Hoi,
Ik heb weer een LHMlekkage aan mijn XM…
Het betreft als de voor de auto staat de tweede slang van links op het reservoir.
Het is een rubberen slang met een soortje van nylonhoesje eromheen.
De slang loopt richting de voorraadbol en gaat daar op een blokje ofzo.
Iemand iets gedetailleerdere info voor mij zodat ik de slang kan kopen, of is het gewoon een standaard rubberen leiding zonder bijzondere bevestigingseinden?
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Maak eens een foto van dat gene wat je bedoeld, dat zal zeker helpen je probleem op te lossen.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Hoi ,
Bij mijn XM 2.0 inj. is dat de retourslang van de hoogteregelaars.
Ik zou wel een nieuwe kopen , want die zijn speciaal voor LHM .
Succes,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Oké, 2 fotootjes geplaatst…
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Yep, das de treiterslang, die is waarschijnlijk zo hard geworden dat ze nu is gaan lekken, ik weet niet of daar veel druk op staat, wat ik wel weet is dat je zo snel mogelijk door een nieuwe moet vervangen.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “





Totaal aantal Berichten: 478
Geregistreerd: 11-01-2006
- XM 2.1 TD
- C5 1.8 16v
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDi Fap
- XM 2.0 TurboCT
Waar lekt ie ? Is het bij het einde ? Dat had ik vorig jaar, hij lekte over het deksel van het reservoir heen. Ik heb de klem los gedraaid en vervolgens weer vast, probleem weg ...
Nu C5 tijger…
www.citrofiel.tk schreef:Oké, 2 fotootjes geplaatst…
Hans
Ksieniks!???
XM TCT Ambiance`94




















Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Staan in de openings post






















Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
Bij de voorraadbol zit hij op de drukregelaar. Het gaat om retour en daar staat nauwelijks druk op. Ik had deze bij mijn xantia vervangen door een dikke benzineslang. Ik had hem zelfs zo gemaakt dat hij halverwege overging naar het origineel. Dit deed ik met twee slangenklemmen en een stukje hd leiding. De HD leiding had ik omwikkeld met isolatie tape (dat wat loodgieters gebruiken) zodat hij klem zat in de slang. Dan de slangen klem erom en klaar. Nooit meer gaan lekken. Waarom ik dit zo ge-macgyverd heb weet ik niet meer. Het toon wel aan dat er weinig druk op staat.
Oh ja later bleek niet de slang lek maar de drukregelaar zelf, dus vergis je er niet in meestal lijkt de slang lek maar is dan niet zo.
Gezien mijn Xantia Hydractive 2 had zal het bij een XM niet veel anders zijn.
Volgens mij hebben we het niet over een retourslang van de drukregelaar, maar over de aanvoer. De drukleidingen lopen van daaruit weg.
Gewoon vervangen voor een lhm-geschikte slang. Je kunt de slang gewoon bovenop losmaken, onderop lostrekken en er een nieuwe tussen gooien, niks spannends. Wel even een bakje voor wat lekkage klaarzetten.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Oké,
Bedankt voor de info, er wordt momenteel aan gewerkt.
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
Ha , nu zie ik het op de foto`s ; het is de 1 na dikste = de retourslang : bij Dirass gaat `ie naar de opbrengstverdeler en `t stuurventiel , bij Diravi naar de hogedrukregelaar en de elektroklep .
De dikste is de enige slang die geen retourslang is , deze slang is voor de aanzuiging van de hogedrukpomp.
Ik had de slangen naar onderen geprojecteerd , zodat ik op de retourslang voor de hogedrukregelaars uitkwam, als je `t nog kunt volgen , maar ze lopen bij jou dus naar linksboven ( bij mij ook denk ik )
Groet ,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Dirk,
Wat een termen allemaal haha. Ik geloof niet dat Diravi heb, dus zal het wel dat andere zijn haha.
Ik hoop dat het vanavond of van het weekend gefixt is, want ik rij nu tijdelijk in een ops:
ops:
ops: nissan sunny uit 1987
ops:
ops:
ops:
Toen de nood hoog was was er geen cit voor weinig in de buurt, dus heb ik effe een fout uitstapje gekocht wat ondanks dat altijd start en op zich niet verkeerd rijdt haha.
Maar goed, missen doe ik mijn XM wel heel erg, om nog maar niet te spreken van mijn DIGIT die ook voor APK enzo uit logeren is enkele weekjes…
Mzl. Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.























Totaal aantal Berichten: 4871
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Als het lek boven is zou je het dan met ons willen delen.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Heb net even contact gehad met vriend/monteur van me en hij heeft het gefixt vanavond.
Lek zat tegen het “blokje” aan dus onder de auto zeg maar.
Nu weer dicht gelukkig, ga hem denk ik inruilen tegen een G3 wagen, want word een beetje gek van de kosten zo…
Hans
BX DIGIT 1985, C35 2.2D 1979, CX 2.5RI Familiale 1986, C2 1.4VTR en voor dagelijks een C6 3.0D V6 2012.
www.citrofiel.tk schreef:Dirk,
Wat een termen allemaal haha. Ik geloof niet dat Diravi heb, dus zal het wel dat andere zijn haha.
Ja , `k heb het ook maar uit een boekie hoor (Vraagbaak)
Maar eh.., gefeliciteerd , je kunt weer lekker zweven
Groet,
Dirk
XM TCT Ambiance`94