in dubio
Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2427

Gepost: 07 augustus 2008 01:30 AM

T is gewoon nog echt zover gekomen, ik heb nu zoveel projecten dat ik niet meer weet wanneer ik aan welke moet beginnen, verdergaan etc….

anyway, waar t om gaat is het volgende.
Ik heb net van de week een GTiT2 prestige gekocht. Zonder blok. Het is idee was m gewoon te slopen maar de wagen is verder in redelijk goede staat en waarschijnlijk gewoon zonder veel problemen apk waardig. Maarja zonder blok heb je er niet veel aan nietwaar?

Ik heb een turbo1 blok liggen. Die is goed, en zou ik erin kunnen bouwen.

Is dit raadzaam? aangezien ik er zelf niet in zal gaan rijden….. Ik heb al wagens genoeg.
Hij zal dan weer verkocht moeten gaan worden. Ik geloof echter dat de markt voor CX-en en dan helemaal voor prestiges behoorlijk dun is…

CX GTi Turbo 2 - All Black

Profiel  

cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3909

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 07 augustus 2008 01:59 AM
  [ # 1 ]

Re: in dubio

Evan schreef:

T is gewoon nog echt zover gekomen, ik heb nu zoveel projecten dat ik niet meer weet wanneer ik aan welke moet beginnen, verdergaan etc….

anyway, waar t om gaat is het volgende.
Ik heb net van de week een GTiT2 prestige gekocht. Zonder blok. Het is idee was m gewoon te slopen maar de wagen is verder in redelijk goede staat en waarschijnlijk gewoon zonder veel problemen apk waardig. Maarja zonder blok heb je er niet veel aan nietwaar?

Ik heb een turbo1 blok liggen. Die is goed, en zou ik erin kunnen bouwen.

Is dit raadzaam? aangezien ik er zelf niet in zal gaan rijden….. Ik heb al wagens genoeg.
Hij zal dan weer verkocht moeten gaan worden. Ik geloof echter dat de markt voor CX-en en dan helemaal voor prestiges behoorlijk dun is…

een prestige turbo 2 is wel een zeer chique vertoning, en staat garant voor veel zweef- en rijd genot.  dus als het even kan niet hoeft, niet slopen.
alleen heeft een turbo 1 niet een andere kabelboom ? zo ja, ben je niet klaar met alleen het blok. ik kan dat alleen niet overzien.
en origineel als turbo 2 is ie het mooiste (als turbo 1 wellicht minder aantrekkelijk… .??) . als je voor niet te veel zo’n blok (turbo 2) kan vinden, is die auto wellicht het makkelijkste weer op de weg te krijgen - en heb je een prestige turbo 2 gered !!  en in die versie/uitvoering raak je die ook echt wel weer kwijt !! 

groet !

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  

Evan
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 07 augustus 2008 10:34 PM
  [ # 2 ]

mmm, de vorige eigenaar had niet veel vertrouwen meer in turbo2 blokken na 3x gescheurde zuigers te hebben gehad (in verschillende blokken) ......
is dat een bekend kwaaltje?

enne

nog iets: is er ooit Vip interieur in prestiges geleverd?
ik vind dat grijs velours helemaal niets namelijk.

Profiel  

wendela (verbannen)
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 8480

- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Gepost: 07 augustus 2008 10:50 PM
  [ # 3 ]

De zuigers zijn de zwakke delen van die motor, ja.

Profiel  

25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4911

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 07 augustus 2008 11:19 PM
  [ # 4 ]

iets anders dan grijs velours (of iets dat daar op lijkt) ben ik in een prestige nog nooit tegengekomen… De stoelen/bank zijn uiteraard uitwisselbaar met een berline, maar met de achterdeurpanelen blijf je zitten Crying or Very sad

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 07 augustus 2008 11:33 PM
  [ # 5 ]

als je genoegen neemt met een stiknaad kun je met wat visgraatstof en wat zwarte verf voor vinyl best een end komen, helemaal prachtig is het niet natuurlijk…..

die zuigers zijn zeker niet uitwisselbaar met een turbo 1 gti blok of een ongeblazen gti blok?

Profiel  

Evan
> 2000 berichten

Gepost: 22 augustus 2008 06:23 PM
  [ # 6 ]

wat zijn de verschillen in onderblok tussen turbo1 en turbo2?

ik heb namelijk nog een redelijk goed turbo 1 blok liggen. Zou ik daar een T2 kop op kunnen leggen zodat alle sensoren etc die normaal in een turbo2 zitten gebruikt kunnen worden???

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook