We hebben een XM gezien die wel interessant kan zijn, maar er zit geen cruise control op. Is dat eventueel achteraf nog in te bouwen, of is dat te ingewikkeld?
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991
Een setje cruise control inclusief inbouw kost zo’n 3 a 400 euro, dan heb je een aftermarket setje. Kan bij iedere auto.
cruise control achteraf
Hoi, er zijn xm’s die al voorbereid zijn. Dit is in ieder geval bij de 2.5d zo. Dan hoef je alleen een pookje en een schakelaar te kopen. Dit is de moeite van het onderzoeken waard. Succes. Met vriendelijke groet, Manus.

Totaal aantal Berichten: 6515
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Hoe weet je of een bepaalde XM is voorbereid? Op de TCT met handbak was geen cruisecontrol leverbaar meen ik, dus dan zal die ook wel niet zijn voorbereid?
Is het trouwens ook mogelijk om een aftermarket cruisecontrol in te (laten) bouwen in combinatie met het originele bedieningshendeltje (zodat het er wel ‘origineel’ uitziet)?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Even een schopje, in de hoop dat iemand het antwoord weet…
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Re: cruise control achteraf
manus schreef:Hoi, er zijn xm’s die al voorbereid zijn. Dit is in ieder geval bij de 2.5d zo. Dan hoef je alleen een pookje en een schakelaar te kopen. Dit is de moeite van het onderzoeken waard. Succes. Met vriendelijke groet, Manus.
nah, dan heb je met een 2.5 td in ieder geval 1 voordeel… naast ook 1 groot nadeel
Mulder schreef:Hoe weet je of een bepaalde XM is voorbereid? Op de TCT met handbak was geen cruisecontrol leverbaar meen ik, dus dan zal die ook wel niet zijn voorbereid?
Is het trouwens ook mogelijk om een aftermarket cruisecontrol in te (laten) bouwen in combinatie met het originele bedieningshendeltje (zodat het er wel ‘origineel’ uitziet)?
Ik heb het laatst met een forummer gehad hierover…en volgens mij kon het inderdaad zo. Volgens mij was dat in Heusden, ik weet alleen niet meer met wie…
Originele pookjes heb ik voor de liefhebber nog wel een stuk of 2 van liggen… Roept u maar
Xsara Coupe
Roep!
Wat moet dat kosten? Ik heb zon 97’er 2.1TD die ook een electronisch gaspedaal heeft zeg maar. Die moeten haast wel voorbereid zijn.
Ouwe mopperkont

- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Roep!
Maar weet jij dan ook of het mogelijk is om die te combineren met een aftermarket cruise control? Ik heb hier ook naar geinformeerd bij Citroville maar Dibert vertelde dat dat niet mogelijk was. Of vergist ie zich?
Ik heb geen idee in hoeverre dat te combineren is… Mogen wel weg voor 20 euro per stuk plus eventuele verzendkosten. Is dus inclusief de stuurkap waar die netjes in zit weggewerkt…
Ik weet dat de 2.5td iig voorbereid is. De 2.0tct uit 1999 heeft ook iig de kabels al in het dash liggen…
Stuur maar een pb bij interesse!
Xsara Coupe
Denk dat het wel klopt. De 2.1TD CC wordt bestuurd vanuit de ecu, geen pompen of wat dan ook omdat deze rechtstreekt de pomp aanstuurt en niet zoals normaal met een gaskabel.
Ouwe mopperkont
Xsara Coupe schreef:Ik heb geen idee in hoeverre dat te combineren is… Mogen wel weg voor 20 euro per stuk plus eventuele verzendkosten. Is dus inclusief de stuurkap waar die netjes in zit weggewerkt…
Ik weet dat de 2.5td iig voorbereid is. De 2.0tct uit 1999 heeft ook iig de kabels al in het dash liggen…Stuur maar een pb bij interesse!
Xsara Coupe
Oei, als ik nou wist dat ik binnenkort weer een XM zou hebben, maar dat is helaas weer wat onzekerder geworden.
Nu: Citroën Jumpy dub. cab. 180 EAT6, BMW R1150GS
Citroëns gehad: C5 2.0 16V automaat LPG, XM Turbo D12 Break, 1994, BX TGD 1991, BX GTi 1992, BX TGD 1994
Projecten: Alfa 33 QV - 1991