2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
   
Automaat overleden?
FerryV
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 14-09-2006

- ID/DS DSuper
Gepost: 26 augustus 2008 12:23 AM
  [ # 16 ]

Ik ben er uit hoor; de volgende bak ligt al in de garage klaar, te wachten om in de auto te komen.

Nu de vraag: wat vervang ik nog meer (preventief) als de motor en bak er toch uit zijn?
- Motorsteunen? Hoe test ik die?
- Heb wel eens krukaskeering gehoord, maar die lekt nu nog niet. Toch vervangen? Of beter laten zitten?
- Zit er daar ver weggestopt nog veel hydraulische spul wat gelijk een beetje aandacht wil?

En bij het wisselen, is het dan nog nodig om (veel) onder de auto te liggen (dus hoog opbokken), of lukt het meeste wel van boven?

Alvast bedankt voor de adviezen!

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 26 augustus 2008 12:51 AM
  [ # 17 ]

Gelukkig red je je auto Very Happy !

De rubberen delen van de motorsteunen zou ik altijd vervangen, tijdens demontage gaan ze vaak al kapot.

Als een krukaskeering niet lekt vervang ik die niet, maar je kunt er dan wel bij als alles los ligt….preventief kan altijd en kost niet veel geld.

Al die hydraulische leidingen kun je wel meteen checken als de motor met bak eruit ligt. Vooral retourleidingen die op het punt staan te springen, wellicht ook koelslangen en aircoleidingen.

Bij het wisselen moet je zowel van boven als van onder erbij kunnen, maar het meeste toch wel van boven. Het is wel handig als de wagen wat hoger staat dat je toch aan de onderkant kunt bijkomen als dat nodig is.

Succes Wink

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 26 augustus 2008 12:53 AM
  [ # 18 ]

Doe de krukaskering aan de bakkant nou maar gewoon.. Gaat die lekken kan je bak er weer uit. Nu betaal je alleen de keerring, en die is niet zo duur Wink

Xsara Coupe

Profiel  
 
FerryV
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 14-09-2006

- ID/DS DSuper
Gepost: 18 september 2008 11:11 PM
  [ # 19 ]

Zo, ondertussen ben ik begonnen aan het leegbouwen onder de motorkap. De voorkant van de auto ligt eraf, lhm en accubak verwijderd, diverse kabels en electra.
Grootste probleem tot dusver is de gasinstallatie: Die is ingebouwd met draden die van hot naar her lopen, zonder stekkers ertussen.. Uiteindelijk maar besloten om die door te knippen en er stekkers tussen te zetten, maar das niet iets dat ik echt leuk vind; het zijn toch al gauw zo’n 20 draadjes om door te knippen en zonder stroringen in stekkerblokjes aan te sluiten. Enfin, dat kost een aantal uurtjes, maar dan heb je ook wat..

Wat ik me ook afvraag is of zometeen bij het liften van motor + bak alle airco leidingen etc niet in de weg zitten?? (Het is nu nog een te grote chaos van kabels, slangen en draden om iets te kunnen zien..)

De planning is om van het weekend de bak zelf te wisselen en dan volgende week alles weer in te bouwen, incl opnieuw gespoten bumper, reparatie van een klein lhm lekje ergens diep in het binnenste en meer van dat soort dingetjes ..

Groet, Ferry

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 19 september 2008 02:22 PM
  [ # 20 ]

Nou succes ermee! Het lijkt me een gargantueske klus!  Cool

Maak je af en toe foto’s die je aan ons kan laten zien?

Profiel  
 
FerryV
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 14-09-2006

- ID/DS DSuper
Gepost: 20 september 2008 11:14 PM
  [ # 21 ]

De andere automaat die in mijn auto moet komen, is voorzien van een extra oliekoeler. Mijn auto heeft die niet…
Bij welke modellen hoort zo’n koeler bij een automaat? En waar zit ie dan normaal gemonteerd? Ik zie niet echt ruimte waar ie nog zou passen..
Wellicht achter de gewone radiator? (Ervoor kan niet, daar zit de airco-radiator al)
Heeft zo’n oliekoeler veel toegevoegde waarde, of maakt het niet zo uit?

Gr Ferry

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 21 september 2008 01:21 AM
  [ # 22 ]

Ah, dan is het ws een automaat uit een 2.1 td.

Vanmiddag keek ik bij een 2.1 td automaat onder de motorkap en zag een extra radiatortje achter de grote radiator zitten. Zal dus van de oliekoeler zijn!  Cool

Profiel  
 
Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105
Geregistreerd: 29-07-2004

Gepost: 21 september 2008 01:55 AM
  [ # 23 ]

Oudere v6en hebben ook dat koelertje, ik denk dat ‘t dus eerder bouwjaar-gerelateerd is dan motorgerelateerd. Mijn V6 is motorisch en baktechnisch gelijk aan een v6 van 1993 die ik vrij goed ken, de mijne heeft ‘m niet en die van 1993 wel.

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 21 september 2008 01:37 PM
  [ # 24 ]

Dat oliekoelertje heeft ‘ie echt wel nodig. Mijn ouwe 93-er had er ook 1 net achter de radiateur zitten, thv de Diravi bol

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
FerryV
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 14-09-2006

- ID/DS DSuper
Gepost: 21 september 2008 02:20 PM
  [ # 25 ]

Vervang-automaat zou uit een ‘90 V6 komen.
Mijne is uit ‘94 en dus zonder koeler. Als die koeler echt nodig is, waarom heeft Citroen ze dan later weggelaten? Zijn er dan toch tussendoor wijzigingen aan de automaat geweest?

@Willem: Je bedoelt ter hoogte van de HD-regelaar?

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 21 september 2008 10:25 PM
  [ # 26 ]

in ieder geval tussen de bak, net achter de radiateur. De ruimte is daar al niet riant….

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
FerryV
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 14-09-2006

- ID/DS DSuper
Gepost: 24 september 2008 08:12 PM
  [ # 27 ]

Ondertussen liggen de bak en motor los van elkaar.
Nu wil ik echter mijn eigen kickdown kabel op de ander bak zetten, maar ik weet niet hoe ik deze los haal van de automaat.
Het lijkt erop dat de automaat dan open moet? Gaat dat zonder problemen, of kom ik dan allemaal afstellingen tegen waar ik beter niet aanzit?

Profiel  
 
FerryV
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 168
Geregistreerd: 14-09-2006

- ID/DS DSuper
Gepost: 02 november 2008 02:08 PM
  [ # 28 ]

Zo,
het heeft even geduurd, maar uiteindelijk de auto toch af gekregen. En weer lekker gereden.
Wel ongeveer 100km. En nu is het differentieel kapot…
(Tenminste dat denk ik: km teller gaat wel omhoog bij gas geven, maar de wagen blijft stilstaan. Wel “bonkt” er af en toe iets. Aandrijfassen draaien ook niet)

heeft iemand een goed adres voor bakrevisie?
Of iemand een leuk bod voor de wagen? (alles leer en electrisch, alles werkend, interieur perfect, nagelnieuwe accu en voorraad bol, LPG-g3, laatste twee jaar: nw startmotor en dynamo, nw aandrijfas rechts, en ander klein grut (o.a. stuurkogels, remleidingen etc)

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 02 november 2008 02:27 PM
  [ # 29 ]

Je hebt de bak gewisseld en na 100km geeft-ie weer de geest? Shocked
Dat is echt vreselijk verschrikkelijk balen man!

E nu wil je alsnog voor een revisie gaan? Respect voor dat je deze XM rijdende wilt houden, maar zou je niet naar een andere gaan kijken?

Profiel  
 
sjorsh
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008

- XM 2.0 16v op LPG G3
Gepost: 02 november 2008 02:50 PM
  [ # 30 ]

Het zit je niet mee Sad Nobel dat je dame graag wilt blijven koesteren Wink Je wilt sowieso een revisie en niet weer een donorbak?

Profiel  
 
 
2 van de 3
 < Vorige 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook