3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Verlichting die niet deugt!
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 14 juli 2008 03:05 AM
  [ # 31 ]

Zoals al gezegd; ik had hetzelfde bij een fabrieksnieuwe Valeo dynamo voor een BX. Het leek een leuk verkoop-argument voor de auto, maar binnen het jaar zat mijn oude Bosch reserve-dynamo met vrijwel doorgesleten anker er in omdat de gelijkspanning niet meer gelijk was…

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 14 juli 2008 08:03 PM
  [ # 32 ]

Wie gooit er nou een bon van iets nieuw aangekocht weg??
De zaak,waar je hem kocht zal zich je toch nog herinneren??
En die hebben meestal een dubbel van de bon.
Zo niet,is revisie een betere oplossing dan nieuw, bij een specialist, dan wel. Wink

Profiel  
 
karel
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5738
Geregistreerd: 25-08-2003

Gepost: 15 juli 2008 02:39 AM
  [ # 33 ]

Als je een dynamo bij een specialist koopt staat er doorgaans een code ingeslagen en heb je geen bon nodig.

Ich bin ein Breaker

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 15 juli 2008 03:15 AM
  [ # 34 ]

OOK waar!

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 15 juli 2008 07:59 PM
  [ # 35 ]

@Blooper

Ik heb ‘m niet weggegooid, ben ‘m kwijt geraakt. Knap dom, kost me wéér geld voor iets waar ik uit voorzorg een nieuwe voor heb gekocht.

@rest
Revisie of nieuwe.. nieuwe spanningsregelaar komt ongeveer op 60 euro (all-in). Nieuwe dynamo kost mij 145 euro.

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 15 juli 2008 08:06 PM
  [ # 36 ]

Wat ik bedoel,Ijs, is dat een gereviseerde, van bij een specialist, vele malen beter is dan een nieuwe.
Nieuwe worden op een band gemaakt, en zit er een fout in,kan een ganse reeks met die zelfde fout zijn geproduceerd.
Dus, voor mij geld. reviesie van deze,welke je nu hebt. Wink

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 25 juli 2008 12:11 AM
  [ # 37 ]

En het verhaal krijgt een staartje ..

De accu is dus goed (1,5 jaar oud)

en nu de dynamo laten doormeten.. ook goed Shocked

Ik ben het spoor bijster, heeft de xm een ingebouwde spanningsregelaar?

Accu spanning motor uit: 12,6v
Accu spanning motor aan -> 14,3v - 14,6v (pendelt hiertussen)

Spanning op stadslicht bij motor aan 13,4v-13,6v

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 25 juli 2008 12:37 AM
  [ # 38 ]

je wilt het van mij niet horen maar toch…

wat waren de resultaten met het even loskoppelen van de xenon en wat ik heb begrepen , de versterker van je audio die je erin hebt zitten?

Ik kan me namelijk voorstellen dat je versterker pieken in het stroom verbruik geeft en dat moet toch ergens vandaan komen…

Profiel  
 
Ijs
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3240
Geregistreerd: 05-01-2005

Gepost: 25 juli 2008 12:38 AM
  [ # 39 ]

Xenon is losgekoppeld en geweest en ook versterker/audio. Helaas geen resultaat..

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 25 juli 2008 01:27 AM
  [ # 40 ]
Ijs schreef:

Ik ben het spoor bijster, heeft de xm een ingebouwde spanningsregelaar?

 

zit ergens op de dynamo zover ik weet… een dealer zou je daar uitsluitsel over moeten kunnen geven.

Profiel  
 
stefaan5089
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1142
Geregistreerd: 22-05-2007

Gepost: 25 juli 2008 10:10 AM
  [ # 41 ]
Ijs schreef:

Ik ben het spoor bijster, heeft de xm een ingebouwde spanningsregelaar?

Accu spanning motor uit: 12,6v
Accu spanning motor aan -> 14,3v - 14,6v (pendelt hiertussen)

Spanning op stadslicht bij motor aan 13,4v-13,6v

Ik denk hierbij niet direct meer aan de spanningsregelaar. Bedoeling hiervan is dat bij draaiende (ook gemeten bij gas geven??) de spanning onder de 15 à 16 Volt blijft.

Hierbij denk ik, net als Gompy, dat een andere stroomverbruiker aan de basis van het probleem ligt (hoeft daarvoor niet de xenon of audio te zijn). Mss best eens de volledige electriciteit laten doorlichten?

C5 Tourer 2.0HDi 135 Exclusive ‘14
Voorheen: C5 2.0HDI 110 ‘02
      AX 1.0 Tonic ‘95

Profiel  
 
Archi
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 714
Geregistreerd: 27-12-2007

- C5 2.0 Break Exclusive
Gepost: 25 juli 2008 11:49 AM
  [ # 42 ]

Spanning is niets mis mee, zo te zien. Heb je de weerstand ook gecontroleerd? Je kunt dan makkelijk checken of je een breuk in een kabel hebt. Wellicht krijgen je lampjes niet de constante hoeveelheid stroom.

Se concentrer sur l’essentiel

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 25 juli 2008 01:17 PM
  [ # 43 ]

ik denk dat je echt voor jezelf een lijstje moet afgaan in de trent van: wat heb ik veranderd vlak voro dit gedonder.

Ik roiep maar wat maar misschien iets als een 24v lampje ergens in gepropt zonder het door te hebben.

Of een 24v lampje dit kan veroorzaken zo ik niet weten maar het gaat ff om het idee.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 25 juli 2008 01:17 PM
  [ # 44 ]

dubbelpost

Profiel  
 
Lampie
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 645
Geregistreerd: 19-08-2006

Gepost: 08 augustus 2008 12:43 AM
  [ # 45 ]

Om nog even wat grote stroomverbruikers op te noemen:
- de aanjager
- de ventilator(en) achter je grill

Je schrijft dat de dynamo is doorgemeten: is dat tijdens bedrijf gebeurd met een oscilloscoop of zijn de onderdelen van de dynamo doorgemeten?

Heb je ook de massaverbinding tussen accu en motor gecontroleerd?
Meet voor de gein de spanning eens tussen de pluspool van de accu en je motor, en vergelijk dit met de waarden die je aan beide accupolen met. Hoewel ik niet denk dat dit laatste invloed heeft op de stabiliteit van je electriciteitsnet.
Kan het zijn dat de bevestigingspunten van de dynamo erg vuil zijn? Hier haalt deze namelijk zijn massa vandaan als ik me niet vergis.

Wat je nog kunt proberen (denk ik) is de dynamo loskoppelen, en kijken of de spanning dan stabiel blijft. Volgens mij blijft de wagen wel even lopen zonder dynamo. Maar dan wil je wel een acculader achter de hand hebben, mocht het misgaan.

Misschien wat zinloze info, maar elk ideetje helpt op dit moment denk ik…

Groetjes Erik!

Profiel  
 
 
3 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook