Heren toch! Dat bestookt elkaar maar, en nog over de rug van de meeuw en ander gevogelte ook. Maar goed een AK2M dus voor de rode. Douwe, jouw tip is me destijds ontschoten… Maar ik kom zo’n blok vast nog wel tegen.
Vanavond de luchthapper en grille weer gemonteerd en nog wat andere ditjes en datjes aangepakt. Het autootje ziet er nu prachtig uit, maar ik vind het kleurverschil van het rechter voorportier wel jammer. In de originele deur zit een flinke deuk en dat is ook zo wat. Nou ja, t.z.t. maar spuiten. De auto zal er niet minder om rijden. Het is immers ook een opknapbeurt en geen restauratie.
Yvar.
Afgelopen dinsdag met meneer van Zon een brug opgezocht om onze Dyanes het nodige onderhoud te geven en van glimmende spullen te voorzien. Het liep aardig uit en om middernacht waren we pas klaar… Mijn oliefilter wil niet los. Het spatbord moet er maar af om een slag te maken, want het kreng zit muurvast. In ieder geval de motor- en bakolie vervangen.
Zo op de brug de remleidingen eens bekeken -het gedeelte dat langs het chassis loopt- en die zijn roodbruin van de roest… Ik had het niet gezien, maar daar is de apk voor. Foei keurmeester! Maar het spul wordt deze winter vervangen door de originele flexibele leidingen. Douwe, heb je dat bevestigingsmateriaal voor op de draagarmen nog voor me?
Hier en daar een deukje, krasje en plekje, maar gepoetst en met de nette velgen en de nieuwe banden is het wel bling bling hoor: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/
Ik ben zo blij met het apparaat
Yvar.
Schitterende auto! Vraagje: was het een luxe of een confort? Verder zag ik een foto van een sticker hoe het dak te openen. Is het origineel in jouw bezit? Misschin leuk voor de club (of particulier) om na te maken.
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Schitterende auto! Vraagje: was het een luxe of een confort? Verder zag ik een foto van een sticker hoe het dak te openen. Is het origineel in jouw bezit? Misschin leuk voor de club (of particulier) om na te maken.
Hoi Frank,
Thanks! Het is een Confort. De sticker is origineel en zit in de Belgische Dyane 6 van Rinze. Hij is lid van de D.V.N. en woont ook in Groningen. Ik kan hem wel eens vragen of de sticker gereproduceerd kan worden. Geen idee of het nog los kan.
Ik ben ooit een originele autohoes voor een Dyane tegengekomen, maar toen niet gekocht. Dat was een leuk hebbeding geweest!
Yvar.
Niet met de Dyane naar Rochefort komen heeft toch positieve gevolgen gehad. Wat een geweldig mooi resultaat!























Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Denk dat ik binnenkort eens naar Groningen kom om dit moois in het echt te bewonderen!
Jeroen
Niet met de Dyane naar Rochefort komen heeft toch positieve gevolgen gehad. Wat een geweldig mooi resultaat!
Tijdens dat weekend had ik een ingelast optreden op zo’n heipalen festival van ID&T. Een Belgisch recreatiegebied werd een dag lang geteisterd door de meest verschrikkelijke en deprimerende herrie die hardcore house heet Maar de Leffe blond in het prachtige Gent maakte ‘s avonds veel goed
Ik ben echt heel blij met het mooie resultaat. De auto blijft natuurlijk wel wat dans sons jus, maar dat kan ze prima hebben. Het belangrijkste is dat ze -op een plekje in de voetenbak na- keihard is. En wat rijdt ze goed!
Denk dat ik binnenkort eens naar Groningen kom om dit moois in het echt te bewonderen!
Je bent van harte welkom. Laat het maar even weten. Ik ben vanaf nu ruim anderhalve week vrij.
Yvar.
Net even op Yannick’s site gekeken naar de feiten over de productie in Vorst. Werden de Dyanes na 1968 in Vorst dan alleen voorzien van een typeplaatje?
Apple staat mij vooralsnog niet toe om hier direct foto’s te plaatsen. Dan maar een link naar zo’n Belgisch typeplaatje op een Dyane uit 1969: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/2784456057/
Net even een kort stukje ‘moeten’ rijden met de rode -met een Frans typeplaatje- en wat rijdt ze toch goed En voor een bepaald forumlid die het motortje van de rode een doorn in het oog is; ik kreeg net van een voorbijganger de opmerking dat ze zo prachtig loopt… En dat is ook zo
Yvar.
Yvar schreef:Net even op Yannick’s site gekeken naar de feiten over de productie in Vorst. Werden de Dyanes na 1968 in Vorst dan alleen voorzien van een typeplaatje?
Apple staat mij vooralsnog niet toe om hier direct foto’s te plaatsen. Dan maar een link naar zo’n Belgisch typeplaatje op een Dyane uit 1969: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/2784456057/
ik weet niet of dat is wat je bedoelt, maar las gister op, ik meen, 2cv.nl dat er tussen ‘68-‘69 a-types zijn geleverd zonder ingeslagen chassisnummer met alleen een gepopt plaatje. wil niet zeggen dat alle atypes van die tijd geen ingeslagen nummer hebben.
douwe
Bij de Franse versie is het chassisnummer in ieder geval ingeslagen. Yannick, kom d’r maar in!
Net via via een klein nl-stickertje gescoord voor op de achterklep. Dat camoufleert mooi de plek waarop de lelijke sticker zat.
Yvar.
Hallo
Zo rond september ‘68 zijn ze gestopt met de productie van de Ami6 én de Dyane in Vorst. Volledig geassembleerde Dyane’s kwamen dan nog gewoon in Brussel aan het IJzerplein ofzo of in de garage hun schutbordplaatje halen. Deze auto’s kan je makkelijk herkennen aan de Franse ramen e.d. en ook het chassisnummer is gewoon een Frans nummer, beginnend met een 7. Zo ken ik verschillende Dyane’s van eind ‘68, wat bewijst dat de productie toen gestopt is in België en dat er op die manier gehandeld werd. Volstrikt Franse productie, net als die witte. Naar mijn weten hebben die auto wel een ingeslagen chassisnummer achter de voorbank?
In Vorst stonden ze zo op een gepuntlast plaatje, achter de voorbank op het chassis:
Normaal gezien (volgens een officieel document van Citroën België en mijn waarnemingen) stopte de productie eind ‘68 maar er zijn vermoedens dat er in de loop van de jaren ‘70 nog enkele exemplaren uit Vorst kwamen. Hoe, wat, hoeveel e.d. is niet duidelijk. Je kan ze herkennen aan de ramen. In het Franse 2cv Magazine stond zo eens een Caban (1977) met Belgisch Soliver-raamwerk.
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
Dan wou ik het nog over Yvar’s spatlappen hebben. Op mijn website staat dat die met gebogen steun uniek zijn voor de Belgische productie. Dyane’s gemaakt voor de Belgische markt na de stop van de productie in Vorst hebben er dan ook geen meer, terwijl alle exemplaren van Belgische productie ze wél hebben. Maar ik heb begrepen dat dat in Nederland verplicht was tot ‘70 ofzo? Waarschijnlijk hebben ze dan in Frankrijk of in de garage in Nederland de auto’s van deze lappen voorzien.
Yannick
http://home.scarlet.be/clukkers/clukkers/
Belgische Dyane Confort ‘67.
De rode heeft inmiddels een grote beurt gehad. Dank u meneer van Zon De koppeling is behoorlijk versleten. Ze kan er nog best even wat kilometers mee rijden, maar terugschakelen van drie naar twee moet met de nodige voorzichtheid gebeuren. Verder schakelt ze prima. Als de originele motor komt dan ook gelijk een nieuwe koppeling monteren. Ik zal even actief op zoek gaan naar dat motortje.
De lak is wel ver heen hoor. Glimmen is niet het probleem, maar met een regenbui blijven er watersporen op de lak achter…
Nog wat foto’s gemaakt op deze prachtige dag: http://www.flickr.com/photos/24230065@N04/
Yvar.
Met tussengas terug schakelen, gaat goed als je het onder de knie hebt.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017


Totaal aantal Berichten: 48
Geregistreerd: 12-01-2006
- C3 Picasso 1.6 HDi Exclusive
Hallo Yvar,
‘k heb net even je volledige verhaal en slideshow doorgenomen, heerlijk wagentje!!!
Groeten,Wiebe