Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
de motorruimte moet even op zich wachten want daar heb ik eerst wat onderdelen voor nodig. Daarom ben ik vandaag met het dash bezig gegaan…
zo trof ik het vanmorgen aan:
Ik had gisteren tenslotte al wat voorwerk gedaan.
Toen moest ik eerst nog even wat kabelboompjes uitpluizen voor de achterruitenwisser en de open deur indicator, deze heb ik vervolgens achter het dash gesmeten
Noujah toen het kabel gebeuren klaar was ook maar even het zwarte dash gemonteerd, plus al was kapjes etc… De rest van het interieur komt morgen. Dan komen er wel foto`s van.
Nu eerst nog even een foto van de klokjes…. de ax klokjes wel te verstaan!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Zo, Dat noem ik nog eens uitgebreid stofzuigen
Waarom AX klokjes? Trouwens wel mooie klokjes
Ik denk dat Daan Ax klokjes neemt omdat die lijken op BX 4TC klokken, en passen in een type III dash van een BX.
Test

- BX Sport MK2
- AX GT chic
BunnY schreef:Waarom AX klokjes? Trouwens wel mooie klokjes
Het is een mooie combi van Bx sport klokjes en een serie 2 Klokjes. Dus ideaal voor mijn Bx gezien het een type 2 Bx sport wordt.
Zo ziet ongeveer een Bx sport klokken eruit.
Je ziet dan wel overeenkomsten bij bijde… En ik had ze nog liggen.
Thijsvandebles schreef:Ik denk dat Daan Ax klokjes neemt omdat die lijken op BX 4TC klokken, en passen in een type III dash van een BX.
Ze passen idd prima!!! Met weinig aanpassingen
Dat dashboard doet mij dan weer dneken aan een CX (GTI 25 )

- BX Sport MK2
- AX GT chic
BunnY schreef:Dat dashboard doet mij dan weer dneken aan een CX (GTI 25
)
klopt is (bijna) hetzelfde!
Hey… Ik begin het onderscheid te kennen (voel me wel trots nu
).
eigenlijk omdat ik alleen nog maar in een CX 25GTI gezeten heb hoor maar dat zeggen we er niet bij

Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Ik vind het wel rete-strak staan, dat Jaeger-klokkenspel van de AX. Alsof het ervoor gemaakt is!!
Goede vondst inderdaad!
Ich bin ein Breaker

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Vandaag weer met de “1400” bezig geweest…
Maar eerst even foto`s van het interieur gemaakt…. Want welk interieur past er nou mooier in een sport MK2 dan een vroeg GTI visgraat interieur?
Ik moet alleen nog de BX stijlen en de hoedenplank. De B stijlen heb ik bewust nog niet gedaan want ik moet nog even een kabeltje trekken voor me 2de interieur verlichting.
Het dashboard mist ook nog een paar kapjes maar dat komt nog wel, nu eerst de motor!Vandaag eerst maar is de kap opengetrokken:
Daarna schoongemaakt (waar ik straks nu goed meer bij kan) de schutbord bekleding gemonteerd en een nieuwe octopus erin gelegd.
Het schutbord isolatie moet alleen nog wat vaster gemaakt worden met een lijm ofzo, en wat niet meer zwart is weer zwart worden.
foto`s:
Het ziet er allemaal prima uit, het lijkt me een monsterklus maar je hebt blijkbaar het geduld en de kunde ervoor! Hulde!
Emiel

Totaal aantal Berichten: 6201
- C1 1.0 Collection
- Overig Toyota Auris Hybrid Touring Sports
Ik ben diep onder de indruk Daan.
Kan niet wachten op het eindresultaat!

- BX Sport MK2
- AX GT chic
bijde bedankt!!!
Van zulke reacties krijg ik weer meer zin en meer zelfvertrouwen
Ik heb vanavond ook al redelijk hitte bestendige zwarte kit gekocht voor de isolatie mat… kan tot 90 graden, maar het zit toch aan de achterkant dus lijkt me genoeg
Morgen nog even hitte bestendige zwarte spuitverf zoeken voor de mat en nog een aantal dingen bij te stippen. Ook maar is kijken of ze nog spuitverf hebben dat tot 1100 graden kan (heb ik wel is zien staan) voor het spuitstuk want roestbruin is niet me lievelingskleur

Totaal aantal Berichten: 5511
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Leuk projectje McDean!
Alleen hoe zit het met Apk!
Der komt nou toch een zwaardere motor in, en andere ophanging? Dan moet hij toch weer door de RDW gekeurd worden!
Hoe kom ik daarbij?
Bij een autoprogramma Gevaar op de weg (SBS) werd een Golf2 aangehouden. Bleek dat de 1.3 vervangen is door een GTI-blok!
En dat stond niet op de papieren. Dus de wagen werd inbeslag genomen
ik hoop dat ik je niet ontmoedigd, vindt het wel leuk dat je hem motorisch ook aanpakt!
Succes,
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?