Even een vergelijking, bij ons in de parkeergarage ligt een gietvloer die spekglad is als het heeft geregend, zeg maar ijs. De Abs klapt er direct in en je glijdt echt rechtdoor. Nu heb ik vorige maand met de cabrio met Vredesteins H-trac geloof ik eronder daar gereden, grip was perfekt, vertraging zoals het hoort.
Met de 10.000km oude Michelin Energy’s glijden, abs en geen vertraging.
Met de winterbanden van Ree vorige week snoeiharde remvertraging, perfekt.
Vanmorgen wederom in een natte garage merk ik gewoon dat de Energy’s, welliswaar veeeeel stiller dan de Vredesteins of de winterbanden, geen grip hebben op nat wegdek.
En aangezien dat voor mij de belangrijkste reden is, baal ik er best van dat ik ze heb…
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!





















Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Archi schreef:En voor banden heb ik weer andere goeikope adresjes
Michelin? Of welke sloffen ga je laten zetten?
Vredestein.
























Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Zo, gisteren een aantal zaken laten uitvoeren:
nieuwe D-riem met span- en looprollen,
riem was droog maar zag er nog prima uit
nieuwe waterpomp,
vertoonde flinke lekkage, zal het lichte kv verbruik wel verklaren
nieuwe multiriem,
deze was echt slecht
1 stuurkogelhoesje vervangen,
zat een scheurtje in
aut. versnellingsbakolie ververst,
voor de 2e keer in korte tijd.
Kan er weer even tegen!





















Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Ook de looprollen van de multiriem vervangen?
In ieder geval past je portemonnee weer in je achterzak
Is het correct dat de Distributieriem bij de 2L 16V iedere 80.000 km vervangen moet worden? Ik ben naar een XM wezen kijken met 104.000 km met garagebonnen maar van een riemwissel is nix bekend
Iemand?
super.alexander schreef:Is het correct dat de Distributieriem bij de 2L 16V iedere 80.000 km vervangen moet worden? Ik ben naar een XM wezen kijken met 104.000 km met garagebonnen maar van een riemwissel is nix bekend
![]()
Iemand?
geen riemwissel bekend of met harde bonnen aantoonbaar is (bij mij iig )vervangen. Hier zit overigens wat marge maar ja… de blauwe ogen van de verkoper
Bij de ax die ik kocht zou alles ook gedaan zijn, toch maar ff een nul beurtje en wat bleek…. pfff compleet verrotte spanrol…
daarbij, rij van de xm 16v de riem alsjeblieft niet op tot de uiterste kilomter… Die dingen hebben de reputatie voortijdig het leven te laten…
super.alexander schreef:Is het correct dat de Distributieriem bij de 2L 16V iedere 80.000 km vervangen moet worden? Ik ben naar een XM wezen kijken met 104.000 km met garagebonnen maar van een riemwissel is nix bekend
![]()
Iemand?
geen riemwissel bekend of met harde bonnen aantoonbaar is (bij mij iig )vervangen. Hier zit overigens wat marge maar ja… de blauwe ogen van de verkoper
Bij de ax die ik kocht zou alles ook gedaan zijn, toch maar ff een nul beurtje en wat bleek…. pfff compleet verrotte spanrol…
daarbij, rij van de xm 16v de riem alsjeblieft niet op tot de uiterste kilomter… Die dingen hebben de reputatie voortijdig het leven te laten…
Je hebt gelijk, bij twijfel vervangen! maar officieel bij iedere 80.000 volgens het WPHB??
Gr. Alex
super.alexander schreef:Je hebt gelijk, bij twijfel vervangen! maar officieel bij iedere 80.000 volgens het WPHB??
Gr. Alex
ja das dus het probleem. De een zegt 80, de ander 120 en weer iemand anders zweert bij 60…
zeg jij het maar… er zijn in het verleden idd 60k riemen geweest maar ja, welke zit er nu op he… daarom.. zwop, met rollen en waterpomp. better safe then sorry.





















Totaal aantal Berichten: 2155
Geregistreerd: 09-05-2005
- C3 1.4 VTi Exclusive
Na 130000 gedaan.
Ries schreef:Na 130000 gedaan.
jij sneaky gokker









Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Toevallig vandaag nog ff bij de dealer nagevraagd:
Officiele interval is 120.000. Bij wat zwaarder gebruik of bij relatief weinig kilometers per jaar is 90K verstandig bij de 16v. Denk idd aan de spanrol want deze laat men nog weleens zitten…
Domme vragen bestaan niet.
Simmetje schreef:Denk idd aan de spanrol want deze laat men nog weleens zitten…
gevalletje penny wise, pound folish denk ik zo…
Volgens Citroen Ruesink ook 120.000 km
super.alexander schreef:Volgens Citroen Ruesink ook 120.000 km
of 4 jaar (5?).