4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
   
Furio’s TZD: als de brandweer————>>>>
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 09 juli 2008 04:24 PM
  [ # 46 ]

Overigens heb ik bij mijn ruitenwissermotor de messing busjes eruit gepield, het gat iets opgeboord en van een waterleiding-soldeerkoppeling 2 ringen afgezaagd en die in het ruitenwissermechaniek gelijmd. Een creatieve constructie maar het werkt wel. Alleen is het asje ook vaak ingesleten, dus een beetje speling heb ik nog wel.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
Peter2006
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006

- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
Gepost: 09 juli 2008 07:14 PM
  [ # 47 ]

Hallo Furio,

Een tank V-Power zal zeker helpen. Omdat je klaagt over verminderd vermogen zou je ook je brandstoffilter eens kunnen vervangen. Je zou ook kunnen denken aan een nieuw luchtfilter. Check dan ook of de luchtslang en aansluitingen van luchtfilterhuis naar inlaatspruitsuk dicht zijn. Valse lucht komt het vermogen ook niet ten goede. De filters zijn bij de Brezan verkrijgbaar.

Veel rijplezier.

Peter

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 09 juli 2008 09:21 PM
  [ # 48 ]
Peter2006 schreef:

Hallo Furio,

Een tank V-Power zal zeker helpen. Omdat je klaagt over verminderd vermogen zou je ook je brandstoffilter eens kunnen vervangen. Je zou ook kunnen denken aan een nieuw luchtfilter. Check dan ook of de luchtslang en aansluitingen van luchtfilterhuis naar inlaatspruitsuk dicht zijn. Valse lucht komt het vermogen ook niet ten goede. De filters zijn bij de Brezan verkrijgbaar.

Veel rijplezier.

Die tank V-power gaat er zeker in na al deze tips.

Het luchtfilter en de brandstoffilter zijn net vervangen en daar kan het dus niet aan liggen. Ik zal wel even de luchtslangen controleren, misschien dat het daar aan ligt.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 10 juli 2008 03:57 PM
  [ # 49 ]

Heb je dit weer: Ik heb nog nooit eerder een verkeersboete gehad, krijg ik vandaag een boete binnen voor een overschreiding van 8 km/u voor mijn oude GT-tje. Sterker nog, het was het allerlaatste ritje dat ik met de GT maakte, op weg naar de garage….

Dit zal me met de TZD zeker niet meer gebeuren Laughing

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 15 juli 2008 01:30 AM
  [ # 50 ]

Zo vandaag nog even naar de garage gegaan.

Toen ik met Goofblikscha naar de TZD aan ‘t kijken was ontdekte hij twee brakke slangen, een brandstofslang en een koelslang. Ik had de TZD net gekocht en had nog vers in mijn geheugen de 3 maanden ‘service’ die mij was gegeven op de TZD. Dus even bellen en een afspraak gemaakt. Dat was vandaag.

Precies zoals beloofd vandaag 2 koelslangen vervangen (ik ontdekte nog een gare slang) en de retour-brandstofslang. Meteen is er ook even nieuwe kvs in gegaan. Gratis.

Fijn als afspraken worden nagekomen!!

Donderdag voor drie weken naar Frankrijk. Ik heb er zin in!

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15874
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 15 juli 2008 03:43 AM
  [ # 51 ]

Goed bezig! Zo kun je met een gerust hard op vakantie.

Overigens heb ik ook wel eens 2 boetes op 1 avond gehad. Met de BX op de heenweg om te kijken naar een Dyane en na bezichtiging weer terug naar huis. Dat was dus een duur proefritje.
Maar zo af en toe een boete van een paar euro hoort min of meer bij het huidige autorijden. Zie het maar als een bewijs dat de GT niet bij je weg wilde.  Wink

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 15 juli 2008 12:37 PM
  [ # 52 ]

Ja de GT blijft me op die manier achtervolgen. Ik zag m gisteren weer even omdat ik bij de garage was. Wat is ie toch leuk! Very Happy Hij staat daar overigens nu gewoon te koop, dus wie interesse heeft. Volgens mij hoeft ier er niet zo heel veel voor te hebben.

Fijn proefritje moet dat geweest zijn XBXG! Nog een boete in de Dyane erbij (wat me schier onmogelijk lijkt) en het verhaal was helemaal compleet geweest.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15874
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 15 juli 2008 10:51 PM
  [ # 53 ]

Net nadat ik de Dyane had, kreeg ik inderdaad een boete (115 km/h op de A1 ipv 100 km/h).  Laughing
Maar toen was ie nog net eigendom van de vorige eigenaar, dus die boete hoefde ik niet te betalen.

Sorry voor het off-topic, nogmaals goede vakantie gewenst.  Wink

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 18 juli 2008 01:31 AM
  [ # 54 ]

Korte update:

Ik ga morgen vroeg op vakantie naar france en dat is bijzonder.

Gisteravond gingen ik en mijn vriendin vrolijk de volgepakte auto in op weg naar mijn ouders in Leiden om van daar uit de volgende morgen de tocht naar frankrijk te maken. Het liep even iets anders.

Ter hoogte van Leek: lekkend groen spul bij het tanken. LHM of Koelvloeistof. Ik wist het niet en heb Goofblik gebeld. Die kon mij werkelijk fantastisch helpen. Ik wist inmiddels bijna zeker dat het kvs was. Toch maar de anwb bellen (ik was gelukkig net buiten de woonplaats haha). Komt er zo’n kerel een half uur later. Diagnose: kapotte waterpomp. Ik wist hoe laat het was. Prut dus.

Ik nadenken en Pasman (de garage waar ik de tzd heb gekocht) gebeld (op zijn verjaardag bleek). Hij zei: kom morgen maar langs.

Ik en vriendin terug naar groningen. Slapen. Ik en wat extra kvs naar gramsbergen de volgende dag. Is voor mij helemaal gratis en direct (ivm nakende vakantie) de waterpomp vervangen voor een nieuwe!!! Pluim voor Pasman!

Was dat gemaakt ging opeens de dieselpomp lekken. Oops!! Ik wist dat ie wat lekte, maar niet heel erg. Het asje zit een piepklein beetje spelking op. Geen snelle oplossing voor handen. Weer met Goofblik gebeld over mogelijkheden, maar mocht niet baten.

Toen maar beslissing gemaakt. Het risico nemen om zo naar frankrijk te gaan. Op het stuk van gramsbergen naar Leiden reed te BX (volgeladen) ongeveer 1 op 18/19, dus hij lekt minimiem. Het brengt alleen zo’n diesellucht om je auto.

Na de vakantie wordt de dieselpomp gemaakt. De onderdelen zijn inmiddels besteld.

Nu op naar Frankrijk!! ANWB-kaart op zak en met goede moed. Verse waterpomp erop, en hopelijk gaat alles goed.

Het was een hoop gedoe, maar wel fantsatisch dat het zo snel gefixt kon worden. Over 2,5 week is de afloop van de komende ca. 4000 km rijden te horen.

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6203
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Gepost: 18 juli 2008 01:35 AM
  [ # 55 ]

Is, met de waterpomp, ook de distributieriem vervangen?

Ik wil je niet bangmaken, maar een d-riem mag nooit twee keer opgespannen worden… Hou het iig goed in de gaten!

Heel fijne vakantie gewenst!

Profiel  
 
XBXG
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15874
Geregistreerd: 09-11-2004

- Ami 8 Club
Gepost: 18 juli 2008 01:58 AM
  [ # 56 ]

Jemig, wat een lekkagepech ineens.

Bij mijn GT heb ik eens de waterpomp laten vervangen. De distributieriem was nog prima en die heeft het daarna nog tienduizenden kilometers volgehouden.

Die diesellekkage is erger.  Confused
Dat heb ik bij mijn BX 19 TZD gehad. Zeer waarschijnlijk zit er lekkage op de dieselpompaskeerring. Dat is maar een klein (en goedkoop!) rubberen ringetje, maar het is lastig te monteren. De motorsteun moet los, het blok omhoog gekanteld, en zelfs dan kun je er maar moeilijk bij. Ik heb er (met Thijs) toen voor besloten om de pomp op het blok te laten zitten. Toen hebben we overigens wel de distributieriem vervangen, maar dat moest toen sowieso al.

Zie hier voor foto’s van deze operatie. Dan weet je wat je te wachten staan… Confused

Anyway: fijne vakantie!  Wink

Profiel  
 
CitZX1.8iFurio
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007

- BX GTI 16V MK1
Gepost: 18 juli 2008 02:26 AM
  [ # 57 ]

Mijn laatste bericht voor de vakantie:

XBXG: de lekkage (het is niet veel hoor) zit wel op een andere plek lijkt het. Maar dat bekijk ik na de vakantie wel.

Distributie zat er net 1500 km op en was amper nat geworden. Volgens mij kan dat prima.

Naja: Ik kan in ieder geval op vakantie met de toezegging van Pasman: gaat ie stuk, dan krijg je een nieuwe bx van me. Ik ga er niet van uit, en hoop niet, dat het ver zal komen.

Vive la france!

—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 18 juli 2008 02:38 AM
  [ # 58 ]

Wat een gedoe allemaal!
Maar veel plezier op vakantie, mocht je nog problemen hebben mag je altijd weer bellen!

En zo’n jonge distributie kan je volgens mij nog wel een keer opnieuw spannen zonder problemen…

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 18 juli 2008 04:14 AM
  [ # 59 ]
CitZX1.8iFurio schreef:

Mijn laatste bericht voor de vakantie:

XBXG: de lekkage (het is niet veel hoor) zit wel op een andere plek lijkt het. Maar dat bekijk ik na de vakantie wel.

Distributie zat er net 1500 km op en was amper nat geworden. Volgens mij kan dat prima.

Naja: Ik kan in ieder geval op vakantie met de toezegging van Pasman: gaat ie stuk, dan krijg je een nieuwe bx van me. Ik ga er niet van uit, en hoop niet, dat het ver zal komen.

Vive la france!

De dieselpomp lekt bovenop denk ik? Daar komt vaak bij het starten een flinke slok uit en daarna niet meer zoveel.
En weet je heel zeker dat het geen retourslangetje is wat geknapt is? Zo stond ik vanavond ook nog even te puzzelen waarom mijn zo-goed-als-nieuwe dieselpomp nou toch ineens lekte op de hevelas,  tot bleek dat er een retourlekje was, precies er vlak boven.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 19 juli 2008 02:08 AM
  [ # 60 ]

grappig, ga ik tegeltjes halen in Franiker, kom ik langs een klein dorpje, mooi huis met allemaal auto;s… staat er Pasman op de gevel..

daar moet je dus zijn als je een bix koopt Laughing

Profiel  
 
 
4 van de 6
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook