Totaal aantal Berichten: 108
- XM Break 2.0i Turbo C.T AUT. LPG G3
- XM 2.0 16v aut SX
Ha allen LHM rijders!
Vanavond op de snelweg had ik in de gaten dat er iets mis was, een rookwolk achter mijn XM. gestopt op een [P]plaats en er droop een straaltje LHM bij het linkerachterwiel onder de auto uit, omdat ik bijna thuis was, ben ik doorgereden, levensgevaarlijk, maarja, je moet wat.
Thuis eens goed gekeken, XM op hoogte gezet (alwaar deze nog steeds staat !?) en er droop nog steeds LHM uit, afwasbak van de vrouw er onder, zie je op de foto’s.
Lekken is nu opgehouden, geen rode lamp van waarschuwing gezien e.d. Maar zodra de motor loopt begint het lekken weer. Wie o Wie weet weet er kan zijn (ik hoop op een pragmatische oplossing;-) niet eentje die handen vol geld gaat kosten. En een oplossing die snel te repareren is. Donderdag XM weer nodig wegens werkzaamheden door het ganse land.
Met groet,
Jaap de Ridder
Zie foto’s:
Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)
De snelste oplossing is de keuze tussen ofwel vervangen van de lekke leiding ofwel even laten solderen. Ik heb twee weken geleden een lek in de hoofdleiding van pomp naar verdeelblok gehad. Auto zonder druk dan maar naar de Ciroëndealer een dorp verderop gereden. Het stuitert als een halve zool en stuurt als een tientonner, maar met matige snelheid en de parkeerrem kom je alsnog op de plaats van bestemming. Moet uiteraard niet honderden kilometers verderop zijn…
Mijn leiding is gesoldeerd omdat wachten tot een nieuwe leiding zou binnenzijn twee dagen zou gaan duren. En bovendien stukken duurder zou uitvallen.
Pas op! De LHM loopt over de uitlaat als ik dat goed zie. Mijn bx had het ook: remleiding doorgeroest. ik weet niet of XM-en hier ook gevoelig voor zijn.
LHM verdampt en dan schijnt het nogal vlambaar te zijn! Als je geen zin hebt in een Citro-bbq zou ik hem es goed laten bekijken. Het gebeurd niet zomaar, en zoja: dan zijn er misschien nog meer (retour) leidingen aan de beurt.
Ik heb mijn defect remleiding zelf kunnen repareren en kwam ook tot de ontdekking dat alle leidingen behoorlijk belabberd waren zodra je de tectyl er afschraapte
Dus heb alle leidingen maar vervangen!
En owja: ik bekeek laatst een XM van onderen, wat betreft roesten kunnen die er ook wat van!

- XM 2.0 16v aut SX
-UPDATE-
DE XM staat nu bij Treep in Apeldoorn, zelf heb ik um nog op de put gehad, maar kon niets zien. Treep ook niet want de lekkage zit net boven de benzinetank volgens hem.
Dus morgen (donderdag) gaat de benzinetank er onderuit, net 60 liter getankt, zal je altijd zien ;-(, dan zien we verder, het vermoeden is een retourleiding, het loopt eruit, het spuit er niet uit.
Ik laat wel weer van me horen.
Soms is het beter, om te vragen om vergiffenis, dan toestemming. (Oud-Zeeuwse wijsheid)

Totaal aantal Berichten: 2155
- C3 1.4 VTi Exclusive
Visa Ventje schreef:En owja: ik bekeek laatst een XM van onderen, wat betreft roesten kunnen die er ook wat van!
Zeg, Visa ventje, van dit soort opmerkingen zijn wij niet gediend, heb je dat begrepen?
Haha! Je verwacht het niet, maar toch, en niet te zuinig!!!!
En hee: relaxed, heb ook n enorme roestbak onder de kont!

- XM 2.0 16v aut SX
opgelost, was een doorgeroeste remleiding.

Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
marxandjacx schreef:opgelost, was een doorgeroeste remleiding.
Is dat opgelost als in: we weten wat het is. Of als in: de doorgeroeste remleiding is vervangen enof dichtgemaakt ??

- XM 2.0 16v aut SX
Ik neem aan vervangen, maar 100% zeker weten doe ik het niet, rekening nog niet gezien. Als deze binnen is kan ik het jullie allemaal vertellen (hoop dat dat nog heeeel lang op zich laat wachten)