

























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Maar wat gaat er gebeuren?
Waarom staat de 1400 in de hoogste stand in de schuur?
Nouja ik heb al 1,5 jaar een BX sport blok in de schuur staan. Dus ik dacht, ik heb lekker vakantie, de BX staat niks te doen in de stalling… tijd dat ik is aan het werk ga. dus:
Het oude motortje, wat is die schattig he?
Voorkant kaalmaken:
Sapjes eraf:
rest ook los… (kabels en stekkers)
De aandrijfassen zijn er ondertussen ook al uit. Dus we gaan verder met de achterste motorsteun:
Motorsteun onder de accubak: (laatste zit pcies aan de andere kant)
Hij wil er nog niet uit…..
Eerst namelijk de hydro pomp demonteren, dan heb ik waarschijnlijk wel genoeg ruimte:
Ja het werkt!
Nou dan is het wel kaal daar…
Het donor subframe:
Die moet nog even ontdaan worden van alle overbodige dingen.
Dat ziet er al beter uit, maar bah wat is dat ding smerig! (let op de SB)
Dit ziet er al weer beter uit! kijk maar naar de SB die is zelfs weer zilver!
Hier is de oude sub er ook al onder vandaan, die zit tenslotte maar met 4 bouten vast! (let wel op dat je alles los maakt en bijvoorbeeld niet vergeet de stuurstang of de hoogte regeling los te maken! die zijn makkelijk te vergeten)
Wat de subframes betreft, ik heb weinig verschik kunnen zien (afgezien van de SB en stabu stang), het voornaamste is eigenlijk de ophanging van de achterste motorsteun. De SB bevestigingspunten zijn zelfs hetzelfde, maw je kan SB op je 1400tje monteren
Helemaal kaal zo!
Ik had een klos hout onder de remschijf gezet, dan kan dat tenminste blijven zitten, scheeld mij weer.
En dan gaan we gelijk verder naar het eindresultaat voor zover:
Het subframe zit er nu dus in, binnenkort ga ik verder! ik ga dan wat elementen kleurtjes geven of bij stippen. Ook wordt de motorruimte verder schoon gemaakt. Nu het blok er nog niet in zit ga ik ook een nieuwe octopus monteren.
Over een paar weken wordt dus pas de motor erin gehangen.
....wordt vervolgd…..
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Waar jullie toch altijd de moed vandaan halen.
Knap hoor!
Succes


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Rene van Maren schreef:Waar jullie toch altijd de moed vandaan halen.
Knap hoor!
Succes
Ik moet eerlijk zeggen, voor de tijd dacht ik nog…. als alles maar goed gaat maar dat viel achteraf wel mee, je komt altijd wel weer dingen tegen waarvan je even een oplossing moet bedenken. Want een subframe is best zwaar, hoe krijg je die op de plek en vast (als je alleen bent)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ik denk dat het belangrijkste is;
tijd/geduld en een beetje geld
Ik ga toch maar eens kijken of er een 2,7 hdi in de picasso is te sleutelen


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Rene van Maren schreef:Ik denk dat het belangrijkste is;
tijd/geduld en een beetje geld
Ik ga toch maar eens kijken of er een 2,7 hdi in de picasso is te sleutelen
Geduld idd!! en rustig blijven! Als ik me kwaad maak, maak ik meer kapot en doe ik er veel langer over! als ik me hoofd koel houd dan verzin ik gewoon even een oplossing en komt het weer goed
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Wel een mooie BX in elk geval… Vind het altijd spijtig dat je zoveel sleuren van BX’en ziet rijden
Maar vind het knap dat je zo’n dingen kan

























Totaal aantal Berichten: 6201
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
poeh hee, dat zijn écht “wilde plannen”
Goed bezig Daan, ben benieuwd naar het eindresultaat!
prachtig werk vooral als straks weer alles schoon is en glimt als nieuw, of nog mooier.
dit is ook mijn idee van een een auto vertroetelen.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Het mooiste lijkt mij nog steeds om een kale ‘basis’ 1400tje motorisch te verbouwen naar een gti/16v/sport…. Zo`n zitzakkeninterieur, geitenwollen sokken, sikje, wieldoppen en dan maar gas geven bij het stoplicht.
Maaaarrrrrrrrrr, dat neemt niet weg dat ik dit ook wel erg leuk vind! Hoewel ik het wel een geinige combinatie vond, zo`n sportief uiterlijk met een 1400motor (die overigens ook nog best pittig is!).
Sterkte!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
Mooi werk Daan.
Subframe is opzig wel aan het gewicht, maar het is niet ontilbaar. En als je je op dat moment wel even kwaad maakt dan lukt het vaak wel.
Gelukkig kan ik zulkde dingen mooi op mijn 2 kollomertje doen. Dus wat dat betrefd wel respect dat het met een krik en een assteuntje gaat.
Succes ermee!!
Test


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Bedankt voor al jullie reacties!
Het subframe is idd wle handelbaar maja dan moet hij nog een klein stukje die kant op….. of even met 1 hand richten omdat je met de andere hand de moer op de bout wilt draaien
En idd de dag erna een beetje nekklachten van de rare houding onder de auto
Maar tot zover gaat alles goed
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!





















Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Ziet er goed uit! Ik ben toevallig ook bezig met motors om te zetten. Nouja, eerst voorbereidend werk doen, dit onderwerp komt dus precies op tijd .
Mooi werk jah!
Met de gedachte van: Mm kheb vakantie… Wat zal ik es doen?
Ohja kheb nog een blokje liggen, lepelen we die er toch even in!!
In ieder geval, succes!
Groetjes Martijn
Mijn Fotosessie’s
_____________________________________
Huidig wagenpark:
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRS Aut. ‘91
Ex:
BX 19 TRI ‘89 | BX 14 Rallye ‘87 | BX Break 19 16V ‘92
BX 19 GTI ‘91 | BX 19 TRD Aut. ‘86 | BX 16 TRS LPG ‘85
BX 19 16V MK2 ‘91 | BX 19 TZD TD ‘91 | Xantia 2.0 SX Aut. ‘93
BX 19 GTI ‘92 | C2 1.4 VTR ‘07 | Xantia 2.0 Zender ‘94
Thijsvandebles schreef:Mooi werk Daan.
Subframe is opzig wel aan het gewicht, maar het is niet ontilbaar. En als je je op dat moment wel even kwaad maakt dan lukt het vaak wel.
Gelukkig kan ik zulkde dingen mooi op mijn 2 kollomertje doen. Dus wat dat betrefd wel respect dat het met een krik en een assteuntje gaat.
Succes ermee!!
Met mijn trashje hebben we het zonder jouw 1 kolommer gedaan, en gewoon met de GROTE krik het ding eronder gereden. Dat lukte best aardig.
Ich bin ein Breaker
Maar mijn krik is ook wel weer een uitzonderlijk ding.
Test
Lekker bezig, Daan!
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90