












Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Van het weekend viel me opeens op, dat er linksvoor onder de CX een slangetje los hangt:
De GSA had in de wielkasten een dergelijke loze slang als beluchting voor de vering (lekzakken dacht ik). Is dit iets dergelijks, of hoort dat absoluut niet onder een CX?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Volgens mij hoort die niet helemaal los te hangen, maar zit er op dat rubber ding nog een aansluiting waar deze slang op geduwd kan worden. Haal voor het gemak even het wiel eraf en kijk nog even goed. Hoewel deze slang misschien wat laag hangt.













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
garagestmarien schreef:Volgens mij hoort die niet helemaal los te hangen, maar zit er op dat rubber ding nog een aansluiting waar deze slang op geduwd kan worden. Haal voor het gemak even het wiel eraf en kijk nog even goed. Hoewel deze slang misschien wat laag hangt.
Dat rubber ding Wendela? Een CX heeft nogal wat rubber slangen, doppen, aansluitingen e.d. Bedoel je iets in de wielkast, of bij de drukregelaar, of ...?
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Sorry. Was ondertussen ook een foto aan het zoeken, maar kon die niet vinden. Kennelijk nog niet gemaakt.
Nou, gewoon, dat geribbelde rubber ding onder je veerbol. Die. Daar zit wel een retourslang op. Dus even wiel eraf en kijken of daar, in dat geribbelde rubberen ding een slang mist. Zal ik morgen een foto trekken?






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Als ik het mij nog goed kan herinneren uit een heel ver CX verleden kunnen dit twee dingen zijn :
ofwel de afloop van de plastiek onder de batterij
ofwel de slang op de aftapkraan van de radiator .
Makkelijkst is toch gewoon die slang omhoog volgen en kijken waar hij aan vast zit ??
Walter
Meten is weten , gissen is missen



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
wbogaerts schreef:
ofwel de slang op de aftapkraan van de radiator .
Die zit aan de andere kant.
EDIT, nee verrek die hangt idd aan de andere kant:
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Maar dat kan dan ‘t verschil tussen een 2000 en een 2400ie radiator zijn??
Groeten,
Rogier (met iets kleinere menie-plekjes op de motorkap
)
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005
Nou nee want dit is al een 2400 GTi radiateur ivm de LPG die erin zit, dus Wendela heeft weer eens gelijk denk ik
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Als het goed is, zit er bij diesels zelfs nog een tweede slang aan die kant…
De slang op de foto is waarschijnlijk inderdaad de afwatering van de accubak.













Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004
- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
wbogaerts schreef:Als ik het mij nog goed kan herinneren uit een heel ver CX verleden kunnen dit twee dingen zijn :
ofwel de afloop van de plastiek onder de batterij
ofwel de slang op de aftapkraan van de radiator .
Makkelijkst is toch gewoon die slang omhoog volgen en kijken waar hij aan vast zit ??
Walter
Vanochtend eindelijk vakantie (sorry harde werkers onder ons) dus ff tijd om ‘t slangetje rustig te volgen met de looplamp erbij. En: 10 punten voor Walter, het slangetje komt van onderuit de radiator.
Enige functie daarvan is om aftappen niet in een bad ellende te laten resulteren? Heb vooral aan GSA geklu(t)st, dus koelvloeistof vervangen e.d. moet ik nog leren straks ops:
Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Goh, bij mijn 2400’s zat die toch echt altijd aan de andere kant. Is dat dan anders omdat het een C-Matic is? In dat geval, weer wat geleerd.














Totaal aantal Berichten: 1377
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Bij mijn Prestige zit de slang ook aan de linkse kant ,misschien dat een injectie een andere radiator heeft dan een carburator motor.
Of misschien zijn er gewoon verschillende type’s dooreen gebruikt.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Bij de “oudere” modellen zit nog een koperen , gesoldeerde radiator .
die heeft nog een echte aftapkraan ( zoals een DS )
Daarna zijn de aluminium radiatoren gekomen met plastieken zijkanten .
daar had je een slangetje dat tussen twee teutjes zat , daar moest je er één van los doen om de radiator leeg te laten .
Walter
Meten is weten , gissen is missen