Hey,
Wat mij al opvalt sinds ik haar heb is dat mijn xm wel heel licht stuurt en het lijkt alsof ie af en toe ook een dood punt heeft..
pomp is goed ,bol laten vervangen, stuurhuis lekt niet, snelheid dinge werkt ook gewoon maar stuurt gewoon raar licht alsof je niks in je handen hebt. heel doods eigenlijk..
wie kan mij vertellen waar verder te zoeken en of is dit af te stellen??
gaat om een serie 2 van 1995..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Ik heb dit ook bij allebei mijn XMs….
Ik neem aan dat bij jou ook de vertraging niet meer werkt, dus dat bij hoge snelheden de DIRAVI nog steeds met volle kracht stuurbekrachtiging levert en dus nog steeds heel licht stuurt ipv steeds zwaarder?
Gister nog bij Wil Wijnhoven het hier over gehad, hij had niet zo’n ding liggen, een soort blokje is het, waar kabels uitkomen, kan het niet uitleggen. ops:
Maar goed, dit ding schijnt dan kapot te zijn.
Matthijs2006 schreef:Ik heb dit ook bij allebei mijn XMs….
![]()
Ik neem aan dat bij jou ook de vertraging niet meer werkt, dus dat bij hoge snelheden de DIRAVI nog steeds met volle kracht stuurbekrachtiging levert en dus nog steeds heel licht stuurt ipv steeds zwaarder?
Gister nog bij Wil Wijnhoven het hier over gehad, hij had niet zo’n ding liggen, een soort blokje is het, waar kabels uitkomen, kan het niet uitleggen.
ops:
Maar goed, dit ding schijnt dan kapot te zijn.
wordt wel iets zwaarder maar blijft nerveus..
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
Bij m’n ambiance heb ik exact hetzelfde, bij de VSX is het alles of nix. Tot 50 zeer licht daarboven in 1 keer zwaar. Van Lucas begreep ik dat het wellicht ook kan liggen aan een soor ronde bol/schijf vlak onder de motorkap aan de bestuurderszijde tegen de passagiersruimte aan. Heb geen fotootje d’r van…
Groet, Arjan
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
XMTurboCT schreef:Bij m’n ambiance heb ik exact hetzelfde, bij de VSX is het alles of nix. Tot 50 zeer licht daarboven in 1 keer zwaar. Van Lucas begreep ik dat het wellicht ook kan liggen aan een soor ronde bol/schijf vlak onder de motorkap aan de bestuurderszijde tegen de passagiersruimte aan. Heb geen fotootje d’r van…
Groet, Arjan
weet wat je bedoelt, daar waar de km kanel in gaat maar dit functineert volgens mij zoals normaal
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl
xm'metje schreef:XMTurboCT schreef:Bij m’n ambiance heb ik exact hetzelfde, bij de VSX is het alles of nix. Tot 50 zeer licht daarboven in 1 keer zwaar. Van Lucas begreep ik dat het wellicht ook kan liggen aan een soor ronde bol/schijf vlak onder de motorkap aan de bestuurderszijde tegen de passagiersruimte aan. Heb geen fotootje d’r van…
Groet, Arjanweet wat je bedoelt, daar waar de km kanel in gaat maar dit functineert volgens mij zoals normaal
zou dit tussen S1 en S2 uit te wisselen zijn?
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Matthijs2006 schreef:Ik heb dit ook bij allebei mijn XMs….
![]()
Ik neem aan dat bij jou ook de vertraging niet meer werkt, dus dat bij hoge snelheden de DIRAVI nog steeds met volle kracht stuurbekrachtiging levert en dus nog steeds heel licht stuurt ipv steeds zwaarder?
Gister nog bij Wil Wijnhoven het hier over gehad, hij had niet zo’n ding liggen, een soort blokje is het, waar kabels uitkomen, kan het niet uitleggen.
ops:
Maar goed, dit ding schijnt dan kapot te zijn.
Mijn CX (de huidige 2400ie) was het stuurcommando (idd blokje waar veel leidingen inkomen en uitgaan) kaduuk. Gevolg bij mij: bij trage bochten naar rechts géén bekrachtiging. Vervangen door Citroville en klaar.
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Waarschijnlijk de kabel ja. De kabel die van de diravi naar dat blokje loopt.
ok zal weer op onderzoek
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die kabel kan aan beide zijden nog best gewoon op z’n plek zitten, maar van binnen een beetje akelig zijn. Heb ik ook een keer gehad. Dan gaat de auto wel heel licht sturen bij hogere snelheid.
tis niet alleen licht sturen op hoge snelheid.. t lijkt wel of ik speling van 5cm op het stuur heb zo soepel alleen reageert ie niet echt op die 5 cm, terwijl in het vooronder alles spelingsvrij is
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl