1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
   
Probleem dat snel inzakken heet
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 06 augustus 2008 11:35 PM

De DS van mijn ouders zakt vrij snel tot de grond

Nu hoor ik dat je het volgende moet checken:

1. voorraadbol
2. stuurhuis
3. hoogteregelaar
4. retour leidingen
5. remservo

1. Voorraadbol, is eruit geweest en bijgevuld.

2. Stuurhuis, stuur naar de uiterste linker en rechter kant gedraaid maar pomp gaat niet sneller aan.

3. Hoogteregelaar, geen idee waar deze zit ben nog steeds een leek Sad, als iemand een goede beschrijving weet, wil deze demonteren en reviseren met een revisieset, wat komt hier bij kijken als ik zo min mogelijk lekage wil hebben.

4. Retour leidingen, Ik begreep dat deze op de hoogteregelaar zaten ?, hoe herken ik deze, ik begreep dat als hier veel olie uitkomt dat je al een stap verder bent met de oorzaak.

5. Remservo, tja omdat Vlietmans hiermee op de proppen kwam haha, waar zit deze en kan deze gereviseerd worden met een revisiesetje?

tips zeer welkom Smile

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 06 augustus 2008 11:39 PM
  [ # 1 ]

Waar zit je remservo in je lijstje?
Overal waar druk op staat kan lekkage optreden…

knuffel

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 06 augustus 2008 11:43 PM
  [ # 2 ]
vlietmansje schreef:

Waar zit je remservo in je lijstje?
Overal waar druk op staat kan lekkage optreden…

Staat erbij, nog tips voor mij .. Ik had zelf het idee om met de drukregelaar te beginnen, qua revisie, en de retour leidingen te bekijken, maar weet niet waar ik beide kan vinden.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 07 augustus 2008 12:20 AM
  [ # 3 ]

De hoogteregelaars zitten links in de wagen. Voorste zit zo’n beetje bovenop de onderste draagarm, en kun je zien als voorspatbord en afdekplaat eraf is.
Achterste zit achter de afdekplaat bij het achterwiel, en kun je zien als achterspatbord (en afdekplaat) eraf is.

knuffel

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 07 augustus 2008 02:14 AM
  [ # 4 ]

Als de veercilinders versleten zijn , wat niet denkbeeldig is na al die jaren op en neer , zakt de DS ook als een kaartenhuis in elkaar Idea

Als je stuurhuis slecht is stort de DS sneller in elkaar dan Herman Brood van het Hilton Wink

Als je het stuurhuis wilt testen kun je ook de leiding op het stuurhuis even losmaken en er een dun voelermaatje tussen stoppen , draai de moertjes weer aan en kijk hoe vaak de pomp nu inslaat , het stuurhuis is dan immers buiten het hydraulishe circuit om en doet even niet meer mee zal ik maar zeggen , als de pomp veel minder inslaat dan is het duidelijk Wink

Maar zoals gezegd kunnen lekkages overal optreden hoor Wink

Controleer ook de leidingbundel in de linkerdorpel eens , het zal de eerste niet zijn die problemen geeft Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 07 augustus 2008 08:41 PM
  [ # 5 ]

Wat is “vrij snel”?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 07 augustus 2008 08:48 PM
  [ # 6 ]
bogaard77 schreef:

Wat is “vrij snel”?

bij een rit van 20 minuten daara stilstand 2 tot 10 minuten, ik weet dat mijn oude DS voor zeker 1 uur omhoog bleef staan.

Profiel  
 
benjamin
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 322
Geregistreerd: 06-05-2005

Gepost: 07 augustus 2008 10:21 PM
  [ # 7 ]
lupolo schreef:
bogaard77 schreef:

Wat is “vrij snel”?

bij een rit van 20 minuten daara stilstand 2 tot 10 minuten, ik weet dat mijn oude DS voor zeker 1 uur omhoog bleef staan.

Check je stuurhuis maar eens goed Wink

When We Do Good , No One Remembers , When We Do Bad , No One Forgets !!!!!!!!

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 07 augustus 2008 11:03 PM
  [ # 8 ]
benjamin schreef:
lupolo schreef:
bogaard77 schreef:

Wat is “vrij snel”?

bij een rit van 20 minuten daara stilstand 2 tot 10 minuten, ik weet dat mijn oude DS voor zeker 1 uur omhoog bleef staan.

Check je stuurhuis maar eens goed Wink

Maar is de truuk om het stuur in de uiterste richting te draaien dan niet afdoende?, de pomp slaat op dat moment niet meet aan oid ..

Wat mijn trouwens wel laatst opviel is dat de auto +/-10 min. stil stond waarna mijn vader in de auto zat en ik op de dorpel ging staan en de auto toen sneller zakte.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 08 augustus 2008 12:17 PM
  [ # 9 ]

Wat is het interval tussen aanslaan van de pomp?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
langevelsloo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005

- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Gepost: 08 augustus 2008 03:53 PM
  [ # 10 ]

@ Sjaak:

Wat heb je met het oude stuurhuis gedaan?

Cool

DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03

Profiel  
 
M'thijs
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 657
Geregistreerd: 22-11-2005

Gepost: 11 augustus 2008 02:55 PM
  [ # 11 ]
Sjaak de Bollenboer schreef:
lupolo schreef:
bogaard77 schreef:

Wat is “vrij snel”?

bij een rit van 20 minuten daara stilstand 2 tot 10 minuten, ik weet dat mijn oude DS voor zeker 1 uur omhoog bleef staan.

Lupolo. Ik heb nog steeds exact hetzelfde. Mijn pomp sloeg eerst om de 4 seconden aan. Vooraadbol vervangen en hij sloeg vervolgens om de 8 seconden aan. Nieuw stuurhuis erin en om de 14 seconden.

Maar geen van alle oplossingen zorgde ervoor dat hij minder snel in elkaar stort. Als ik ga tanken en vervolgens weer instap moet ie al weer een paar cm stijgen. Na een minuut of tien ligt ze helemaal op de grond. Omdat de DS als ik binnen t uur weer instap snel stijgt vind ik t wel goed zo. Misschien ooit de remservo.

Waarom dit hele verhaal? Nou let erop dat de dingen die in je lijst staan niet altijd meteen iets opleveren.

Herkenbaar. Mijn Ds ligt ook erg snel (vooral achter) op de grond, na het uitstappen kun je erop wachten om ‘m te zien zakken. Dit terwijl de HD pomp maar zo’n 2 tot 3 keer per minuut aanslaat (dus dat is prima), en de auto ook best snel omhoog komt. Vreemd. Ik vind het ook wel best eigenlijk, want verder is alles ok.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 augustus 2008 04:16 PM
  [ # 12 ]

Je komt er alleen achter door stelselmatig onderdelen buitenwerking te stellen en het effect te meten.
Te beginnen met het primaire circuit tot aan de HD regelaar.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 11 augustus 2008 04:38 PM
  [ # 13 ]
bogaard77 schreef:

Je komt er alleen achter door stelselmatig onderdelen buitenwerking te stellen en het effect te meten.
Te beginnen met het primaire circuit tot aan de HD regelaar.

Dit was ik ook van plan, ik dacht zelf ..

de leidingen (retour) eraf en daarna om de beurt testen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25739
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 11 augustus 2008 05:03 PM
  [ # 14 ]

welke retour?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 11 augustus 2008 06:29 PM
  [ # 15 ]
bogaard77 schreef:

welke retour?

die van de vering van de wielen, dacht ik eerst te controlleren (4x dus), heb er nog niet echt verstand van maar dacht dus eerst de retouren van de wielen te bekijken, daarna de rest.

Ik betwijvel namelijk of het het stuurhuis is doordat ik deze in de uiterste stand heb gedraaid en de pomp niet sneller aangaat oid.

Profiel  
 
 
1 van de 4
 1 2 3 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook