Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Evan schreef:De achterruit mechanismen van een berline en break zijn dus uitwisselbaar, dit als verlaat antwoord op de vraag die ik Wendela eerder stelde
Daar waren we toen al van overtuigd toch? Goed bezig in ieder geval. Alles netjes aanpakken en geen lapwerk.
ik ben in verhouding nu al zo ver gevorderd dat het zonde is om t laatste gedeelte slorig te doen
CX GTi Turbo 2 - All Black
linkerachterportier is dan gisteravond nog even na CM vervangen door een goed exemplaar met nu CV en el. ruit.
niet veel CX spul gezien, wel heel veel DS en ook wel veel 2cv spul.

- BX 1.9 TURD, de Euro
Evan schreef:
niet veel CX spul gezien, wel heel veel DS en ook wel veel 2cv spul.
Zoals dat al jaren het geval is. Traction spul ook geen probleem.
quel horreur!
de LA wielkast/dorpeleind gisteren aangepakt. naast het feit dat van het linker dorpeleinde alleen de krikstuen nog stond was de wielkas aan de voor zijde ook niet best. Best een hatelijke plek om te herstellen. Ook was de versteviging die aan de bovenzijde van de wielkast zit (voor het geval dat je break als familiale dient, dan zit daar de vergrendelingsteun) verdwenen met achterlating van een mooi gat.
Dit is nu allemaal hersteld. De deuk in het LA scherm is er zoveel mogelijk met behulp van een slagtrekker uitgehaald, en het plaatwerk om de slotvanger van het LA portier mag ook weer stevig genoemd worden.
De volledige verlichting doet het nu ook, na aansluiten van de massapunten in de motorruimte en het solderen van een draadje naar rechter dimlicht. Geeft wel lekker veel licht die dubbel H4 grootlicht koplampen
Evan schreef:Ook was de versteviging die aan de bovenzijde van de wielkast zit (voor het geval dat je break als familiale dient, dan zit daar de vergrendelingsteun) verdwenen met achterlating van een mooi gat.
Dat heb ik idd ook aan beide zijden moeten lassen. Hele slimme constructie van Citroën….
Voor CX spullen moet je idd niet op de Mobile zijn. Ik had een nieuw kofferbakrubber nodig, wat nu niet echt een heel bijzonder item is zul je denken. Aan het einde van de beurs was Beau Wouda echter zo vriendelijk om me het rubber uit de krijtbord-kar te geven, want er was op de hele beurs niemand die me er aan kon helpen…
Animal triste post coitum

- BX 1.9 TURD, de Euro
Er is toch bij oldtimerbeurzen die rubberboer die alle rubbers op rol heeft?
Serge schreef:
Dat heb ik idd ook aan beide zijden moeten lassen. Hele slimme constructie van Citroën….
Uiteindelijk is de grootste boosdoener de modder die achterblijft in de wielkasten….. normaal onderhoud in de zin van enkele keren per jaar de bagger uit de wielkasten spuiten heeft veel zin
bij de rechterkant is de voorkant van de wielkast nu ook weer hard. de bovenkant moet nog en het eind van de dorpel/kriksteun staat nog op het lijstje.
garagestmarien schreef:Er is toch bij oldtimerbeurzen die rubberboer die alle rubbers op rol heeft?
Klopt, maar hij had niks wat in de buurt kwam van het kofferbakrubber. Echter met dat rubber van Beau en m’n wonderspray is het nu weer zo goed als nieuw.
Evan schreef:Serge schreef:
Uiteindelijk is de grootste boosdoener de modder die achterblijft in de wielkasten….. normaal onderhoud in de zin van enkele keren per jaar de bagger uit de wielkasten spuiten heeft veel zin
bij de rechterkant is de voorkant van de wielkast nu ook weer hard. de bovenkant moet nog en het eind van de dorpel/kriksteun staat nog op het lijstje.
Uiteindelijk kun je denk ik zoveel afspuiten wat je wilt, maar 2 platen staal op elkaar puntlassen in een wielkast is vragen om shit. Dat [verstevigings…]plaatje heb ik bij de reparatie dan ook volledig achterwege gelaten. Ik heb het nieuwe stuk nu in de Owatrol en loodmenie zitten en ga het afwerken met -op de Mobile gekochte- Fluidfilm van een dikkere soort, die speciaal bedoelt is voor wielkasten. Daar heb ik hoge verwachtingen van.
the saga continues….
sinds vanochtend heeft de dame dan ook rechts een volledig harde dorpel en goede kriksteun.
Tis toch wel frappant dat 4 uur werken in een lullig zinnetje is samen te vatten. Eigenlijk wel jammer…...
Een donorportier voor rechts achter is per heden ge-elektificeerd. dwz ook CV en el. raammechanisme. Moet morgen nog even geplaats worden.
binnenkort verder met bovenzijde rechter wielkast. En dan het grote avontuur: de achterste balk onder de bumper. De trekhaak silentblocks zijn met lasapparaat in het verleden gefixeerd. Dus dat belooft nog wat. Ik wil de trekhaak wel behouden, maar die zal er toch echt even af moeten.
Dat klinkt als een hoop werk voor die balk! Ik wens je veel succes!
vandaag voor de TGD het een en ander gedaan om ‘r vakantie klaar te maken. Niet voor mij helaas, ik moet wachten tot de RD turbo klaar is.
Het blijkt vrij makkelijk om de spiegels te demonteren. Aan de onderzijde van het reflecterende deel zit een palletje die als je die verschuift het spiegelglas los maakt uit vergrendeling. en dan is het geheel daarna makkelijk te demonteren dmv schroefjes enzo. We hebben vandaag even een nieuw mechanisme in de rechter spiegelschaal van de TGD gezet. Dit gelooft in ieder geval veel goeds om de schalen van de RD turbo van elektrische spiegels te voorzien….
zo! weer even een updeet. vandaag nieuwe schijven en blokken voor gemonteerd, floepten er zo op die schijven
Wel even de wiellagers gesmeerd. reactiestangetje rechts heeft een slechte kogel, even een nieuwe gaan bestellen. en toen kwam de verassing. in de spoorstangen zit een silent bloc verstopt en die was aan de rechter kant zo gaar dat je de slag losjes met je hand zichtbaar kon maken. Gelukkig lag er nog een los subframe met een wel goede….
wel lekker bij het sleutelen: internet en dan dit radio station
Het heeft wel zin om af en toe je eigen topic door te lezen, ik zie net dat ik nog dat reactiestangetje moet vervangen…... hehe
anyway, de trekhaak lag er vrij vlot onder vandaan. De balk valt mee. DWZ ik heb een keer een komplete achterste balk vervangen en dat is nu niet nodig ik hoef nu alleen de 2 zijstukken en de beide bumperophangingen te vervangen. Het reservoirtje voor de achterruitenwissersproeier hing er zelfs nog in…..
En ohja ook nog dat stukje bovenin de rechterwielkast.
meteen maar even doen nu….