1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

XM 2L 16V Automaat "kantelende zuiger" ???
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 31 juli 2008 06:38 PM

Hallo zwevers,

ik ben vanmiddag even bij deze XM wezen kijken: zie URL hieronder.

De auto is smetteloos van binnen en buiten en rijdt subliem, alleen zit er een lichte “tik” in de motor. De verkoper zegt dat het veroorzaakt wordt door een licht kantelende zuiger, maar dat de motor absoluut geen olie verbruikt. (km stand 75000) Toch een beetje jammer want zo’n tik is toch een beetje irritant.

Is dit een kwaaltje van de 2L 16V???

Profiel  

alexander
> 800 berichten

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 31 juli 2008 06:44 PM
  [ # 1 ]
gompy58 schreef:

nou.,... gewoon kopen… nou ....

voor dat bedrag ? met kanteldende zuigers ? ... terwijl er maasaa zonder dat gerammel rijden?

‘smorgens je buren het bed uit rammellen ?

Het is slechts maar licht waarneembaar hoor, eigenlijk alleen als de motor stationair draait…

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 31 juli 2008 06:46 PM
  [ # 2 ]
super.alexander schreef:
gompy58 schreef:

nou.,... gewoon kopen… nou ....

voor dat bedrag ? met kanteldende zuigers ? ... terwijl er maasaa zonder dat gerammel rijden?

‘smorgens je buren het bed uit rammellen ?

Het is slechts maar licht waarneembaar hoor, eigenlijk alleen als de motor stationair draait…

dat geloof ik wel, maar heb je enig idee hoe het straks is ?

enmaal kanteld gaat het wel verder hoor naarmate je meer km ;‘s maakt.

Sommige lijken wel een tinnen bord met lepels erin die staan te schudden…

en het kan alleemaal wel, maar die man vraagt meer dan 4000 euro!

Profiel  

alexander
> 800 berichten

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 31 juli 2008 06:50 PM
  [ # 3 ]

Dus er zijn meer van die 16V motoren die daar last van hebben? Rolling Eyes

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 31 juli 2008 06:59 PM
  [ # 4 ]
super.alexander schreef:

Dus er zijn meer van die 16V motoren die daar last van hebben? Rolling Eyes

yep,

ze kunnene het hebben. De zuigers zijn wat aan de korte kant en dus KAN het ontstaan.

Indien je het laten we zeggen boven de ton nog niet hebt dan ben je redelijk veilig.

Heb je het wel dan KUN je er oud mee worden, maar het is een gruwelijk geluid EN zover ik weet woprd het luider en probeer je auto er maar eens mee te verkopen….

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 31 juli 2008 07:01 PM
  [ # 5 ]

Beetje overdreven is het wel michiel…
Er zijn inderdaad meer 16v motoren die er last van hebben. Vooral de eerste 2 productiejaren, 1994 1995 en begin 1996. Dr is niets aan te doen en het kan in principe ook geen kwaad. Auto kan er gewoon goed oud mee worden. Mijn vorige xm rijdt nog rond, heeft 225.000 gelopen en verbruikt nog geen druppel olie!
Sochtends met het starten met koude motor hoor je het vooral. Wanneer het blokje warm is verdwijnt het….

Xsara Coupe

Profiel  

gompy58
> 6000 berichten

Gepost: 31 juli 2008 07:01 PM
  [ # 6 ]

gewoon kopen met een stand van 200k+ , dan zeg ik jahoor, als die daar is aangekomen kom ttie nog wel verder en rij je um gewoon op.

Deze die je nu laatzien ziet er erg netjes uit… met een lage km stand. Wil jij deze oprijden?

Hij moet gewoon zeeeer fors met zijn prijs zakken en dan bedoel ik meer dan de helft als ik eerlijk ben.

feitelijk is het gewoon een kapotte motor die nog werkt maar er mee kan stoppen…

tijdje terug ston dene mooie op MP, iets meer dan een ton op d eklok, hoop opties met schuifdak etc. die ging voor iets minder dan 900 weg,...

Ik stel dat de prijs gewoon veel te hoog is.

Profiel  

Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5264

Gepost: 31 juli 2008 07:14 PM
  [ # 7 ]

Ding heeft weinig gelopen, ziet er netjes uit, heeft leer… Miss is die hoog geprijsd, maar 3500-4000 is in mijn ogen reeel als die echt netjes is.
Die zuigers gaan helemaal niet volgende week kapot, ik weet dat jij er een sportieve rijstijl op nahoudt, maar het is niet zoals jij het stelt…
Het is een bekend probleem, de blokken lopen er met gemak 3 ton mee. Kapot is de motor niet. Hij heeft wel een ontwerpfoutje, maar geen schadelijke. Zx’en hebben ook vaak zat met kantelende zuigers te kampen…
En dat ding met krap een ton op de klok was gewoon te goedkoop. Geluk voor de nieuwe eigenaar…

Vraag is of je voor dat geld een 2.0 16v automaat wilt rijden of toch voor een mooie tct of 6 cilinder wilt gaan. Een 16v automaat is niet heel rijkelijk toebedeeld in de zin van vermogen… Maar je kan er prima mee uit de voeten.
Een TCT heeft nagenoeg hetzelfde gewicht en verbruik, maar rijdt veel soepeler en heeft een ideale koppel-toeren kromme voor een automaat…

Xsara Coupe

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1902

- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gepost: 31 juli 2008 07:28 PM
  [ # 8 ]

een tct verbruikt toch echt wel meer hoor…
Maar een 16v automaat is in ieder geval geen snelheidsmonster. Wel erg mooi karretje trouwens waar we het hier over hebben. Dat grijze leer en de autokleur zijn prachtig.

Prijs is mijns inziens ook echt 1000 te hoog.
Maar ik zou um niet laten staan om die tik. Hoe klonk het met warme motor?

Profiel  

alexander
> 800 berichten

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 31 juli 2008 08:08 PM
  [ # 9 ]

Kijk, dat zijn berichten waar de mens wat aan heeft. de verkoper van de XM wou nog wel zakken tot 4000 euro, maar ook geen cent minder. De auto is echt schitterend om te zien, dat wel. De kleur vindt ik helemaal goed en de kleur van het leder ook, had ik nog nooit eerder gezien. ik geloof ook wel dat de km stand origineel is. geen steenslag op de lak, zeer weinig krasjes. De airco is ijskoud en de motor trekt goed en automaat schakelt soepel. De verkoper zegt dat hij de eigenaar kende (overleden) en dat de motor het geluid al maakte bij 20.000 km. Rolling Eyes

Ik ben niet zo’n snelheidsduivel hoor, maar een leuke V6 lijkt me ook wel leuk. (heb ik nog nooit in gereden) Deze heeft ook wel wat:  

Groet Cool

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871

- Xsara Scootertje.
Gepost: 31 juli 2008 08:11 PM
  [ # 10 ]

Das idd een schitterende Dame, maar waarom kijk je alleen naar van die dure dames??

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten

Gepost: 31 juli 2008 08:11 PM
  [ # 11 ]

Ja type 1 V6 is zeeeeeeeeer mooi maar daar heb ik weer niet zulke goeie ervaringen mee. Dat wil niet zeggen dat deze auto wel nieuw lijkt.
Een V6 heeft zeker in de automaat versie een stevige dorst. In de file haalde ik met mijn handbak 1 op 6 - 1 op 7..

Profiel  

alexander
> 800 berichten

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 31 juli 2008 08:14 PM
  [ # 12 ]
eXpelliarMus schreef:

Das idd een schitterende Dame, maar waarom kijk je alleen naar van die dure dames??

haha, naast mijn ID19 wil ik eigenlijk een grote Citroen waar ik niet zo heel veel aan hoef te sleutelen Razz Dus wil er één met relatief weinig km’s

Ps: Zijn die serie 1 V6en zo dorstig??? Shocked  Shocked

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten

Gepost: 31 juli 2008 08:17 PM
  [ # 13 ]

Ach er zijn geheid mansen hier opt forum die zich in kunnen houden en er 1 op 10 mee halen hoor. Maar voor het minder sleutelen zou ik zelf voor een 16v gaan. Als er dan iets misgaat is het minder prijzig.
Maar wil je voor het allerlekkerste gaan dan is een V6 de aangewezen dame hoor. Later als ik groot ben wil ik er weer 1 Wink

Profiel  

eXpelliarMus
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4871

- Xsara Scootertje.
Gepost: 31 juli 2008 08:18 PM
  [ # 14 ]
super.alexander schreef:
eXpelliarMus schreef:

haha, naast mijn ID19 wil ik eigenlijk een grote Citroen waar ik niet zo heel veel aan hoef te sleutelen Razz Dus wil er één met relatief weinig km’s

Ps: Zijn die serie 1 V6en zo dorstig??? Shocked  Shocked

Type 2 dus!!!!  Met handbak in de SX uitvoering. Cool

” Citroën amateur monteur in ruste!?  Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “

Profiel  

eXaMple
> 1900 berichten

Gepost: 31 juli 2008 08:19 PM
  [ # 15 ]

Ja das zeg maar het instap en budget sleutel verhaal Wink