:17 PM
  [ # 25 ]
Rogier Verhoef schreef:

Is ook voor mij goed te doen Smile

Staat hier ook compleet beschreven

En ja er mag gewoon ook ATFIII in, is maar iets duurder dan ATFII. Mijn bak schakelt na 3 wissels nog slechts af en toe hard terug van 4-3, maar dat kan ook aan de hydraulische regelaar liggen volgens de Wup, of aan een lossige motorsteun.
Maar in het algemeen: als boter Cool

Ik zet m’n geld op de lossige motorsteun…..

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook