Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Net terug van m’n werk ca 1,5km van huis begint m’n schatje te bokken
Net de choke helemaal uitgetrokken haalt ze net 40. Thuis motor af even gauw eten en maar gauw kijken, benzine zat, alle slangetjes heel en aangesloten nog maar eens starten….helemaal niets
Iemand een idee? De ontsteking misschien maar waarom liep ze dan op de choke wel? Morgen toch maar even de onsteking vervangen en de bobine en….......
We zien wel weer
Hmmm….
Bij mijn BX 1400 was een keer de onstekingsmodule overleden (starten terwijl de acculader er nog op stond
ops: ) en toen was die ook alleen nog maar met volle choke rijdbaar.
Heeft die CX van jou een ontstekingmodule?
Het gaat om een 22 carb. neem ik aan?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
misschien domme opmerking, maar als het idd een carb versie is, kan de sproeier dan eruit gedonderd zijn ?
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Ik heb het ook gehad…... ik moet in mijn geheugen gaan graven. .................
Even denken hoor.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
O ja, ik weet het weer: de carburateur was een beetje los gekomen van het spruitstuk. Valse lucht.
Misschien dat het dat is, maar het kan zoveel meer zijn.
Totaal aantal Berichten: 6525
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Heb ook zoiets gehad. Wat was het ook alweer… Zat volgens mij in de bougies/bougiekabels, kort daarna liep ie op 3 poten, dat werd veroorzaakt door een verstopte sproeier.
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Niet met een CX gehad, wel met de GSA ooit: scheurtje in uitlaatspruitstuk. En een GS/A-blok houdt juist niet van een dikke open pijp, maar loopt beter (of: loopt alleen) met flink wat tegendruk in het uitlaatkanaal. Wellicht hetzelfde principe met de CX, ook al is dat een heel ander blok natuurlijk?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Carb zit nog vast, heb net nog even geprobeert maar er is werkelijk geen plofje te horen, morgen toch maar de ontsteking met alles er op en er aan wisselen.
Heb iets dergelijks een keer gehad met een 22 TRS. Was een of ander electronisch dingetje dat achter op de carburateur zat. Weet niet meer precies wat het was, want al heel lang geleden.
Krijg je, na aanvankelijk normaal wegrijden, na verloop van tijd gesputter en vermogensverlies?
Ik kreeg bovenstaande klachten wanneer de motor warm werd.
Na vervangen van het “dingetje” was het probleem over.
Hier weet vast wel iemand hoe zoiets heet
ops:
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Ik hoop niet dat het het spruitstuk is want daar kun je zo makkelijk bij het is ook nog een auto met airco dus vrij druk onder de kap.
Dat ‘dingetje’ achterop de carb zal ik voor de zekerheid ook vervangen.
Als ik lang doorstart meurt ze verschrikkelijk uit d’r pijp dus ik denk toch ontsteking.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Veel meer dan ergens valse lucht of een vuile sproeier kan het haast niet zijn. Misschien een versleten flotternaald?
Deze auto rijdt niet op gas toch?
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
OK, nieuwe dag, nieuwe zorgen
Eerst maar eens lekker aan’t werk vanmiddag de strobo-lamp er tussen dan weet ik in ieder geval of ik vonkjes heb. Als dat zo is zal het idd de carb zijn. Jullie horen en alvast bedankt.
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Voor mij klinkt het gewoon alsof de puntjes het begeven hebben.
Als je niet 100% zeker weet dat die goed staan moet je daarmee beginnen ipv carburateurs, uitlaatspruitstukken e.d.
Falk schreef:Eerst maar eens lekker aan’t werk vanmiddag de strobo-lamp er tussen dan weet ik in ieder geval of ik vonkjes heb.
En of ze nog op het juiste tijdstip komen ![]()
Groet,
Ree
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
Totaal aantal Berichten: 299
Geregistreerd: 06-05-2007
- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Ouderwetse puntjes zitten hier niet meer in. De andere RS (staat nog te koop) moet er nu maar aan geloven. Morgen eerst de carburateur schoon maken en vervolgens een andere bobine erin. Tot aan de bobine is alles goed komt ook nog bij dat ze na eventjes starten goed naar benzine stinkt. Dat gaat vandaag allemaal niet lukken, dus morgen vroeg is ze het eerste punt op de agenda.
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Electromagnetische stationairsproeier achterop de carb?
Even uit de carb draaien en direct op accu aansluiten: beweegt de naald wanneer contact wordt gemaakt is ze okee, anders puntje afknippen.
De module doet ‘t, of niet.
Ik geloof niet dat je het hierin zoeken moet, misschien een slechte bobine?
Benzinefilter verstopt?
‘Spirit of avant-garde’
Misschien defecte vacuumdoos (voor de vervroeging) op de ontsteking. Makkelijk te checken door slangetje los te halen en af te sluiten met een schroefje of zo. Loopt ze dan weer normaal, dan is idd je vacuumdoos kapot. Je kan overigens prima rijden zonder de vacuumdoos. moet alleen de ontsteking ietsje vroeger afstellen.
gr, Marty

