xm—> te licht sturen diravi..
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 20 juni 2008 01:49 AM

Hey,

Wat mij al opvalt sinds ik haar heb is dat mijn xm wel heel licht stuurt en het lijkt alsof ie af en toe ook een dood punt heeft..

pomp is goed ,bol laten vervangen, stuurhuis lekt niet, snelheid dinge werkt ook gewoon maar stuurt gewoon raar licht alsof je niks in je handen hebt. heel doods eigenlijk..

wie kan mij vertellen waar verder te zoeken en of is dit af te stellen??
gaat om een serie 2 van 1995..

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Matthijs2006
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2276
Geregistreerd: 05-11-2006

Gepost: 20 juni 2008 01:59 AM
  [ # 1 ]

Ik heb dit ook bij allebei mijn XMs….  Shocked

Ik neem aan dat bij jou ook de vertraging niet meer werkt, dus dat bij hoge snelheden de DIRAVI nog steeds met volle kracht stuurbekrachtiging levert en dus nog steeds heel licht stuurt ipv steeds zwaarder?

Gister nog bij Wil Wijnhoven het hier over gehad, hij had niet zo’n ding liggen, een soort blokje is het, waar kabels uitkomen, kan het niet uitleggen.  Surprisedops:

Maar goed, dit ding schijnt dan kapot te zijn.

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 20 juni 2008 02:01 AM
  [ # 2 ]
Matthijs2006 schreef:

Ik heb dit ook bij allebei mijn XMs….  Shocked

Ik neem aan dat bij jou ook de vertraging niet meer werkt, dus dat bij hoge snelheden de DIRAVI nog steeds met volle kracht stuurbekrachtiging levert en dus nog steeds heel licht stuurt ipv steeds zwaarder?

Gister nog bij Wil Wijnhoven het hier over gehad, hij had niet zo’n ding liggen, een soort blokje is het, waar kabels uitkomen, kan het niet uitleggen.  Surprisedops:

Maar goed, dit ding schijnt dan kapot te zijn.

wordt wel iets zwaarder maar blijft nerveus..

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 20 juni 2008 02:05 AM
  [ # 3 ]

Bij m’n ambiance heb ik exact hetzelfde, bij de VSX is het alles of nix. Tot 50 zeer licht daarboven in 1 keer zwaar. Van Lucas begreep ik dat het wellicht ook kan liggen aan een soor ronde bol/schijf vlak onder de motorkap aan de bestuurderszijde tegen de passagiersruimte aan. Heb geen fotootje d’r van…
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 20 juni 2008 02:16 AM
  [ # 4 ]
XMTurboCT schreef:

Bij m’n ambiance heb ik exact hetzelfde, bij de VSX is het alles of nix. Tot 50 zeer licht daarboven in 1 keer zwaar. Van Lucas begreep ik dat het wellicht ook kan liggen aan een soor ronde bol/schijf vlak onder de motorkap aan de bestuurderszijde tegen de passagiersruimte aan. Heb geen fotootje d’r van…
Groet, Arjan

weet wat je bedoelt, daar waar de km kanel in gaat maar dit functineert volgens mij zoals normaal Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 20 juni 2008 02:17 AM
  [ # 5 ]
xm'metje schreef:
XMTurboCT schreef:

Bij m’n ambiance heb ik exact hetzelfde, bij de VSX is het alles of nix. Tot 50 zeer licht daarboven in 1 keer zwaar. Van Lucas begreep ik dat het wellicht ook kan liggen aan een soor ronde bol/schijf vlak onder de motorkap aan de bestuurderszijde tegen de passagiersruimte aan. Heb geen fotootje d’r van…
Groet, Arjan

weet wat je bedoelt, daar waar de km kanel in gaat maar dit functineert volgens mij zoals normaal Rolling Eyes

zou dit tussen S1 en S2 uit te wisselen zijn?

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 20 juni 2008 02:18 AM
  [ # 6 ]
Matthijs2006 schreef:

Ik heb dit ook bij allebei mijn XMs….  Shocked

Ik neem aan dat bij jou ook de vertraging niet meer werkt, dus dat bij hoge snelheden de DIRAVI nog steeds met volle kracht stuurbekrachtiging levert en dus nog steeds heel licht stuurt ipv steeds zwaarder?

Gister nog bij Wil Wijnhoven het hier over gehad, hij had niet zo’n ding liggen, een soort blokje is het, waar kabels uitkomen, kan het niet uitleggen.  Surprisedops:

Maar goed, dit ding schijnt dan kapot te zijn.

Mijn CX (de huidige 2400ie) was het stuurcommando (idd blokje waar veel leidingen inkomen en uitgaan) kaduuk. Gevolg bij mij: bij trage bochten naar rechts géén bekrachtiging. Vervangen door Citroville en klaar.

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 juni 2008 02:22 AM
  [ # 7 ]

Waarschijnlijk de kabel ja. De kabel die van de diravi naar dat blokje loopt.

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 20 juni 2008 02:25 AM
  [ # 8 ]

ok zal weer op onderzoek search

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 20 juni 2008 02:29 AM
  [ # 9 ]

Die kabel kan aan beide zijden nog best gewoon op z’n plek zitten, maar van binnen een beetje akelig zijn. Heb ik ook een keer gehad. Dan gaat de auto wel heel licht sturen bij hogere snelheid.

Profiel  
 
xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2764
Geregistreerd: 19-07-2004

Gepost: 20 juni 2008 02:32 AM
  [ # 10 ]

tis niet alleen licht sturen op hoge snelheid.. t lijkt wel of ik speling van 5cm op het stuur heb zo soepel alleen reageert ie niet echt op die 5 cm, terwijl in het vooronder alles spelingsvrij is Rolling Eyes

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook