

Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 17-01-2008
- XM Break Comfort 2.0i
Even een second opinie vragen
Ik heb vanmiddag even onder mijn Break gekeken en
ik zag dit bij 1 van mijn onderste motorsteunen:
dat plekje in het ronde gedeelte van de steun voelde aan als een soort ophoping van rubber, hoort dat zo? volgens mij niet
"Replacing the CX in 1990, the XM offers unparalleled comfort.
Car and Driver U.S. called it the most comfortable long distance road car they’d ever driven…."
USA roadtest XM - http://youtube.com/watch?v=7p4331dVQj8
Ik denk dat je nog een keer een foto moet maken, want het is niet goed te zien wat er aan de hand is.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!























Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Volgens mij,is het rubber aangetast doordat er olie of koelvloeistof is opgelekt.
Het boeltje lijkt mij nogal vettig.











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
idd aangetast door olie. zo’n steun kost geloof ik nog geen 2 tientjes. Wel leuk met erin en eruit tikken.. Het beste is erin persen.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.


Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 17-01-2008
- XM Break Comfort 2.0i
het is idd een beetje vettig daar beneden.
ik zal wel later nog ff een betere foto erbij zetten.
maar ik denk dat die motorsteun gewoon rot is geworden. ergo vervangen
Ben niet echt autotechnisch (jammer), anders had ik het zo gedaan.
hoeveel werk is het eigenlijk om zoiets doen?
"Replacing the CX in 1990, the XM offers unparalleled comfort.
Car and Driver U.S. called it the most comfortable long distance road car they’d ever driven…."
USA roadtest XM - http://youtube.com/watch?v=7p4331dVQj8
Vervangen is echt heel simpel, je moet de motor ondersteunen met een krik of assteun, en de auto ook. Daarna kan je twee bouten losdraaien en m er zo tussenuit trekken.
Die motorsteun heb ik overigens ook lopen zoeken maar nergens kunnen vinden. Maar dat benik…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
Als de automaterialenzaak zegt dat hij niet leverbaar is probeer dan één te bestellen voor BX,C15, ZX, 405 oid. Zijn allemaal dezelfde steunen. Diameter is 62 mm.
Motor hoeft niet te ondersteund worden.
Auto opkrikken, bokken plaatsen.
Bout uit steun halen, beide kanten sleutel 16.
Iets van een blokje hout ofzo tussen subframe en motor plaatsen waardoor de onderkant motor naar voren kanteld, en dus de steun beter bereikbaar wordt.
Dat met een koudbeitel en een hamer het oude lager uit de steun meppen.
Oppevlakte van binnen schoonmaken en beetje opschuren met ruw schuurpapier [stalkarton].
Eventueel een likje kopervet gebruiken, en het nieuwe rubberlager er RECHTSTANDIG in slaan. Een kleine losse bankschroef wil ook nog wel eens soelaas bieden.
Succes!!
Test











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik heb hem gewoon bij de dealer besteld, geen enkel probleem.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.





















Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003
- C5 V6 Exclusive BVM5
Ik weet niet of het bij deze ook het geval is, maar bij de TCT en V6 loopt er door die steun ook de lange aandrijfas met steunlager…..
Dus zo simpel is die motorsteun niet te vervangen, want die as moet eruit
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002
Volgens mij gaat het hier om de steun achterop de radiator aan de voorkant van het blok, dus niet die waar de as doorheen loopt.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Het is idd de vraag voor of achter. Bij mij was het achter, en dan is het het mooiste om de aandrijfas eruit te halen. Ik had daar geen zin in, dus gewoon aan de auto gedaan. Dan wil je alleen wel een brug hebben, anders is het niet te doen.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.


Totaal aantal Berichten: 29
Geregistreerd: 17-01-2008
- XM Break Comfort 2.0i
Hier nog een nieuwe plaatje voor de duidelijkheid
Het is de rechtersteun onder, achter de carterpan.
"Replacing the CX in 1990, the XM offers unparalleled comfort.
Car and Driver U.S. called it the most comfortable long distance road car they’d ever driven…."
USA roadtest XM - http://youtube.com/watch?v=7p4331dVQj8
Hoewel hij makkelijk is te vervangen, deze althans, want hij zit vooraan, zou ik m lekker even afspuiten met de hoge druk en verder niets aan doen.
Ik ging voor de v6 opzoek naar een nieuwe, werd door de garage raar aangekeken toen ik vroeg of ze een nieuwe hadden, want met degene die ik eruit had gehaald reden ze echt nog jaren door. PAs als het rubber rondom gescheurd is, dan pas, misschien een keertje, vervingen ze m.
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:Hoewel hij makkelijk is te vervangen, deze althans, want hij zit vooraan, zou ik m lekker even afspuiten met de hoge druk en verder niets aan doen.
Helemaal mee eens Pietje .
Je kan even kijken of er speling in zit met een koevoet o.i.d. , beetje wrikken , anders lekker laten zitten .
XM TCT Ambiance`94











Totaal aantal Berichten: 1185
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Bij mij was het rubber wel helemaal los en dat merk je als je plotseling gas geeft of los laat. Je voeld dan een schok door de auto. Met de nieuwe steun is dat opgelost. Heb je nergens last van, idd lekker laten zitten.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.