Hoihoi
Alweer eventjes geleden, maar het volgende probleem doet zich voor:
Een maand geleden zijn alle remschijven en remblokjes vervangen, voor en achter. Sinds twee weken heb ik 1 dag op 3 dat er een sterke, slijpende geur van het linkervoorwiel komt. s Morgens, als ik naar het werk toe rijdt (90 KM enkel) heb ik nooit problemen, dit is meestal enkel ‘s avonds.
Gisteren heb ik het wiel eraf gehaald en gekeken, niets te zien. De remschijf is nog steeds nieuw, geen beschadiging of schuurspoor. De remblokjes hebben ook nog hun volledige dikte.
Vandaag juist hetzelfde, toen ik bijna thuis was kwam er zelfs lichte blauwe rook uit het wiel. Als ik had geremd merkte ik dat hij soms zelfs moeilijk optrok, als er iets tegenhield. Ook merk ik dat ik de voetrem (handrem) tot het laatste tikje moet doordrukken, anders loopt hij nog naarvoren op een lichte helling.
Ik kan momenteel niet terecht bij mij vaste garagist, die is nog op verlof tot 1 augustus….
Heeft iemand enig idee wat dit kan zijn, en welke oplossing er bestaat?
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…
Wordt een van de voorwielen heet? Het kan te maken hebben met het handrem mechanisme in de remklauw zelf of daarbuiten, de kabel bijvoorbeeld.
Hoi
Het linkervoorwiel wordt inderdaad bloedheet, het straalt van de hitte. Het rechtervoorwiel heb ik tot nu toe nog niets aan gemerkt, koel, geen slijpgeur…
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…

Totaal aantal Berichten: 1659
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Remkabel van de handrem toch te strak of niet goed in positie. Ook kan men ,door laksigheid, hebben nagelaten de remklauw schoon te maken en de nieuwe blokken er zo in hebben gezet. Losgooien die remmen, goed schoonmaken en met een likje kopervet weer monteren….......
Kijk uit bij nat weer in bochten met een rem die blijft hangen…..je dweilt zo uit de bocht!
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Ik heb ooit LV een plakkende rem gehad.
1. de handrem kabel loskoppelen, als het probleem dan weg is weet je het. 2. kijken of het kleine gaatje in de remcylinder in gesloten toestand bovenin zit. In open toestand moet dat gaatje naar de ontluchtingsnippel wijzen. Dit heb ik ooit eens op de Duitse site gelezen en het was bij mij de oplossing.
Het kleine gaatje in de remcylinder? Kun je dat uitleggen?
Als `ie nog aanloopt bij losse handrem, kun je de remcylinder evt. terugdraaien ( zachtjes met de wijzers van de klok mee terugtikken tot `ie weer lekker vrij loopt .
Wellicht heeft je garagist de boel te strak teruggeplaatst .
En idd schoonmaken de boel plus beetje invetten , pas op dat het niet op je remschoenen of je remschijven komt , maar dat wist je natuurlijk al
Geluk
XM TCT Ambiance`94
Het kleine gaatje in de remcylinder? Kun je dat uitleggen?
Als je binnen de nokken kijkt (eventueel met lamp) zie je een rond gaatje van ca 3mm.
Bedankt voor de reacties,
Zojuist heb ik er nog een 40 tal kilometer mee gereden, geen enkel probleem, geen geur, geen hitte, geen tegenhouden, geen rook!
Vreemd…
Ik ga er vanavond eens naar kijken, jullie tips en tricks eens toepassen
Verslag volgt ...
Xeno,
Ook wel Tim genaamd…