




















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Ik ken de auto niet, maar de prijsstelling en de ‘meeneemprijs’ opmerking doet niet veel goeds vermoeden. Als LPG ingebouwd is met gasmengstuk heb je waarschijnlijk veel last van backfires. Controleer ook de airco, die werkt waarschijnlijk niet meer.
Waarom knap je eigenlijk niet je eigen GTi op?














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Een 2500 met gas én een mengstuk is een drama. Daar moet je met een hele grote boog omheen lopen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Net als wat Frederik zegt ik zou gewoon gas in je huidige CX gooien .
Groet ,
Mark
enjoy flying Citroën





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Dus: kopen en rap weer terugbouwen naar benzine.
kun je de installatie weer doorverkopen…
De auto zelf ziet er niet echt slecht uit toch?!
‘Spirit of avant-garde’














































Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pascal schreef:Dus: kopen en rap weer terugbouwen naar benzine.
kun je de installatie weer doorverkopen…
De auto zelf ziet er niet echt slecht uit toch?!
Wat wil met een gebruikte installatie doen als je die toch niet mag gebruiken? Als er geen E4 keur op zit en geen tank-certificaat bijzit, is de hele installatie waardeloos.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste





















Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006
- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Pascal schreef:Dus: kopen en rap weer terugbouwen naar benzine.
kun je de installatie weer doorverkopen…
De auto zelf ziet er niet echt slecht uit toch?!
Er zal wel een reden zijn waarom hij zo goedkoop is.





















Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Re: kent iemand deze auto ?
pete72ds schreef:
Ik denk erover na om eens naar deze dame te gaan kijken maar vroeg me af of iemand deze auto en garage kent ?
staat al een tijdje te koop geloof ik.
Ik had deze vraag ook al gepost bij algemeen maar denk dat dit een een betere plaats is.
iemand ?
Ik zal maar even een duit in het zakje doen
De auto ken ik niet maar de garage daarin tegen wel en die is netjes gezegd discutabel.
doe er mee wat je wilt kijken kan altijd maar kopen…... maar ik raad het je af.
George
Citroen c32 Hilton XLS
Je kunt de cx altijd een keer goed onder de loep nemen,neem een kenner mee.
Hij kan daar vast wel de brug op.
Een 2500 met een ouderwetse gas-installatie is echt waardeloos.
Het zou mij verbazen als het een harde cx is,anders was hij daar wel duurder geweest.
Gr Raymond
Het was een cx of niks





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
waterman771 schreef:
Wat wil je met een gebruikte installatie doen als je die toch niet mag gebruiken? Als er geen E4 keur op zit en geen tank-certificaat bijzit, is de hele installatie waardeloos.
Ik ken iemand die de moeite neemt om een nieuwe gasinstallatie uit een net gekeurde auto te halen ( C-Kadettjes in dit geval) en deze weer inbouwt in soms wel drie auto’s (van hetzelfde merk/ type) achtereen en de auto’s vervolgens laten keuren om er maar een gaskenteken op te krijgen.
Een beetje omslachtig misschien, maar na de keuring kan er dan een tweedehandsinstallatie in…
‘Spirit of avant-garde’
Als de bak nog goed schakelt, heb ik wel interesse.
Met 160 dkm op den teller is deze bak bijna 90 dkm jonger dan de mijne en de hele auto is goedkoper dan een bakrevisie.
De rest kan dan dienen voor een sloopmeeting….......ik heb alleen de bak nodig en wat leidingwerk.
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).




Totaal aantal Berichten: 290
Geregistreerd: 31-03-2006
- ID/DS Dspecial
- C3 1.4i
Als je nog steeds belangstelling hebt….
Een paar honderd meter verder in Drachten is garage Blikwerk.
Vraag Bram(Blikwerk) of hij een aankoopkeuring voor je auto wil doen.
Ik heb hetzelfde met mijn net aangeschafte XM gedaan.
Bram is Citroen-liefhebber en kenner in hart en nieren, net zoals zijn monteurs. Hij zal je zeker een onafhankelijk en objectief advies kunnen geven.
Misschien kent hij de auto wel en kan hij je zo telefonisch al een advies meegeven.
Succes!
Dit is mijn project… http://www.nieuwzaailand.nl/over_het_project
En natuurlijk onze sleutelplek http://www.sleuteltje-11.net (We hebben nog plaats in de stalling)