Ik zit met een probleem en normaliter zou ik naar Van Gompel gaan maar die heeft bedrijfsvakantie. Omdat mijn technische kennis beperkt is wil ik een beroep op jullie doen.
Van mijn 2200D uit 1977, zonder diravi, geeft het stuur - met een bepaalde frequentie - rukjes naar rechts. Dat is vooral bij lage snelheden maar de uitslag is zodanig dat ik zonder correcties, het akkerland in zou rijden. Ik heb de wagen op de assteunen staan en gevoeld of ergens speling zit maar voor zover ik het kan beoordelen is dat niet het geval. Kan iemand me op weg helpen?
Alvast bedankt,
Martin
n.b. het euvel is er geleidelijk ingeslopen.
Lijkt erop dat je velg krom is. Heb je eens te snel over een stijle drempel gereden, of veel te snel een stoeprand op gereden?
There’s always something going wrong, that’s the only guarantee.
kromme velg
Nee eigenlijk niet maar mijn boerenverstand zegt me dat als ik de voorwielen wissel, het rukken naar links zou moeten gaan.
Ik heb zoiets gehad met mijn ZX bleek scheur in karkas van de band tegenovergesteld naarwaarde auto naar trekt.
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
O ja, dat met die band heb ik ook gehad. Profiel nog prachtig, maar van binnen gescheurd. Dat geeft akelige bobbels op het loopvlak.
(Michelin MX… Veel te oud, toen al.)
wielen en velgen
Het lijkt erop dat het inderdaad de velg zou moeten zijn, de wagen trekt nu iets naar links maar veel minder dan toen het wiel rechts zat. Dat van die banden zal ik in ieder geval ook in de gaten houden. Er zitten nu nog geen bobbels op maar ze hebben - denk ik - al een respectabele leeftijd.
Iedereen bedankt voor het meedenken.
Martin
garagestmarien schreef:O ja, dat met die band heb ik ook gehad. Profiel nog prachtig, maar van binnen gescheurd. Dat geeft akelige bobbels op het loopvlak.
(Michelin MX… Veel te oud, toen al.)
Was in mijn geval een Firestone,weet niet welk type,zat er al op toen ik de ZX kocht,voor de zekerheid de bandjes achter ook laten vervangen (Michelin Energy).
Waarom ik Frans rijd?
Waarom niet?