even een vraag. Gisteren heeft mijn XM de hele dag op een parkeerplaats gestaan. Afgesloten uiteraard. Ik kwam terug en het eerste wat opviel was dat het klepje van de startcode open stond. Doe ik altijd dicht. Nog eens gekeken en inderdaad er is iemand in de auto geweest. Toch weer op slot gezet bij het weggaan. Deze inbreker werkte dus opvallend netjes. Mijn vraag: krijg je een XM zo makkelijk open.
Ik heb een 2.5 turbo diesel.
Die dag heb ik de hele dag meegereden in een Chrijsler 300 C. Dan ben je echt blij als je weer in een XM kan stappen.
Welke andere aanwijzingen had je dat er daadwerkelijk iemand in de auto is geweest?
waar heb je de wagen gekocht ?? Is dat erg ver van je vandaan?
Het schijnt ook weleens voor te zijn gekomen dat een particulier zijn wagen verkoopt, een reserve setje sleutels houd en de wagen ‘s-nachts weer ophaalt… dat in het kader van ,.... altijd handig om betaalde reserve onderdelen te hebben.
Als ik het zo hoor en er idd iemand is ingeweest heeft deze ws gecontroleerd of de code nog gelijk was… althans… das wat ik er van kan maken.
Enneh…, heb je kinderen of “vrienden” die een geintje uitgehaald kunnen hebben door je sleutels uit je zakken te lenen en de auto een stukje verder wilden neerzetten of wellicht stelen ?
Dat geintje heb ik al eens meegemaakt , toen ik in de auto stapte in het donker dacht ik “wat voelt die pook toch glibberig aan !”.
Hadden ze er een condoom omheen gedaan , getver !
Ach ja , muzikanten hè !
Groet ,
Dirk
XM TCT Ambiance`94
Re: krijg je een XM makkelijk open?
Met een beetje handigheid is een inbreker zo binnen. Ook zonder braakschade als het moet.
xm open maken
ik ontdekte dat spullen in de auto anders lagen. het klepje van de codering stond open en het snoertje van het navigatiesysteem lag op de grond i.pv. het dashbordvakje.
De auto heb ik al jaren in mijn bezit en de vorige eigenaar had nooit kunnen weten waar de auto stond.
Ik ben enigszins angstig want uiteraard verstop je wel eens iets in je auto zodat je niet alles hoeft mee te nemen.

Totaal aantal Berichten: 3385
- C5 Break 2.0-16V
Re: xm open maken
leo greiner schreef:ik ontdekte dat spullen in de auto anders lagen. het klepje van de codering stond open en het snoertje van het navigatiesysteem lag op de grond i.pv. het dashbordvakje.
De auto heb ik al jaren in mijn bezit en de vorige eigenaar had nooit kunnen weten waar de auto stond.
Ik ben enigszins angstig want uiteraard verstop je wel eens iets in je auto zodat je niet alles hoeft mee te nemen.
Dat is altijd het risico dat je neemt als je spullen achterlaat in de auto. Of het nu netjes gebeurt of niet, binnen komen doen ze. Je moet het zo oninteressant mogelijk maken en dus laten zien dat er niks in de auto ligt. Dashbord kastje geopend laten(zonder er iets in) Radio(frontje) eruit geen zichtbare zuignapsporen van je navigatiesysteem op het raam. Gewoon de indruk wekken dat er niks is, dan valt het wel mee.

Totaal aantal Berichten: 2329
- C5 V6 Exclusive BVM5
misschien dat je onverhoopt op het knopje van je afstandbediening drukte, die dingen zijn redelijk gevoelig.
doet me gelijk denken dat ik m’n startcode maar eens om moet zetten….. 4 keer hetzelfde getal intikken….foute boel
Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Totaal aantal Berichten: 5019
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Willem schreef:misschien dat je onverhoopt op het knopje van je afstandbediening drukte, die dingen zijn redelijk gevoelig.
Yep, gebeurt mij ook regelmatig. Lullige plaats, op de zijkant van de sleutel.
par eXeMple! schreef:Willem schreef:misschien dat je onverhoopt op het knopje van je afstandbediening drukte, die dingen zijn redelijk gevoelig.
Yep, gebeurt mij ook regelmatig. Lullige plaats, op de zijkant van de sleutel.
Heb het ook al meermaals meegemaakt,vooral als je nog iets uit je zakken wil halen ,en per abuis op het knopje drukt,hij is zo terug open.

- C5 Break 2.0-16V
Peteryed schreef:Ik mag toch hopen dat hij dan na een aantal seconden weer opslot gaat?
Zo werkt dat op een nieuwer model zoals C3 of C5 maar nog niet op een Xm. (een van de voordelen van multiplex bekabeling) Een C5 heeft bovendien twee knoppen op de AB (dicht open) de Xm maar één. Als die blijft hangen heb je al een probleem.
De simpele methode is om de AB zo vast te pakken zodat je de knop niet in kunt drukken, totdat je buiten bereik bent; dan pas in je zak stoppen.
vwb inbreken, bij iedere auto met portieren die over de regengoot vallen, zoals de Xm, is het mogelijk om met brute kracht het portier van boven naar buiten te buigen. Dan kan je met een lange haak bij de vergrendelingsknop, maar simpel is het niet.
C5 2.2HDi16v Exclusive, 5-bak Gris Aluminium, 2002
in de familie
C6 2.7HDi Exclusive, Ganache, pack Lounge
Xm V6 Exclusive, ES9J4 5-bak Bleu Mauritius
CX 25GTi, 5-bak Gris Perlé
Sm 3.0, 5-bak Blanc Meije

- C5 Break 2.0-16V
eviltwin schreef:Peteryed schreef:Ik mag toch hopen dat hij dan na een aantal seconden weer opslot gaat?
Zo werkt dat op een nieuwer model zoals C3 of C5 maar nog niet op een Xm.
Geweldig, dit soort dingen geeft een automerk karakter. Ik als onervaren auto openbreker heb twee keer een auto open moeten breken. (Nee, niet om er iets uit te jatten of wat voor foute dingen ook maar. 1e keer bij een Skoda Octavia met een te lege accu. Een soort “veilige modes"zet hem automatisch op slot zelfs met sleutel in contact. En een ZX van een vriend die de deur dichtslaat met de sleutel er nog in.) En ik moet zeggen met een beetje geduld gaat het goed. Kan je nagaan hoe iemand het doet die dit vaker doet. Auto’s heb je zomaar open.
ik heb het wel eens gehad dat ik met mijn sleutel op afstand een andere xm kon openen…
misschien toch een gapjas???
Misschien is dit de truc
http://nl.youtube.com/watch?v=6YK7wpw_pXg&NR=1
Als het niet gaat zoals het moet…Dan moet het maar zoals het gaat
2CV6 Club ‘87
Grappig hoor zo’n tennisbal truc… Heb ook wel eens vergist met de sleutels van m’n XMs en met de sleutel van de één de ander opengemaakt, gewoon door de sleutel in het slot te steken…
Misschien toch een beetje meer een type 1 type… of toch type 2
Citroën XM turbo ct
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!