Beste mensen,
In mijn cx 2200 pallas van 1976 was ik al helemaal gewend geraakt aan de lawaaiige hogedrukregelaar. Als ie inkwam dan hoorde je dat goed: grarararararaklats en klaar. Omdat de vering en overige hydrauliek altijd goed functioneerde en de wagen vaak 24 uur later nog redelijk hoog stond, dacht ik: Ach, laat m maar, ik maak ook wel eens herrie.
Maar sinds een week of 2 veranderde er iets: Nog steeds functioneert de hydrauliek, vering enz zeer naar behoren, maar elke seconde hoor je uit de drukregelaar een luide TAK horen en je ziet aan de V-snaar van de pomp dat er elke seconde toch wel iets gebeurt in het binnenste van de regelaar.
VRAAG: Kennen jullie deze geluiden van een drukregelaar? En is hij echt in een doodstrijd gewikkeld?
Ik ben me dus aan het orienteren omtrent de aankoop van een nieuwe regelaar en kom daarbij op het volgende probleem. In de onderdelenlijst van de CX club vind ik geen drukregelaar. Op een aantal plaatsen worden wel regelaars aangeboden. Deze kosten ongeveerd 150 euro voor een gereviseerd exemplaar. Een gereviseerde drukregelaar van een DS echter heb je voor ongeveer 75 euro. Ik heb altijd gedacht dat de regelaar van een CX en een DS identiek zijn. Zijn deze regelaars door elkaar te gebruiken?
Ik hoop dat iemand me antwoord kan geven op deze vragen.
groet
Rinus
Als de pomp elke paar seconden aanslaat lijkt het me zaak om eerst je accubol te controleren. Als deze geen druk meer kan vasthouden moet je pomp “overuren” maken…..
CX GTi Turbo 2 - All Black
Alle bollen zijn in het voorjaar van 2008 door Chyparse op druk gebracht. Daar kan het dus niet aan liggen.
gr.
rinus

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Zou het de pomp zelf kunnen zijn? Die pomp van mij maakte ook zo’n raar geluid. Niks mis verder met het systeem, maar voor hoelang dat goed bleef gaan, daar heb ik dan maar niet op gewacht. Andere pomp erop, geen lawaai meer.
son111 schreef:Alle bollen zijn in het voorjaar van 2008 door Chyparse op druk gebracht. Daar kan het dus niet aan liggen.
tenzij het membraan ondertussen overleden is…...
dan staat in ene die bol vol lhm…...
CX GTi Turbo 2 - All Black

Totaal aantal Berichten: 3198
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
son111 schreef:Alle bollen zijn in het voorjaar van 2008 door Chyparse op druk gebracht. Daar kan het dus niet aan liggen.
gr.
rinus
Als je drukregelaar snel op en af slaat is de bol van de regelaar overleden , het is niet omdat hij bijgevuld is dat hij niet stuk kan gaan .
Controleer dit éérts voor je allerlei doemscenario’s begint te bedenken .
Walter
Meten is weten , gissen is missen

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Mijne CX 22trs maakt meestal ook een piepend geluid tijdens het starten,
dit komt zeker van de pomp af. De v-snaar is het zeker niet al lijkt het geluid daar wel iets op, het is wel wat metaliger van geluid.
Verder blijft ze geen 24 uur hoog staan, na een uur of 4 is het ver over, wel komt ze snel weer omhoog.
Ik denk dat inderdaad dat je bol of pomp aan vervanging toe is.
Dat mijn CX na een paar uur zakt is volgens mij verder geen probleem toch.

Totaal aantal Berichten: 8480
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Nee, dat is geen probleem.