Totaal aantal Berichten: 755
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
geoarthc35 schreef:waterman771 schreef:geoarthc35 schreef:En wat is jouw menig over Bonhof even terzijde
Geen.
klinkt goed
:
:
:
:
:
: ![]()
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW
)
BEsuper schreef:
Deze CX is zonder twijfel een goede wagen. Prijs is heel hoog, wellicht terecht maar door het gebrek aan Diravi is deze wagen niet vlot te verkopen.
Dus blijf ik er af. Laten ombouwen en zo ga ik me ook niet aan wagen.
Als ik de verhalen van CQS hoor blijf ik daar ook beter weg.
Kijk anders even op http://www.citroen-cxclub.nl/ocassions.htm, daar staat het emailadres van Rens + telnr bij. Dan kan je evt nog direct met hem contact opnemen. Verder bewijst het verkoopargument van een DiRaVi-loze CX zich met deze auto. Maarja ieder zijn eigen smaak. Overigens is de auto al wat gezakt in prijs, want anderhalf jaar geleden werd er 7.500,- voor gevraagd dacht ik.
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
BEsuper schreef:Ik kan altijd een matige CX kopen, oranje schilderen
Na gisteravond??!! ![]()
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
De DS20 van gisteren was heel redelijk, maar zelfs de verkoper schatte dat er 2 dagen laswerk aan zijn om haar goed te krijgen. De gootjes van de koffer waren rot, de schelpen ook, en het gaatje net na de A-zuil op de kokerbalk baart me nog het meeste zorgen.
en toch kostte de wagen 1300 euro, zonder plaatwerk, interieur en met de kapotte DY3 motor uitgebouwd.
Dan moet de DS motor uit mijn wagen aan de halfautomaat van de DS20 worden gemonteerd en al het plaatwerk overgehangen worden. klinkt allemaal heel simpel als ik het zo zeg maar aangezien ik zowat alles moet laten doen wegens gebrek aan kennis en ruimte, zal het minimaal 3000 euro gaan kosten.
En dan moet de DSuper nog eens worden gespoten.
Ik heb mijn twijfels of ik ooit weer het plezier ga krijgen dat ik in mijn verrotte DSuper al vier jaar heb gehad. Het zal nooit meer hetzelfde zijn.
En aangezien ik al heel lang smul bij de aanblik van een vroege CX, met de kale bumpers,inox wieldeksels, oer-dashbard en kale flanken zou ik zo een oer-CX wel ernstig overwegen. Maar dan maak ik niet de fout die ik met de DSuper heb begaan. Dan koop ik meteen de beste die ik kan betalen, een wagen ‘met iets werk’ is mijns inziens meer geschikt voor iemand die zelf aan de slag wil/kan gaan. Uurlonen zijn hoog, en zeker groot laswerk is daardoor echt iets om tegenop te zien als je het moet uitbesteden. Dat wordt niet in uren maar in dagen geschat. Dan is het beter te wachten, te sparen en uiteindelijk de beste CX te kopen die je kunt bemachtigen.
Deze CX2200 leek me het einde. Doordat ik deze CX zo mooi vind, en al zo dikwijls op de site ben gaan kijken, zou ik wel een andere, harde maar lelijke oer-CX kunnen kopen en die dan in Sable Cendré laten spuiten. Spuiten is duur, maar nog te betalen zolang er niet te veel aan gelast moet worden.
Deze kleur vind ik mooier dan enige andere CX kleur. Zeker in combinatie met het leder.
Maar officieel ben ik nog niet op zoek naar een CX. ik probeer mijn DS te redden.
Totaal aantal Berichten: 1745
Geregistreerd: 18-09-2004
- C1 Ambiance
- CX Gti
Lijkt me om eerst eens te bedenken of je een CX of een DS wilt ![]()
Verder is het al eerder gezegd dat een mooie type 1 best te vinden is hoor, kwestie van goed zoeken. Zijn genoeg mooie CXen te koop, en die hoeven geen € 6.500 te kosten.
Misschien via het forum hier of de (site van de) CXClub?
Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Re: Een CX voor mij?
waterman771 schreef:fluidphreak schreef:Die grijze 2400 super wilde ik nog naar gaan kijken vorig jaar, maar toen wisten ze bij CQS niet eens dat die op hun site stond. Ze hadden geen idee over welke auto het ging…
Kijk, dat bedoel ik dus
waterman771 schreef:
Nee, zeer zeker niet. Citroville is een goede tent met de juiste instelling als het om cx’en gaat. Ik ken ze al jaren en ze hebben een sterke reputatie als het om cx’en gaat.
Ik heb bij Citroville anders precies hetzelfde gehad omtrent mijn vraag naar een CX waarvan ze zelf niet wisten dat ze haar hadden staan en de rest van het land wist het wel.
@Wendela: kan dat niet de verwarring zijn tussen Citroville en CQS? Op de website van Citroville staan ook de auto’s die CQS in de aanbieding heeft. Op het moment dat iemand dan bij Citroville gaat vragen naar een auto die bij CQS staat, kan het natuurlijk zijn dat ze bij Citroville geen idee hebben om welke auto het gaat.
Slecht systeem zo, dat wel, maar ik kan me hierdoor de verwarring voorstellen.
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
overigens zojuist een cx gekocht zonder diravi
Ik hou jullie op de hoogte hoe dat is
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gefeliciteerd!!!! We zijn benieuwd.
Jaco, ik heb zelf toen met Dibert gebeld en die wist van geen witte familiale uit 1978 totdat ik zei, dat iemand uit Utrecht en iemand uit Amsterdam me hadden verteld, dat hij die toch echt had staan.
OOOOoooooh ja. Ergens helemaal achteraan in het stof….., aldus Dhr Ketting.
Okee, dan heb ik niks gezegd. ![]()
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Heeft iemand ervaring met Golden Years eigenlijk. Niet in Citroën gespecialiseerd, wel in Franse import.
Totaal aantal Berichten: 6525
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
@ Wendela: ach joh, Dibert komt misschien af en toe wat slordig over, maar blijft een absolute vakman.
@BESuper: ben er weleens geweest, aardige mensen, lekkere koffie. Het bedrijf ken ik verder niet. Heb toen wel in een CX 2000 Super (zonder Diravi, overigens, de voornaamste reden dat ik hem heb laten staan) proefgereden. Was er nog nooit geweest maar op mijn blauwe ogen kreeg ik de auto zo mee voor een proefrit, hoefde niks achter te laten o.i.d. Zoals de waard is, vertrouwt hij zijn gasten, zeggen ze dan. Dus met die waard zit het wel goed wat mij betreft.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Helemaal waar. Soms wat slordig, maar met kennis van zaken.
Hoewel ik dan best bang zou kunnen zijn voor slordigheid als het tot reparaties zou moeten komen. Is dat dan al net zo slordig. Ik heb ooit gehoord van een ander bedrijf (!) dat daar weleens dingen zijn vergeten aan te draaien. Dat soort slordigheid is natuurlijk minder.
Ik heb zelf een vroege cx zonder diravi en ik vind het eigenlijk best wel meevallen, als je rijd vind ik het zelfs wel lekker zonder diravi en stuurt de auto licht genoeg, okee parkeren kan wat lastiger zijn maar ook dat went en is best te doen. (ik moet er wel bij zeggen dat de voorbanden nog vrij nieuw zijn)
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Hallo,
Er komt geen CX, met of zonder Diravi. ik ben met de carrossier naar de DS gaan kijken en we hebben besloten dat deze DS gered wordt.
Gauthier

