Diravi of Diravnie
Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 299

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 24 augustus 2008 04:31 PM

Sind gisteren een probleempje met de Diravi. Bij normaal gebruik werkt ze prima, echter bij snel verdraaien van het stuur om bijvoorbeelt in te parkeren valt de druk weg en gaan de stoplamp en de olieniveaulamp branden!? Op een overvolle parkeerplaats is dat geen pretje, had al bijna zo’n duits volksgeval te pakken.  Twisted Evil Ik heb bij thuiskomst eerst het HLM niveau gechekt, goed. Toen de handel ontlucht lijkt ook goed.
Heeft er nog iemand een idee? Of ga ik aankomende week een ander inbouwen? Confused:

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 24 augustus 2008 05:04 PM
  [ # 1 ]

Zo te lezen ligt dat niet aan je Diravi-inrichting zelf, maar moet de oorzaak gezocht worden in hetzij je pomp of je regelaar/ voorraadbol.
Anders zou je ‘STOP’-lamp niet gaan branden.
Daar zou ik eerst eens gaan zoeken: begin maar met een nieuwe bol.
Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

Gepost: 24 augustus 2008 05:13 PM
  [ # 2 ]

Mee eens.
En laat me raden: de lampjes gaan branden als je naar LINKS stuurt?? Dat is de aanvoerslag, dan vraagt de DIRAVI dus olie en druk.

Ik heb dit ook onlangs gehad, maar bij mij kwam het gewoon doordat er een koppeling lekte bij de leiding op het stuurhuis (dus elke dag een plasje eronder) waardoor het LHM niveau zakte. Bij jou is dit niet het geval want je niveau is op peil en het lekt nergens.

Een interne lekkage kan ook nog, maar ik zou eerst checken wat Pascal suggereert!

Succes!

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  

algra
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 611

Gepost: 24 augustus 2008 05:50 PM
  [ # 3 ]

staat de v-snaar wel strak genoeg ? Rolling Eyes

Profiel  

GW-tje
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1659

- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Gepost: 24 augustus 2008 05:52 PM
  [ # 4 ]

interne lekkage van het stuurhuis is zichtbaar in je voorraadvat. Laat een ander eens flink sturen, waarbij je bij voorkeur de voorpootjes van de grond hebt om je banden te sparen, en check in je vat of daar een heftige vloeistofstroom ontstaat tijdens sturen. Als je de retourleiding van je stuurhuis losgooit en even in een potje hangt is het nog nauwkeuriger waar te nemen of er een interne lekkage is.

Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 24 augustus 2008 07:02 PM
  [ # 5 ]

Hmm, het lijkt mij dat de Diravi altijd veel druk, dus olie zal verbruiken tijdens sturen. Dus je zult altijd een grote stroom in je vat zien. Het verbruiken van druk is volkomen normaal, alleen kan de voorraadbol of de pomp die druk niet leveren. Dus moet je daar eerst zoeken.

Profiel  

Falk
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 299

- CX 22RS brk "Jacky Brown"
- Jumpy 2.0HDI
- Xantia 2.0 16V
Gepost: 24 augustus 2008 07:19 PM
  [ # 6 ]

Klinkt allemaal logisch, dan eerst van de week maar andere bollen kan ik meteen een nieuwe keien-vanger plaatsen die ligt er ook alweer een maand of wat.
‘t zou prettig zou als de diravi nog in orde was aan de andere kant ‘ut houdt je van de straat’

Profiel  

RikvdS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 782

- CX 2400 GTi
- Ami 6 break
- Ami 8 Berline
Gepost: 25 augustus 2008 02:32 AM
  [ # 7 ]

Ik zou het redelijk snel proberen te verhelpen. Ik had het tijdens mijn vakantie ook dat de stop-lamp en de hydraulische-druk-lamp af en toe aan gingen bij wilde stuurbewegingen. Tot op een moment beide lampjes ook aan gingen op de Autoroute met 130. Bleek dat de voorraadbol bij mij het loodje had gelegd waardoor er veel druk op de retourslang kwam te staan. Die schoot toen los met alle lekkage van dien. Eventjes in de gaten houden dus en snel uitsluiten dat het de voorraadbol is die lek is. Wink

Groetjes, Rik.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook