2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

Verlichting die niet deugt!
Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 11 juli 2008 08:17 PM
  [ # 16 ]

Je hebt rondom Xenonverlicting ? Neem dan eens een gewoon gloeilampje met 2 draadjes en sluit die ergens aan. Bijvoorbeeld aan de fittingen van je Xenon. Flikkert dat lampje ook -> Het ligt niet aan je Xenon. Flikkert dat lampje niet -> het ligt aan je Xenon.

MAAR ik zou dat testlampje wel even testen op een andere auto die geen problemen heeft en dezelfde accuspanning heeft als jouw auto. Reden is dat gloeilampjes langzaam feller gaan branden en langzaam uitdoven. Daardoor kan het zijn dat het gloeilampje niet flikkert maar minder fel brandt.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3240

Gepost: 11 juli 2008 08:48 PM
  [ # 17 ]

Mijn stadslichten zijn voorzien van halogeen-lampjes en deze vertonen hetzelfde euvel, net als de binnenverlichting, dashboard verlichting en achterlichten.

Profiel  

Lelijke Eend
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9801

Gepost: 11 juli 2008 09:01 PM
  [ # 18 ]

Als die ook niet minder fel branden dan ligt het waarschijnlijk niet aan je Xenon.

Schijt aan originaliteit.

Profiel  

KT88
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 178

Gepost: 11 juli 2008 09:30 PM
  [ # 19 ]

Die Xenon lampen hebben een soort switch mode voeding die wel degelijk een storings-signaal op het boordnet kan zetten.

Even testen dus zonder de Xenons!

Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.

Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 11 juli 2008 10:07 PM
  [ # 20 ]

Accu is op ‘t moment terug bij de winkel waar deze is aangekocht voor testen, Xenon zit er al 2-3 maanden in. Ik betwijfel dat dat de oorzaak zou zijn, maar morgen (als ik de accu retour krijg óf nieuwe) kijk ik er nog even na!

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 11 juli 2008 11:39 PM
  [ # 21 ]

En anders koppel je gewoon de xenon eens volledig af,mocht ‘t zich opnieuw voordoen,dan ben je helemaal zeker! Wink

Profiel  

karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5738

Gepost: 12 juli 2008 01:12 AM
  [ # 22 ]
Ijs schreef:

Wat ik dan niet snap, waarom geeft de accu/polen dan wel 14,2 volt aan bij lopende motor? Het fluctueert ook niet echt als er gas word gegeven.. dat lijkt me juist goed? Of zit het in amperes o.i.d. ?

Een voltmeter is goed in het meten van wisselspanning óf gelijkspanning, maar beiden tegelijk wil niet zo heel erg.

De “rimpel” die er op de gelijkspanning zit zie je wel in de verlichting maar niet op de uitlezing van de meter. Die is daarvoor te traag.

Ik ga er daarbij wel vanuit dat niet alleen de voorlampen knipperen maar zo’n beetje alles.

Ich bin ein Breaker

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 12 juli 2008 01:34 AM
  [ # 23 ]
karel schreef:
Ijs schreef:

Wat ik dan niet snap, waarom geeft de accu/polen dan wel 14,2 volt aan bij lopende motor? Het fluctueert ook niet echt als er gas word gegeven.. dat lijkt me juist goed? Of zit het in amperes o.i.d. ?

Een voltmeter is goed in het meten van wisselspanning óf gelijkspanning, maar beiden tegelijk wil niet zo heel erg.

De “rimpel” die er op de gelijkspanning zit zie je wel in de verlichting maar niet op de uitlezing van de meter. Die is daarvoor te traag.

Ik ga er daarbij wel vanuit dat niet alleen de voorlampen knipperen maar zo’n beetje alles.

Ohh, dat is nieuw voor mij! Is er een manier om dit wel te meten of is hiervoor andere apparatuur voor nodig ? En inderdaad alles knippert.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 12 juli 2008 01:45 AM
  [ # 24 ]
Ijs schreef:

Ohh, dat is nieuw voor mij! Is er een manier om dit wel te meten of is hiervoor andere apparatuur voor nodig ? En inderdaad alles knippert.

Ja, een oscilloscoop. Maar waarom zou je het willen meten? Je weet nu toch ondertussen reeds dat de spanning fluctueert? Nu is het zaak om de oorzaak te vinden, waarbij je gewoon logisch na moet denken.
Hierbij kun je eerst proberen alle eventuele storingsoorzaken op het secundaire circuit uit te sluiten. Waarbij het afsluiten van de Xenon geen slecht idee was. Helpt dit niet, dan moet je het zoeken in het primaire circuit, waarbij je bij het begin moet beginnen, dus de dynamo en de spanningsregelaar.
En waarschijnljk heb je dan de oorzaak al gevonden….

Daarna kun je je af gaan vragen waardoor er een onderdeel defect is geraakt. Ik heb geen moer verstand van xenon, maar wellicht is de xenon-installatie niet de directe veroorzaker, maar wel een indirecte.

Profiel  

Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4695

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 12 juli 2008 01:54 AM
  [ # 25 ]

En ook,het rondje ziet zwart op Uw batterij,dus normaal is ze niet kapot,maar ontladen.Ik heb in men SM ook zo een batterij.
Groen is: OK!
Zwart is: moet geladen worden
en wit (dacht ik) is: vervangen???
Om je maar te zeggen,voor de restauratie van de SM,was het rondje groen,voor het starten,en na 2 startpogingen was het al zwart.
Dus ik weet nu ook niet hoe betrouwbaar die dingen zijn. Wink

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 12 juli 2008 02:24 AM
  [ # 26 ]
Blooper1963 schreef:

En ook,het rondje ziet zwart op Uw batterij,dus normaal is ze niet kapot,maar ontladen.Ik heb in men SM ook zo een batterij.
Groen is: OK!
Zwart is: moet geladen worden
en wit (dacht ik) is: vervangen???
Om je maar te zeggen,voor de restauratie van de SM,was het rondje groen,voor het starten,en na 2 startpogingen was het al zwart.
Dus ik weet nu ook niet hoe betrouwbaar die dingen zijn. Wink

Aah.. óók een DETA accu? Als ik morgen mijn accu terug krijg en blijkt dat die wel inorde is ga ik even de xenon afkoppelen en kijken of dat verschil maakt. Bedankt iedereen so-far!

Profiel  

Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 820

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 14 juli 2008 12:02 AM
  [ # 27 ]

Ga er echt maar vanuit dat de gelijkrichting van je dynamo kaduuk is. Dit moet je echt snel fixen ! Als er nog een diode in de gelijkrichting ploft dan heb je volle wisselspanning en kun je complete auto electrisch gezien afschrijven !

Gelijkrichter in de spanningsregelaar zit idd vast op de dynamo.

Meten van zoiets doe je idd met een scoop, maar ik heb dit euvel ook met mijn vorige XM gehad, exact dezelfde klachten en dit was de gelijkrichting.

Dit verklaart ook waarom je accu niet goed meer lijkt te zijn. Deze kan slecht tegen wisselspanning. Kan goed zijn dat deze ook bij een nieuwe dynamo niet meer tot leven komt.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  

Ijs
> 3000 berichten

Gepost: 14 juli 2008 01:22 AM
  [ # 28 ]

Er vervelend, de dynamo is net nieuw (en geen gereviseerde) en ben de bon kwijt, dat word wéér een nieuwe danmaar. Overigens is de importeur op de zaak geweest waar ik de accu heb gekocht en heeft hem doorgemeten en is beter dan af-fabriek..  Shocked Kan dus Accu ook uitsluiten en dus is het de dynamo…  Evil or Very Mad

Profiel  

Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 820

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 14 juli 2008 01:39 AM
  [ # 29 ]

Dan zoekt de zaak de bon er toch ff bij in het systeem… Vind ik een stukje service… Je kan het allicht ff vragen.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  

patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 15438

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 14 juli 2008 02:21 AM
  [ # 30 ]

Die dynamo is wel weer te fiksen als die stuk blijkt te zijn. En mocht dat werkelijk het geval zijn, dan is dat wellicht slechts een symptoom van de werkelijke storing. Dus…. zoek dan uit waarom het stuk is gegaan.

ocht je er nog een geschikt adresje voor zoeken, bij Ferwerda zit een techneut die de dynamo zo kan checken en eventeel kan maken.

Profiel  

2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook