2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
XM 2L 16V Automaat "kantelende zuiger" ???
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 31 juli 2008 08:57 PM
  [ # 16 ]

Volgens de aankoopbrochure van de XM club staat idd dat het een 16V “kwaaltje” is met advies een auto niet aan te schaffen tenzij de prijs zo laag is, zodat je een motorrevisie kan realiseren.

Ik ben ook bang dat het geluid steeds erger gaat worden Shocked

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 31 juli 2008 09:12 PM
  [ # 17 ]

Tja, beide auto’s (de 2 liter automaat en de 90-er V6) laten staan…..
Geen bijzondere auto’s en te duur. De 2 liter heeft idd kantelende zuigers en een after-market lederen interieur, dus niet origineel en ik vind het lelijk.
De V6 is een typische rampenbak in mijn ogen, ik heb er 1 gehad. De elektronica is een absolute ramp. Type 1 V6 wordt pas goed vanaf modeljaar 1993. De beste is een type 1 V6 van modeljaar 1994 die tegen de serie 2 aan hikt. De looks van een serie 1 (dus met het mooie dashboard) met de betrouwbaarheid van een serie 2.

Je wilt niet sleutelen? Koop dan een C5, Xantia of 1 van de allerlaatste XM’s…..En let wel, de nieuwe onderdelen van XM’s worden schaars en daardoor duur.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 31 juli 2008 09:32 PM
  [ # 18 ]

De verkoper zei al dat het interieur er later in gezet was, dat vond ik al raar! maar lelijk vind ik het niet hoor Laughing

T’is niet zo dat ik nooit wil sleutelen, maar wil gewoons weer eens lekker rijden tijdens de restauratie van mijn ID waar ik wekelijks aan werk Rolling Eyes

Misschien kan ik beter op zoek gaan naar een andere 16V of een turbo want rijden in een C5? No Thanx Wink

Groet

Profiel  
 
XMTurboCT
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1691
Geregistreerd: 17-06-2006

Gepost: 31 juli 2008 09:56 PM
  [ # 19 ]

Heb nog nooit in een 16V gereden maar wel veel in een tct en het eerste type V6. Met de tct haal ik op lange afstanden met max 130 1 op 11. In de stad gaat het snel naar 1 op 8 a 9. De V6 is min 1 op 10 en max 1 op 7 a 8. Het geluid van de V6 vind ik geweldig. Maar een tct heeft ook voldoende pep.
En ik zou idd naar andere exemplaren op zoek gaan. Deze zijn toch wel flink aan de prijs. Heb een aantal maanden geleden nog een vrij zorgeloze V6 VSX gekocht voor 500 Euro. Aankoopkeuring gedaan: alleen een hoesje en een handremkabel. Nu doorverkocht aan een goede vriend die ff geen vervoer had. Voor 500 Euro lach je echt iedereen uit. Er staat nu een V6 voor 350 Euro bij het Motorhuis (sorry voor deze namedropping). Kun je haast geen buil aan vallen. Zit alleen geen APK meer op. Ga naar een goeie specialist en laat voor 1000 Euro onderhoud verrichten (bij wijze van spreken) en je lacht iedereen uit.

Maar goed, zo heeft iedereen zijn verhalen en voorkeuren Laughing

Groet,Arjan

Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2

Word lid van de XM Club!

Citroën XM turbo ct

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 02 augustus 2008 02:16 AM
  [ # 20 ]

Ik twijfel nog steeds, het is echt een XM die bij mij in de smaak valt love6 Wil er graag één kopen om te houden waarmee ik ook dagelijks woon/werk kan doen zonder de bank te breken Laughing

Ik heb eens een XM gehad met 160 k waar de automaat begon te slippen, en revisie kosten boven de 3000 euro uitkwam. Dat zijn ook dingen waar je rekening mee moet houden. Toch? Verder is deze auto tiptop Cool  Hier nog een foto van het interieur. Is het houten stuur en Selecteur een originele optie?

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 augustus 2008 02:18 AM
  [ # 21 ]

Niet mijn smaak maar het ziet er wel allemaal netjes uit.

Valt me trouwens op dat er op de knoppenrij op het dashboard 2 knoppen met een ledje zijn ?

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 02 augustus 2008 02:33 AM
  [ # 22 ]

Was me nog niet opgevallen. Weet je hoe het zit met dat stuur en Selecteur v/d automaat?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 augustus 2008 02:36 AM
  [ # 23 ]
super.alexander schreef:

Was me nog niet opgevallen. Weet je hoe het zit met dat stuur en Selecteur v/d automaat?

Stuur en selecteur zijn niet origineel. Trouwens, er is een terug-roepactie geweest van Citroen waarbij de auto’s met kantelende zuigers van een nieuwe set betere zuigers werden voorzien. Het is vreemd dat deze auto die behandelijk niet heeft gehad, je gaat daar door denken dat ie nooit bij een échte dealer is geweest voor onderhoud. Dan de prijs…. deze auto is duur. Helemaal als je in ogenschouw neemt dat de zuigers brak zijn. Ok, hij kan er oud mee worden, maar geef toe het hoort gewoon niet én het is een rotgeluid…. voor mij reden genoeg om em te laten staan Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 02 augustus 2008 02:48 AM
  [ # 24 ]

Ik ben het eens met Waterman. Je wordt een beetje (erg) verliefd op zo’n auto, maar dat gaat weer over als je hem hebt. Hij is mooi, maar veel te duur en die andere vraagt hij €6300 voor, dat is buitensporig belachelijk, €1000 is dik betaald en dan moet hij goed in orde zijn want anders is 500 nog te veel. Ik kon een mooie witte XM kopen van 1991 voor €150.

Het zijn geweldige en prachtige automobielen, maar ze zijn helaas weinig waard. Ik heb een mooie en goede TCT van 94 die ik niet meer gebruik, geschorst omdat hij piekfijn in orde is, maar geen stuiver opbrengt. Staat in een verwarmde ruimte gewoon op de vloerbedekking mooi te wezen.

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 02 augustus 2008 02:55 AM
  [ # 25 ]
Han S schreef:

Staat in een verwarmde ruimte gewoon op de vloerbedekking mooi te wezen.

je hebt toch wel de accu eraan zitten he, dan kun je nog eens rustig achterin gaan zitten om een boek te lezen in alle rust en comfort Laughing

wat dioe andere betreft van 6300, voro een rug mee zat(?) je op de vraagprijs van een poepmooie witte exclusive v6 full options… ergens in borculo geloof ik…

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 02 augustus 2008 03:01 AM
  [ # 26 ]
waterman771 schreef:
super.alexander schreef:

Was me nog niet opgevallen. Weet je hoe het zit met dat stuur en Selecteur v/d automaat?

Stuur en selecteur zijn niet origineel. Trouwens, er is een terug-roepactie geweest van Citroen waarbij de auto’s met kantelende zuigers van een nieuwe set betere zuigers werden voorzien. Het is vreemd dat deze auto die behandelijk niet heeft gehad, je gaat daar door denken dat ie nooit bij een échte dealer is geweest voor onderhoud. Dan de prijs…. deze auto is duur. Helemaal als je in ogenschouw neemt dat de zuigers brak zijn. Ok, hij kan er oud mee worden, maar geef toe het hoort gewoon niet én het is een rotgeluid…. voor mij reden genoeg om em te laten staan Wink


Bedankt jongens voor jullie feedback Cool

Salut

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 02 augustus 2008 03:01 AM
  [ # 27 ]

Ja, ik ga er regelmatig even lekker in zitten te relaxen en bedenk dan wat een geweldige wagens het zijn. Hopelijk maak ik het nog mee dat een bepaalde limburgse minister het voor elkaar krijgt dat ik die paar kilometers die ik er mee rijd betaalbaar worden. Nu is hij gewoon veel te duur en ik moest gewoon de keus maken. We hebben nog een Peugeot 206XS (weinig comfort) en een bijna 40 jaar oude Jaguar, dus de keus viel op de XM met veel pijn.

On topic: ik begrijp niet dan mensen 6300 euro durven vragen voor een XM van 1990. Ik kreeg een beste bod van 900 euro en mijn TCT is echt hardstikke goed in orde.

Profiel  
 
Simmetje
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Gepost: 02 augustus 2008 12:26 PM
  [ # 28 ]

Tja, alles is een keuze. Een 16v automaat is in de basis een prima keus. De automaat heeft bij deze motor weinig te lijden en gaat daardoor minder vaak stuk.

De kantelende zuigers horen niet, maar zoals Marco al zei is het behalve irritant niet schadelijk. Mijn 1e XM had er last van, en die is ermee over de 3 ton gekomen en rijdt nog steeds rond.

Het interieur vind ik echt spuuglelijk. Die aftermarket plasticlook houtrommel is niks voor mij, en aftermarket leer bij een XM is ook erg jammer.

De prijs is idd te hoog. Dit betaal je bij een specialist voor een mooie V6 van de laatste bouwjaren, met garantie.

Domme vragen bestaan niet.

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 27 september 2008 06:05 PM
  [ # 29 ]

Even een oud topic afstoffen Cool  Tijdje terug toch die 16V aangeschaft, had behoorlijk wat van de prijs af kunnen krijgen en ben aan de slag gegaan.

Kop eraf, carter er onderuit en nieuwe zuigers gekocht. De zuigers zitten er inmiddels in. Maar kwam een probleempje tegen Crying or Very sad  Bij het terugplaatsen van de oliepomp kwam ik er achter dat ik de pompketting gewoon met de hand kan verdraaien, dat was niet zo bij demontage. Ik zie dat het tandwiel op de krukas ook gewoon meedraaid. Weet iemand hoe dat hoort te zitten Rolling Eyes

Ik zal later wat foto’s plaatsen van de opratie

Alvast bedankt!

Profiel  
 
alexander
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 812
Geregistreerd: 15-01-2006

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 05 oktober 2008 06:08 PM
  [ # 30 ]

Carter er onder uit

Nieuwe Zuigers, eigenlijk zie ik het verschil niet met de oude zuigers behalve misschien de kleine “uitsparingen” aan de zijkant van de zuigers.

Zuigers erin

Cilinderkop er weer op, nieuwe distributieset en waterpomp gemonteerd, starten et voila, motor loopt als een zonnetje het geluid is weg Laughing

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook