21 van de 22
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 Volgende > 
   
Over m’n XM’s: Exit project en nieuwe XM
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 24 mei 2008 12:50 AM
  [ # 301 ]

Heeft iemand nog een suggestie voor een soort bok/standaard om het blok in te zetten? Maakt verder er aan werken en diagnosticeren wel makkelijker, want zo op de grond of in de takels is niet echt een feest…....

Groet,

L

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 24 mei 2008 01:17 AM
  [ # 302 ]

op H-base: hydraulische klepstoters 40,69 bruto exclusief BTW X 12=488,28 bruto zonder BTW Wink
Niet goedkoop zo ‘n koprevisie.

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 24 mei 2008 01:38 AM
  [ # 303 ]

Volgens mij is het onderdeelnummer van de klepstoters 094226.

Groet,

L

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 31 mei 2008 11:10 AM
  [ # 304 ]

Gisteren zijn Lucas en ik verder gegaan met het kaal maken van het blok. Tot op heden valt het mee met de afgebroken bouten en zo. Alleen bij het spruitstuk een paar. Alle wartels van de hydrauliek gaan netjes los. Wel een nieuw spulletje ontdekt om bouten los te krijgen: Cold shock. Daarmee verlaag je de temperatuur van de bout flink. Aardig alternatief voor kruipolie.

De bak ging vrij soepel los van het blok. Alleen de koppelomvormer zit er nog aan. Die gaat vrij lastig los. Daarom zijn we verder gegaan met het demonteren van de kabelboom, alle waterslangen en -pijpen, spruitstukken.

O en Willem kwam nog even langs… Net als een aantal koeien.

Groet, Arjan

PS fotos volgen, de camera ligt nog in de schuur…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 31 mei 2008 02:09 PM
  [ # 305 ]

Vergeet de muizen niet en die koe stond zowat in de schuur Laughing
Die verkeerde steun die lucas voor me had meegenomen, was voor een ZPJ V6…..Dealer vraagt er 250 euro voor

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 08 juni 2008 09:39 AM
  [ # 306 ]

Gisteren zijn Lucas en ik verder gegaan met het onttakelen van het blok. Althans dat wilden we. De bouten van de koppelomvormer zitten muurvast en ondanks kruipolie en shock ‘olie’ en een provisorische blokkering van de plaat waar de koppelomvormer aan vastzit, gingen twee van de drie niet los. Dat wordt dan afslijpen.
Dan maar aan de zijde verder waar de ketting loopt. Om de poelie los te krijgen heb je… dop 35 nodig.
Dus niet geklust wel veel dingen schoongemaakt: het inlaattraject (moet nog beter), de waterpijpen en slangen, de radiateur doorgespoeld en de koelingsradiateur van de automaat. Vooral die laatste was echt smerig. Zal wel nauwelijks gekoeld hebben. De tip van Willem om diesel te gebruiken voor het schoonmaken is goud waard. En nee, daar hebben we niet de waterslangen mee gedaan.
Over twee weken verder met afslijpen. Nu weer op jacht naar dop 35…

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 08 juni 2008 01:23 PM
  [ # 307 ]

Dop 35 lag gewoon in m’n kofferbak, als het Lucas lukt met die motorsteun, wip ik de 20e effe langs

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 12 juni 2008 12:09 AM
  [ # 308 ]

Zo even wat nieuwe foto’s van het kale blok… Tijdens het schoonmaken van het blok in het hart allemaal resten van eikels (die van bomen vallen) gevonden. Blijkbaar een goede plek voor muizen op lekker op die dingen te knabbelen…
En een klus komt nooit alleen. Dit weekend vond de raambediening van de VSX het mooi geweest. Het deurpaneel heb ik gedemonteerd en volgens mij is het draadje deels gebroken. Kan het mechaniek nu ff niet loshalen. Dopje 10 ligt in m’n andere gereedschapset Surprisedops:

de garage  
kaal blok  
detail kaal blok  
Made by PRV  

En Willem, goed om te weten dat je dop 35 achterin hebt liggen!

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 12 juni 2008 12:15 AM
  [ # 309 ]

Ik heb eventueel zelf ook nog wel een dop 35 voor je hoor! Alleen die van sohail is ideaal omdat die zo hoog is. Kan je zonder verlengstuk werken waardoor je net wat meer kracht kan zetten..

Xsara Coupe

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 14 juni 2008 10:37 PM
  [ # 310 ]

Vandaag weer verder gegaan met de Exclusive. Blok verder opgepoetst, subframe schoongemaakt en in de antiroest gezet. Toen wilde ik even naar het tankstation voor wat inkopen. De ambiance maar eens gepakt. Stond al een tijdje stil. Starten en lopen. Geen probleem zover. Tot ze na een km of wat steeds ongelukkiger ging lopen. En bij het stoplicht was het over. Starten en nog een keer starten, nix… Tja geen telefoon bij me… En o toeval 1 minuut later kwam m’n zwager langs. Ff de wegenwacht gebeld Surprisedops: Die was binnen 10 minuten ter plaatse! Al snel bleek de verdelerkap de boosdoener. Was behoorlijk geoxideerd. Een te vervangen onderdeel dus…
De wegenwacht in kwestie bleek geen liefhebber van Citroëns. Had wel een oude Chevy pickup (op gas) een Opel Commodore uit 77 en een aantal oude motoren…
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 24 juni 2008 01:13 AM
  [ # 311 ]

Gisteren met Lucas en Sohail aan de slag gegaan met het blok uit m’n Exclusive. Conclusie: dahag blok. De cilinderbussen waren zo glad als een spiegel. Aan de buitenkant van de bussen zat een bruinachtige drabbige smurrie. De krukasschalen waren ook niet best meer. Wel fijn het hele blok uit elkaar geschroefd. Nou kan ik er een tafel van maken Laughing
Wellicht is de Ambiance een dankbaar slachtoffer voor opoffering. Dat blok heeft enkele jaren geleden een koprevisie gehad. Nu nog even de nota’s bekijken…

Wat foto’s:
 
 
 
 
 
 

Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6355
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Gepost: 24 juni 2008 01:23 AM
  [ # 312 ]

Op een enkele cilinderwand was hier en daar nog een restant te zien van de hoonsporen. Op andere plekken was de wand blauw uitgeslagen. De krukaslagers vertoonden verregaande sporen van slijtage en hier en daar zelfs roest. Zuigerveren zaten vastgekoekt aan de zuiger. Hier is door vorige eigenaren bijzonder lomp te werk gegaan om dit zo versleten te krijgen. Het vervolg is zoals gezegd; wegpleuren en een andere blok er in.

Groet,

L

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 24 juni 2008 01:25 AM
  [ # 313 ]

Kijk was zelfs nog een paar zaken vergeten Surprisedops:
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 24 juni 2008 01:28 AM
  [ # 314 ]

Ja, ik stond wel verbaasd van wat ik zag Shocked Die aanslag ook op de losse bussen en in het blok… Gewoon echt millimeters dik Confused
Lagers roestig en diepe slijtsporen, cilinderbussen glad, soms blauw en vol met krassen met heel sporadisch een vage aanwijzing dat ze wel is gehoond waren, Zuigers die vast zaten in de bussen en zuigerveren vast op de zuigers, soms tussen 2 zuigerveren in gewoon vol met smerige koek… Onder de klepdeksels zoals eerder vermeld zware aanslag, zo ook in de kettingkast. Eingenlijk was er vrij weinig aan het blok wat nog wel echt goed was Laughing  Wel heel leerzaam en leuk om te zien!!
Enne arjan, ik mis nog een hele mooie foto van onze nasi-eter Wink

Xsara Coupe

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 24 juni 2008 01:33 AM
  [ # 315 ]

Tja ik moet nog even photoshoppen en dat zit niet op deze laptop… Nog ff overzetten.
Groet, Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
21 van de 22
« Eerste  < Vorige 19 20 21 22 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook